logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Firmy cenią reklamę zewnętrzną

Mateusz Zawiślak  PR 19.04.2017, przeczytano 419 razy
ilustracjastrzałka

Aż 88,5 proc. firm korzystających z reklamy zewnętrznej deklaruje, że o nawiązaniu współpracy decyduje to, czy nośnik w określonym miejscu jest dostępny, a ponad 70 proc. stwierdza, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe – między innymi takie wnioski płyną z  badań, które przeprowadziła firma Cityboard Media i Uniwersytet SWPS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-firmy-cenia-reklame-zewnetrzna,32196,artykul.html

Dlaczego reklama zewnętrzna?

Respondenci, to firmy, które w 2016 roku zdecydowały się na wykorzystanie w swojej komunikacji marketingowej reklamy zewnętrznej. Tym, co decyduje o nawiązaniu współpracy jest najczęściej wspominana już dostępność ekranów reklamowych w określonych lokalizacjach, ale także dopasowanie oferty i utrzymywany z firmą kontakt (obydwie odpowiedzi mają odsetek wynoszący ponad 40 proc.). – Badania potwierdzają, że na rynku reklamy zewnętrznej wygrywają ci, którzy mają nośniki w dobrych lokalizacjach i utrzymują stały kontakt z klientem. 67 proc. badanych firm oczekuje indywidualnego podejścia w relacjach z firmą. Gdy zapytaliśmy badane firmy jak, w skali 1-5, gdzie 5 oznacza najwyższą notę, oceniają jakość naszych kontaktów z ich firmami, aż 71 proc. przyznało nam 5 – mówi Marcin Wojda, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media, który koordynował realizację badań. Do celów badawczych firmy podzielono na te z małym, średnim i dużym potencjałem rynkowym. Ponad 88 proc. badanych firm z dużym potencjałem zadeklarowało, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe, w przypadku firm, ze średnim potencjałem było to ponad 75 proc, a dla firm z małym potencjałem ten odsetek wynosił ponad 66 proc. Bez względu na potencjał firmy, kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji jest to, czy dany nośnik reklamowy jest wolny i można z niego skorzystać. W przypadku każdej z firm ten odsetek wynosił ponad 80 proc.

Liczy się konsultant, nie cena

Badania oceniały też konsultantów, którzy na co dzień mają kontakt z badanymi firmami. Aż 53 proc. badanych stwierdziło, że podstawą decyzji o kontynuowaniu współpracy jest postawa konsultanta. Jako kolejne czynniki ankietowani wskazywali kompleksowość oferty (42 proc.) i jakość produktów (36 proc.). – Dla firm z dużym potencjałem najważniejsze jest, aby konsultant znał bardzo dobrze ofertę swojej firmy oraz wysokiego poziomu kultury osobistej. Liczą się więc dobre relacje. Ponad to cieszy mnie, że aż 90 proc. badanych stwierdziło, że nasza oferta spełnia ich oczekiwania biznesowe, ponad 63 proc. jest bardzo zadowolonych ze współpracy z nami, a ponad 88 procent zamierza kontynuować współpracę. To pokazuje, że reklama zewnętrzna jest skuteczna, a my idziemy w dobrym kierunku – mówi Marcin Wojda. Gdy pod lupę weźmiemy firmy z małym potencjałem, to okazuje się, że decyzję o podtrzymaniu współpracy najczęściej uzależniają one również od postawy konsultanta (33 proc.), ale także od jakości oferowanych produktów (33 proc.). Dla firm ze średnim potencjałem oprócz postawy przedstawiciela firmy (prawie 65 proc.) liczy się również kompleksowość oferty (prawie 49 proc.). Dla największych firmy najistotniejsza jest postawa konsultanta (55,6 proc), jakość produktów (33 proc) i kompleksowość oferty (33 proc). Co ciekawe, decydującym czynnikiem rzadko bywa cena. Jako powód kontynuacji współpracy wskazywała go zaledwie 13, 5 proc. ankietowanych firm. Najmniejsze znaczenia ma ona dla firm ze średnim potencjałem (10,8 proc.) 

Źródło: Cityboard Media

www.cityboard.pl

Dodatkowe informacje:

Badania były realizowane w styczniu i lutym 2017. Łącznie przebadano 137 firm z całej Polski. Telefoniczną ankietę przeprowadzili studenci psychologii Uniwersytetu SWPS. Badanie było realizowane w ramach projektu unijnego „Rozwój u studentów i studentek kierunku psychologia oraz filologia angielska kompetencji oczekiwanych przez pracodawców”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Napoleoncat rusza na podbój Japonii
Z początkiem maja, platforma do zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych NapoleonCat, będzie uczestniczyć w Japan IT Week 2018. Międzynarodowe targi branży IT/ICT odbędą się pomiędzy 9 a 11 maja.
Meetrics, oferujący dotychczas na Facebooku weryfikację reklam display, rozszerzy ją o weryfikację reklam wideo, zarówno na samym Facebooku, jak i w Instagramie.
Dominika Karoń PR Managerem Istv Media
Dominika Karoń objęła nowo otworzone stanowisko PR managera w domu produkcyjnym ISTV Media. Odpowiada za wszystkie działania z zakresu public relations: stworzenie oraz realizację strategii komunikacji, kontakty z mediami, koordynację kanałów społecznościowych.
Netflix wspiera lokalnych twórców, przedstawiając widzom na całym świecie nowe, wyjątkowe produkcje z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).
Havas Media Group powołuje DBI
Havas Media Group powołało nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence) wyspecjalizowaną w diagnozie potrzeb klientów w zakresie danych, wykorzystując do tego autorskie narzędzie modelowania stopnia dojrzałości organizacji w agregacji i przetwarzaniu danych – „Data Mature Profile”.
 
czwartek 19.04.2018, 119 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone