logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Firmy cenią reklamę zewnętrzną

  PR 19.04.2017, przeczytano 1287 razy
ilustracjastrzałka

Aż 88,5 proc. firm korzystających z reklamy zewnętrznej deklaruje, że o nawiązaniu współpracy decyduje to, czy nośnik w określonym miejscu jest dostępny, a ponad 70 proc. stwierdza, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe – między innymi takie wnioski płyną z  badań, które przeprowadziła firma Cityboard Media i Uniwersytet SWPS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-cenia-reklame-zewnetrzna,32196,artykul.html

Dlaczego reklama zewnętrzna?

Respondenci, to firmy, które w 2016 roku zdecydowały się na wykorzystanie w swojej komunikacji marketingowej reklamy zewnętrznej. Tym, co decyduje o nawiązaniu współpracy jest najczęściej wspominana już dostępność ekranów reklamowych w określonych lokalizacjach, ale także dopasowanie oferty i utrzymywany z firmą kontakt (obydwie odpowiedzi mają odsetek wynoszący ponad 40 proc.). – Badania potwierdzają, że na rynku reklamy zewnętrznej wygrywają ci, którzy mają nośniki w dobrych lokalizacjach i utrzymują stały kontakt z klientem. 67 proc. badanych firm oczekuje indywidualnego podejścia w relacjach z firmą. Gdy zapytaliśmy badane firmy jak, w skali 1-5, gdzie 5 oznacza najwyższą notę, oceniają jakość naszych kontaktów z ich firmami, aż 71 proc. przyznało nam 5 – mówi Marcin Wojda, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media, który koordynował realizację badań. Do celów badawczych firmy podzielono na te z małym, średnim i dużym potencjałem rynkowym. Ponad 88 proc. badanych firm z dużym potencjałem zadeklarowało, że kampania outdoorowa zrealizowała ich cele marketingowe, w przypadku firm, ze średnim potencjałem było to ponad 75 proc, a dla firm z małym potencjałem ten odsetek wynosił ponad 66 proc. Bez względu na potencjał firmy, kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji jest to, czy dany nośnik reklamowy jest wolny i można z niego skorzystać. W przypadku każdej z firm ten odsetek wynosił ponad 80 proc.

Liczy się konsultant, nie cena

Badania oceniały też konsultantów, którzy na co dzień mają kontakt z badanymi firmami. Aż 53 proc. badanych stwierdziło, że podstawą decyzji o kontynuowaniu współpracy jest postawa konsultanta. Jako kolejne czynniki ankietowani wskazywali kompleksowość oferty (42 proc.) i jakość produktów (36 proc.). – Dla firm z dużym potencjałem najważniejsze jest, aby konsultant znał bardzo dobrze ofertę swojej firmy oraz wysokiego poziomu kultury osobistej. Liczą się więc dobre relacje. Ponad to cieszy mnie, że aż 90 proc. badanych stwierdziło, że nasza oferta spełnia ich oczekiwania biznesowe, ponad 63 proc. jest bardzo zadowolonych ze współpracy z nami, a ponad 88 procent zamierza kontynuować współpracę. To pokazuje, że reklama zewnętrzna jest skuteczna, a my idziemy w dobrym kierunku – mówi Marcin Wojda. Gdy pod lupę weźmiemy firmy z małym potencjałem, to okazuje się, że decyzję o podtrzymaniu współpracy najczęściej uzależniają one również od postawy konsultanta (33 proc.), ale także od jakości oferowanych produktów (33 proc.). Dla firm ze średnim potencjałem oprócz postawy przedstawiciela firmy (prawie 65 proc.) liczy się również kompleksowość oferty (prawie 49 proc.). Dla największych firmy najistotniejsza jest postawa konsultanta (55,6 proc), jakość produktów (33 proc) i kompleksowość oferty (33 proc). Co ciekawe, decydującym czynnikiem rzadko bywa cena. Jako powód kontynuacji współpracy wskazywała go zaledwie 13, 5 proc. ankietowanych firm. Najmniejsze znaczenia ma ona dla firm ze średnim potencjałem (10,8 proc.) 

Źródło: Cityboard Media

www.cityboard.pl

Dodatkowe informacje:

Badania były realizowane w styczniu i lutym 2017. Łącznie przebadano 137 firm z całej Polski. Telefoniczną ankietę przeprowadzili studenci psychologii Uniwersytetu SWPS. Badanie było realizowane w ramach projektu unijnego „Rozwój u studentów i studentek kierunku psychologia oraz filologia angielska kompetencji oczekiwanych przez pracodawców”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej
1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię „Dowiedz się (jak naj)więcej”, której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. Inicjatywa ma zwiększyć świadomość wyborczą i zaangażowanie...
Medialność Eurowizji ’25 i Justyny Steczkowskiej
Finał Eurowizji, który odbył się 17 maja br., wzbudził ogromne zainteresowanie w polskich mediach – wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 136 mln zł. Jednym z najgłośniejszych wydarzeń tegorocznej edycji niewątpliwie był powrót Justyny Steczkowskiej na konkursową scenę. Jej spektakularny występ został doceniony przez widzów. Artystka była też widoczna w pozytywnym...
Wedel wchodzi na rynek podcastów
Firma Wedel, kultowy producent słodyczy i twórca czekoladowych doświadczeń wkracza w świat podcastów, odpowiadając na jego rosnącą popularność w Polsce. Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy oraz Robert Zydel, Dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w nowym formacie „Wedle Uznania”, będą dyskutować o biznesie, kulturze, sztuce, tematach społecznych i przyjemności,...
Enpulse startuje z podcastem Bridge Talk
27 maja na Spotify i YouTube zadebiutuje pierwszy odcinek serii Bridge Talk, której pomysłodawcą jest Enpulse, platfroma służąca do badania i budowania zaangażowania. Podcast, na który złoży się 7 rozmów z ekspertami HR, będzie poświęcony wyzwaniom związanym z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi.
 IMMxDemagog: Trzaskowski i Nawrocki z równym zasięgiem [12.05–18.05]
Wybory prezydenckie rozegrały się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Kampanię zakończył nie finałowy spór w telewizji, lecz kreatywna, emocjonalna i częściowo nielegalna agitacja w czasie ciszy wyborczej. Memy i aluzje w social mediach często osiągały większy zasięg niż materiały z debat – wynika z przedostatniego już raportu analizującego medialność...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764