logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Czy Polacy kupują oszczędnie w sieci?

Mateusz Zawiślak  PR 13.09.2017, przeczytano 347 razy
ilustracjastrzałka

Jak kupują w sieci Polacy? Czy podczas internetowych zakupów często korzystają z promocji i zniżek? Picodi zbadało zwyczaje mieszkańców dziesięciu największych polskich miast, oceniając ich e-spryt - czyli umiejętność rozważnego podejmowania decyzji oraz aktywnego wyszukiwania rabatów i zniżek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-czy-polacy-kupuja-oszczednie-w-sieci,33703,artykul.html

Podstawą rankingu były przede wszystkim cztery czynniki: liczba mieszkańców korzystających z kuponów rabatowych, ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ilość różnorodnych form promocji, po które sięgają badani oraz procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w sieci.

Polską stolicą łowców okazji okazał się Szczecin, gdzie blisko siedmiu na dziesięciu badanych przynajmniej kilka razy w roku przeczesuje internet w poszukiwaniu specjalnych okazji. Co ciekawe, tuż za nim w rankingu e-sprytu uplasowały się Kraków oraz Poznań, których mieszkańcy często spotykają się z opinią „centusiów” i skner. Najgorzej w rankingu wypadła Bydgoszcz, gdzie mieszkańcy kupują niewiele i bardzo rzadko korzystają z promocji (choć nie można im odmówić wyjątkowo rozważnych i ostrożnych decyzji).

Zaskakuje niski wynik Warszawy, która znalazła się poza podium. Choć mieszkańcy stolicy najczęściej korzystają z kuponów, tylko nieco ponad połowa rozgląda się w sieci za promocjami. Warszawiacy podejmują również impulsywne decyzje, choć nie tak często jak mieszkańcy Lublina, gdzie zakupy pod wpływem emocji zdarzają się nawet co trzeciemu badanemu.

W skali kraju tylko 7% respondentów regularnie wyszukuje rabaty i zniżki. Jak pokazują wyniki badania, najbardziej lubimy oszczędzać na ubraniach, elektronice i kosmetykach. Polacy w sieci nie kupują jednak często i nie wydają dużo. Priorytetem jest dla nich niska cena, która podczas internetowych zakupów jest często jest ważniejsza niż wygoda i bezpieczeństwo.

ilustracjastrzałka

Źródło: Picodi

www.picodi.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ringier Axel Springer kupuje udziały w No Fluff Jobs
Ringier Axel Springer Media AG kupił 44 procent udziałów w No Fluff Jobs i w ten sposób rozszerzył swoje portfolio serwisów z ogłoszeniami o najbardziej innowacyjny portal z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT w Polsce
Lipcowy rekord oglądalności Food Network
16 lipca kanał Food Network odnotował najwyższy dzienny wynik oglądalności w historii stacji, osiągając udział 0,64 % SHR w grupie komercyjnej (16-49).
IAB Polska: Media społecznościowe głównym źródłem fake news
Internet jest najbardziej przydatnym kanałem komunikacji, choć przeciętnie wiarygodnym. Liderami wiarygodności są radio i prasa. Głównym źródłem nieprawdziwych informacji (fake news) są media społecznościowe. Takie i inne wnioski płyną z najnowszego raportu IAB Polska „Dezinformacja w sieci”, przeprowadzonego wśród internautów.
Youtube Ads Leaderboard za czerwiec 2018
Męskie Granie nie tylko z impetem powróciło do rankingu, ale także od miesiąca utrzymuje pierwszą pozycję w zestawieniu. Pozostałe miejsca na podium zajęło Maybelline z dwoma kolejnymi odcinkami instruktażowymi Make Up in the City. Czwarta pozycja to oryginalna kampania Zarządu Dróg Miejskich, której celem jest uzmysłowienie kierowcom, że powinni parkować minimum 10 metrów od...
Czołowe kanały spółki Kino Polska TV SA – Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka TV i Zoom TV – dołączyły do oferty WP Pilot, jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do odbioru telewizji online, z której korzysta już prawie 1,9 mln użytkowników.
 
sobota 21.07.2018, 79 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone