logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czy młodzież szuka Boga w sieci?

  PR 24.07.2016, przeczytano 921 razy
ilustracjastrzałka

W związku ze zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży Gemius sprawdził, jakie strony WWW o tematyce religijnej cieszą się największą popularnością wśród internautów w wieku 15─24 lat. Czy w rozwijaniu wiary i duchowości internet ma dla nich znaczenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-mlodziez-szuka-boga-w-sieci,29378,artykul.html

Boskie adresy

Co piąty internauta odwiedzający strony internetowe o tematyce religijnej jest w wieku 15─24 lat. Strony WWW z tej kategorii, cieszące się największą popularnością wśród polskiej młodzieży to: Deon.pl (207 tys. użytkowników w analizowanym miesiącu), Gosc.pl (127tys.), Opoka.org.pl (99 tys.), Adonai.pl (87 tys.), Jw.org (66 tys.), Wiara.pl (64 tys.), Katolik.pl (62 tys.), Niedziela.pl (58 tys.), Dominikanie.pl (44 tys.) oraz Stacja7.pl (29 tys.). Warto zauważyć, że portale te nie zawierają wyłącznie treści religijnych, czy kościelnych. Odbiorcy znajdą tu także wiadomości z kraju i ze świata, porady psychologiczne, blogi i fora tematyczne oraz rozrywkę i multimedia.

Kim są?

Dane dotyczące internautów w wieku 15─24 lat wskazują za to, że strony o tematyce religijnej cieszą się większą popularnością wśród dziewcząt niż chłopców (odpowiednio 58 proc. i 42 proc.). Przy czym warto zaznaczyć, że udział dziewcząt w internecie w tej grupie wiekowej wynosi 54 proc. Jedna piąta internautów odwiedzających analizowane serwisy ma wykształcenie wyższe, licencjackie lub jest w trakcie studiów. Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania użytkowników stron o treściach religijnych możemy zauważyć, że spotykają się one ze szczególnie dużym zainteresowaniem internautów z większych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców). Ta grupa użytkowników stanowi 22 proc. odwiedzających serwisy religijne, podczas gdy w całym polskim internecie w tej grupie wiekowej internauci z większych aglomeracji miejskich stanowią 17 proc.

W analizie uwzględniono strony WWW o największym zasięgu wśród młodzieży (15─24 lat, zgodnie z definicją Unesco).

Źródło: Gemius

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764