logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Internet wchłania polskich seniorów

  PR 20.10.2016, przeczytano 1113 razy
ilustracjastrzałka

Tradycyjne środki przekazu, takie jak prasa, radio, telewizja wzbogacane przez nowe media, z których szczególnie chętnie korzysta młode pokolenie określane jako pokolenie new screen, również coraz częściej użytkowane są przez pokolenie silver generation. Widoczne są już symptomy tych zmian. Niejednokrotnie prowadzone przez nich gospodarstwa domowe są wyposażone nie tylko w dostęp do internetu, ale także w takie urządzenia, jak laptop czy notebook.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internet-wchlania-polskich-seniorow,30301,artykul.html

Mimo tego dla współczesnych seniorów nowe media i platformy do korzystania z nich są nadal nowością. Dostępność nie oznacza automatycznej adaptacji. Kluczem do zmian postaw jest masowa edukacja. Seniorzy obecnie te umiejętności rozwijają najczęściej z pomocą dzieci i wnuków, a niektórzy – na Uniwersytetach Trzeciego Wieku. Dyscyplin, obecnie tak powszechnie występujących w programach nauczania na wszystkich szczeblach kształcenia, jak wychowanie medialne, psychologia mediów czy licznych innych, poświęconych nowym mediom, kiedyś po prostu nie było. Korzystanie z mediów nie było kompetencją, którą należy kształcić.

Ta pokoleniowa i cywilizacyjna luka, która nadal dzieli segmenty new- i old screen nie powinna się już pogłębiać. Dziś jeszcze powoduje, że ludzie starsi nie mają dostępu do całej sfery kulturowej i materialnej produkowanej przez pokolenia zanurzone w nowych mediach.

Prezentowane wyniki badania ilustrują w jakiego rodzaju sprzęt wyposażone są gospodarstwa domowe prowadzone przez seniorów oraz sposoby aktywności wypełniające ich czas wolny. Stare, klasyczne, media, takie jak telewizja, radio, gazety, są nadal naturalnym środkiem zdobywania informacji. Rozwój cywilizacji coraz częściej determinuje pojęcia, np. to co definiujemy jako przedmioty codziennego użytku. Z perspektywy badania widać, że dla pokolenia silver generation pozostaje nim telewizor i radio, dla młodych jest nim już ekran telefonu czy laptopa, oczywiście podłączone do globalnej sieci. A przecież nowe media to także nieograniczony potencjał podnoszący jakość życia. W tym życia seniorów. Nie tylko łatwo dostępne źródło informacji. Także urządzenia dające swobodę kontaktów z najbliższymi, z usługami np. medycznymi, wzbogacające życie społeczne, postawy, zainteresowania, bogate źródło rozrywki, także tej na wyższym poziomie. Paradoksalnie, ale to właśnie w dobie szybkiego postępu technologicznego żadne pokolenie nie powinno czuć się izolowane i spychane na margines życia społecznego.

Źródło: GfK Polonia

Dodatkowe informacje:

Informacje o badaniu
Raport z badania Silver Generation powstał na podstawie danych pochodzących z dwóch źródeł: prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK oraz wywiadów CAPI z osobami odpowiedzialnymi za zakupy produktów FMCG w gospodarstwach domowych.

Próbę Panelu Gospodarstw Domowych stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764