logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: E-sklepy coraz rzadziej inwestują w aplikacje mobilne

  PR 27.03.2017, przeczytano 831 razy
ilustracjastrzałka

Jeszcze kilka lat temu oczekiwano, że każdy sklep internetowy stworzy dla swoich klientów osobną aplikację mobilną. Obecnie ponad połowa specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, nie uwzględnia aplikacji mobilnych w swojej strategii. Tendencja „mobile first” ulega zmianie – retailerzy stawiają na w pełni zoptymalizowane i responsywne strony internetowe. Aplikacje natomiast powinny pozwalać użytkownikom na coś więcej, niż tylko przeglądanie ofert i aktualnych promocji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-sklepy-coraz-rzadziej-inwestuja-w-aplikacje-mobilne,31957,artykul.html

Jak wskazuje najnowszy raport „Beyond Mobile: State of Digital Commerce”, jedna trzecia właścicieli sklepów internetowych w Wielkiej Brytanii nie ma aplikacji mobilnej. Cytowane badanie zostało przeprowadzone przez Episerver, dostawcę narzędzia umożliwiającego zarządzanie handlem internetowym, treścią i marketingiem w ramach jednej platformy w chmurze.

Marketerzy stawiają na responsywność

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Episerver, 66% specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym, decyduje się nie uwzględniać aplikacji mobilnych w strategii komunikacji z klientami. Zamiast tego, zdecydowana większość marek (80%) stawia na responsywne strony internetowe, ułatwiające klientom nawigację po sklepie.

– W 2017 roku mobile będzie odgrywać większą rolę niż kiedykolwiek wcześniej, przede wszystkim w handlu detalicznym. Wpływa na to przede wszystkim powszechność urządzeń mobilnych – dla przykładu w Wielkiej Brytanii blisko 70% użytkowników posiada tablety. Jednak podczas gdy handel mobilny będzie niezwykle ważny dla dzisiejszych sprzedawców, dedykowane aplikacje mobilne w dużej mierze wychodzą z mody – zauważa David Bowen, Head of Product w Episerver. Również na polskim rynku aplikacje mobilne nie są już jednym z głównych kanałów komunikacji z klientami. Badanie „Biznes w sieci”, zrealizowane przez IAB Polska w 2016 roku, wskazuje, że zaledwie 11% firm wykorzystuje ten kanał w dialogu z konsumentem, podczas gdy w rozwój własnej strony internetowej inwestuje 80% przedsiębiorstw.

Konsumenci chcą być zaskakiwani

Skuteczna kampania marketingowa powinna zakładać komunikację z konsumentami za pośrednictwem wielu kanałów. Stawiając na mobile, warto jednak pamiętać, by funkcjonalność aplikacji była dla odbiorców ciekawa, angażująca i przydatna. Atrakcyjną formą dialogu z klientami, choć wykorzystywaną wciąż przez niewielką liczbę firm, mogą być powiadomienia push. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez firmę Kahuna „Mobile Marketing Index” wskaźnik otwarć tego typu komunikatów sięga nawet 62%.

– Powiadomienia push mogą być podstawą do zbudowania silnej, angażującej relacji z klientami. Umożliwiają bowiem szybkie informowanie odbiorców o nowych ofertach czy ograniczonych czasowo promocjach, o których mogą dowiedzieć się jako pierwsi. Krótkie, atrakcyjne wizualnie powiadomienia, zawierające tekst, grafikę czy linki do landing page są szczególnie efektywnym sposobem na zaktywizowanie klientów, także w trybie offline – podkreśla Marek Włodarczyk, Country Manager w Optivo, an Episerver Company.

Większość odbiorców płynnie porusza się w obszarze nowych technologii, dlatego mają oni coraz większe oczekiwania i chcą być zaskakiwani innowacyjnością względem sposobu komunikacji z ulubionymi markami i udogodnień mających ułatwić proces zakupowy. W badaniu przeprowadzonym przez Episerver, blisko 19% respondentów wskazało, że chciałoby korzystać z aplikacji, która umożliwiałaby skanowanie produktów i sfinalizowanie transakcji, co znacznie skróciłoby proces zakupu i pozwoliłoby im na ominąć kolejki w sklepach. Podobnie, bo co piąty kupujący zadeklarował, że chciałby mieć możliwość przymierzania ubrań za pomocą technologii VR.

Klienci są zainteresowani rozwiązaniami, które umożliwiają pogłębione doświadczenia związane z obcowaniem z marką. Niezależnie od tego, czy jest to w pełni responsywna strona internetowa, czy dedykowane aplikacje – oferowane przez sklepy formy komunikacji powinny wychodzić poza schematyczne ramy, proponować odbiorcom angażujące przeżycia i maksymalnie skracać im proces zakupowy. Dedykowane aplikacje mogą zatem znaleźć się w obszarze ich zainteresowań, jednak pod warunkiem, że umożliwi ona coś więcej, niż tylko przeglądanie produktów i aktualnych promocji.

Więcej informacji na temat obecnej kondycji oraz przyszłości mobile’u znajduje się w pełnej wersji raportu „Episerver Beyond Mobile: State of Digital Commerce”, dostępnej TUTAJ.

Źródło: Optivo

www.optivo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764