logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Firmy cenią reklamę zewnętrzną

  PR 19.04.2017, przeczytano 1188 razy
ilustracjastrzałka

Aż 88,5 proc. firm korzystających z reklamy zewnętrznej deklaruje, że o nawiązaniu współpracy decyduje to, czy nośnik w określonym miejscu jest dostępny, a ponad 70 proc. stwierdza, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe – między innymi takie wnioski płyną z  badań, które przeprowadziła firma Cityboard Media i Uniwersytet SWPS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-cenia-reklame-zewnetrzna,32196,artykul.html

Dlaczego reklama zewnętrzna?

Respondenci, to firmy, które w 2016 roku zdecydowały się na wykorzystanie w swojej komunikacji marketingowej reklamy zewnętrznej. Tym, co decyduje o nawiązaniu współpracy jest najczęściej wspominana już dostępność ekranów reklamowych w określonych lokalizacjach, ale także dopasowanie oferty i utrzymywany z firmą kontakt (obydwie odpowiedzi mają odsetek wynoszący ponad 40 proc.). – Badania potwierdzają, że na rynku reklamy zewnętrznej wygrywają ci, którzy mają nośniki w dobrych lokalizacjach i utrzymują stały kontakt z klientem. 67 proc. badanych firm oczekuje indywidualnego podejścia w relacjach z firmą. Gdy zapytaliśmy badane firmy jak, w skali 1-5, gdzie 5 oznacza najwyższą notę, oceniają jakość naszych kontaktów z ich firmami, aż 71 proc. przyznało nam 5 – mówi Marcin Wojda, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media, który koordynował realizację badań. Do celów badawczych firmy podzielono na te z małym, średnim i dużym potencjałem rynkowym. Ponad 88 proc. badanych firm z dużym potencjałem zadeklarowało, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe, w przypadku firm, ze średnim potencjałem było to ponad 75 proc, a dla firm z małym potencjałem ten odsetek wynosił ponad 66 proc. Bez względu na potencjał firmy, kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji jest to, czy dany nośnik reklamowy jest wolny i można z niego skorzystać. W przypadku każdej z firm ten odsetek wynosił ponad 80 proc.

Liczy się konsultant, nie cena

Badania oceniały też konsultantów, którzy na co dzień mają kontakt z badanymi firmami. Aż 53 proc. badanych stwierdziło, że podstawą decyzji o kontynuowaniu współpracy jest postawa konsultanta. Jako kolejne czynniki ankietowani wskazywali kompleksowość oferty (42 proc.) i jakość produktów (36 proc.). – Dla firm z dużym potencjałem najważniejsze jest, aby konsultant znał bardzo dobrze ofertę swojej firmy oraz wysokiego poziomu kultury osobistej. Liczą się więc dobre relacje. Ponad to cieszy mnie, że aż 90 proc. badanych stwierdziło, że nasza oferta spełnia ich oczekiwania biznesowe, ponad 63 proc. jest bardzo zadowolonych ze współpracy z nami, a ponad 88 procent zamierza kontynuować współpracę. To pokazuje, że reklama zewnętrzna jest skuteczna, a my idziemy w dobrym kierunku – mówi Marcin Wojda. Gdy pod lupę weźmiemy firmy z małym potencjałem, to okazuje się, że decyzję o podtrzymaniu współpracy najczęściej uzależniają one również od postawy konsultanta (33 proc.), ale także od jakości oferowanych produktów (33 proc.). Dla firm ze średnim potencjałem oprócz postawy przedstawiciela firmy (prawie 65 proc.) liczy się również kompleksowość oferty (prawie 49 proc.). Dla największych firmy najistotniejsza jest postawa konsultanta (55,6 proc), jakość produktów (33 proc) i kompleksowość oferty (33 proc). Co ciekawe, decydującym czynnikiem rzadko bywa cena. Jako powód kontynuacji współpracy wskazywała go zaledwie 13, 5 proc. ankietowanych firm. Najmniejsze znaczenia ma ona dla firm ze średnim potencjałem (10,8 proc.) 

Źródło: Cityboard Media

www.cityboard.pl

Dodatkowe informacje:

Badania były realizowane w styczniu i lutym 2017. Łącznie przebadano 137 firm z całej Polski. Telefoniczną ankietę przeprowadzili studenci psychologii Uniwersytetu SWPS. Badanie było realizowane w ramach projektu unijnego „Rozwój u studentów i studentek kierunku psychologia oraz filologia angielska kompetencji oczekiwanych przez pracodawców”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764