logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: jakość danych Netsprinta znacznie powyżej średniej europejskiej

  PR 28.09.2017, przeczytano 939 razy
ilustracjastrzałka

Według ostatniego raportu Netsprint Group, aż 93%[1] marketerów przy planowaniu kampanii w internecie korzysta z danych o użytkownikach. Rynek reklamy w modelu programmatic ciągle się rozwija, natomiast już teraz najwięcej wątpliwości wzbudza jakość danych oraz możliwość ich weryfikacji. Grupa Netsprint jako pierwsza w Polsce przeprowadziła szczegółowe badanie, mające na celu zweryfikowanie i potwierdzenie jakości danych agregowanych w Netsprint Audience - Data Management Platform zarządzanej przez Spółkę. Do współpracy zaproszono niezależną, prestiżową firmę doradczo-badawczą Nielsen, która potwierdziła – dane Netsprinta z dotarciem do grup celowych są znacznie powyżej średnich wyników uzyskiwanych przez kampanie w Europie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakosc-danych-netsprinta-znacznie-powyzej-sredniej-europejskiej,33911,artykul.html

Nielsen analizuje dane Netsprinta

Grupa Netsprint - właściciel Netsprint Audience, największej w Polsce platformy DMP - gromadzi dane o ciasteczkach z ponad 100 tysięcy serwisów. I chociaż firma opracowała własną metodologię oceny jakości danych, postanowiła zaangażować niezależny i neutralny podmiot zewnętrzny, aby dodatkowo je zweryfikować. Do tego celu Netsprint wykorzystał stworzone przez Nielsena narzędzie Digital Ad Ratings, gwarantujące przejrzysty pomiar reklam cyfrowych pod kątem ich odbiorców. Narzędzie to stanowi źródło informacji o zasięgu kampanii, częstotliwości, wskaźnikach pomiaru intensywności kampanii (GRP) i strukturze demograficznej odbiorców.

- Zarówno reklamodawcy, jak i domy mediowe, oczekują weryfikacji danych od dostawców 3rd party – w szczególności w środowisku programmatic. Współpraca z firmą Nielsen, mająca na celu zbadanie jakości danych Netsprint Audience, była odpowiedzią na zapotrzebowanie płynące z rynku. Dziś nie ma większej platformy DMP w Polsce, ale chcemy, żeby za ilością szła również jakość dostarczanych przez nas usług. Jesteśmy dumni, że jako pierwsi na polskim rynku wykorzystaliśmy Nielsen Digital Ad Ratings w celu dostarczania nowego standardu weryfikacji danych – mówi Martyna Matuszewska, Head of Netsprint Audience.

Nielsen Digital Ad Ratings – na czym polegało badanie?

Grupa Netsprint, wykorzystując Nielsen Digital Ad Ratings, chciała ocenić jakość swoich danych demograficznych. W tym celu przygotowała 11 różnych kampanii display. W każdej z nich zbadano 9 standardowych segmentów odbiorców zbudowanych w oparciu o dane demograficzne (deklaratywne), które pochodziły od różnych dostawców.

Co wykazała analiza?

Badanie Nielsena jednoznacznie potwierdziło wysoką jakość danych Netsprinta. Wskaźniki On Target wykazały, że dotarcie do grupy docelowej- w oparciu o dane agregowane przez Netsprint Audience, znacząco przewyższają wartości referencyjne dla Europy. Wyniki były porównywane ze średnimi wskaźnikami badanych przez Nielsena kampanii europejskich. Na 11 przeprowadzonych kampanii, aż w 8 przypadkach wskaźniki dotarcia do grupy docelowej ponad dwukrotnie przewyższały wartości referencyjne. W 10 osiągnięto wskaźniki, które spełniały lub przewyższały wartości referencyjne dla Europy

- Jako spółka skoncentrowana na działaniach marketingowych opartych na analizie danych (data-driven marketing), wierzymy, że jesteśmy tak dobrzy jak nasze dane. Dzięki narzędziu Nielsen Digital Ad Ratings - mamy możliwość stałego podnoszenia jakości wykorzystywanych algorytmów, co ma bezpośredni i znaczący wpływ na prowadzoną przez nas działalność. Zależy nam, aby jakość naszych danych była jak najlepsza, dlatego planujemy regularnie przeprowadzać tego typu badania w przyszłości – mówi Artur Banach, Dyrektor Generalny Netsprint.

Więcej informacji o samym badaniu oraz jego wynikach jest dostępnych w formie white paper, do pobrania ze strony: www.netsprint.group/masterclassdata

Źródło: Grupa Netsprint

Dodatkowe informacje:

[1] Data Driven Marketing: https://www.netsprint.group/raport-data-driven-marketing/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764