logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak wykorzystać Snapchata do promocji marki?

  PR 26.02.2016, przeczytano 1491 razy
ilustracjastrzałka

Mimo że aplikacja ma zaledwie 5 lat, to codziennie korzysta z niej przeszło 100 milionów użytkowników na całym świecie. Snapchat – bo o nim mowa, ma więc ogromny potencjał reklamowy. Jak go wykorzystać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wykorzystac-snapchata-do-promocji-marki,27642,artykul.html

Co to jest Snapchat?

Snapchat to aplikacja, która weszła na rynek w 2011 roku. Umożliwia wysyłanie wiadomości w postaci zdjęć i filmów. Jej wyjątkowość polega na tym, iż materiały znikają w krótkim czasie po ich obejrzeniu przez odbiorcę.

Jak wygląda reklama?

W zależności od celów kampanii, reklamy na Snapchacie mogą być dodawane do Story, Discover Channel, a także targetowane ze względu na lokalizację lub płeć. Jak to działa? Wydawca kanału Discover, np. National Geographic, publikuje materiały dostępne tylko przez określony czas, a do nich dołączona jest dana reklama. Dodatkowo użytkownik nie ma możliwości przescrollowania materiałów, które go nie interesują, więc na pewno zobaczy reklamę dołączoną do news feedu danego wydawcy. Żeby jednak uniknąć słabej reakcji na sam przekaz marketingowy, dobrze jest dopasować komunikat do odbiorców i danego kanału. W tym mogą pomóc badania Mobience, dotyczące korzystania ze Snapchata przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Reklama na Snapchacie – komu się opłaca?

Kierowanie kampanii reklamowych na Snapchata to dobre rozwiązanie dla tych brandów, które w swoim targecie mają młodych ludzi do 24 roku życia, ponieważ jak wynika z badania Mobience, to oni najczęściej korzystają z aplikacji – 60%.
 
Ze względu na to, że nie da się przewinąć ani usunąć reklam, odbiorca na pewno zobaczy dany przekaz, co jest korzystne szczególnie dla mniej znanych marek. Jeśli chodzi natomiast o samą emisję reklamy, warto zaplanować ją między godziną 9:00 a 22:00 w robocze dni tygodnia oraz w godzinach 13:00-23:00 w weekend.


 
Co ciekawe, osoby korzystające ze Snapchata, a posiadające także inne aplikacje, używają go najczęściej. Warto zatem przeprowadzić testy na swojej grupie docelowej i sprawdzić, jakie zasięgi uzyska emisja reklam do użytkowników Facebooka, a jakie do Snapchata.


 

Gdzie emitować reklamy?

Przy wyborze odpowiednich kanałów do emisji reklam pomoże ponowne targetowanie swoich odbiorców, opierające się na analizie wyników dotychczasowych kampanii. Istotne jest ustalenie zainteresowań użytkowników, do których ma trafić przekaz marketingowy, a także danych demograficznych. Dzięki temu reklama nie zostanie uznana za nachalną i sprzeczną z oczekiwaniami Snapchatowiczów.

Źródło: Spicy Mobile

Dodatkowe informacje:

*Badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy smartfonów i tabletów z systemem Android.
Mobience jest badaniem pasywnym – co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Zasięg – odsetek osób w danej grupie celowej, którzy wykonali analizowaną aktywność (tj. uruchomili daną aplikację, skorzystali z treści na danej witrynie, wysłali wiadomość czy np. wykonali połączenie) w badanym okresie.
Czas korzystania z aplikacji – czas, w którym aplikacja była uruchomiona i widoczna na pierwszym ekranie w telefonie/tablecie użytkownika z danej grupy celowej.
Częstotliwość korzystania – odsetek osób z grupy celowej, który wykonali analizowaną aktywność, jednego dnia, przez dwa dni, itd.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764