logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kiedy i z jakich aplikacji mobilnych korzystają kierowcy?

  PR 20.05.2016, przeczytano 1103 razy
ilustracja

Trudno wyobrazić sobie dłuższą podróż bez asysty nawigacji. Dzięki aplikacjom nawigacyjnym podróżowanie staje się prostsze, szybsze i tańsze. Pomaga ona w omijaniu korków, wypadków, znajduje bardziej ekonomiczną trasę. Na podstawie unikalnego badania Mobience realizowanego przez firmę Spicy Mobile wiemy, jak wyglądają zwyczaje kierowców i które aplikacje nawigacyjne cieszą się wśród nich największą popularnością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kiedy-i-z-jakich-aplikacji-mobilnych-korzystaja-kierowcy,28636,artykul.html

Pierwszą badaną grupą byli użytkownicy, u których na podstawie zmian geolokalizacji wykryto, że poruszają się z prędkością wyższą niż 30 km/h. Z całego panelu wyodrębniono tylko grupę osób, które przynajmniej raz w ciągu miesiąca poruszały się z prędkością powyżej 30 km/h i dla tej grupy osób sprawdzono, czy ich aktywność „samochodowa” jest związana z dniem tygodnia i temperaturą powietrza. Spodziewano się bowiem, że chęć skorzystania z samochodu może być mniejsza w niektóre dni. Oczekiwano także, że w chłodniejsze dni więcej osób będzie się poruszało samochodem, a liczba kierowców będzie maleć wraz ze wzrostem temperatury. Wyniki zaskoczyły: W kwietniu liczba kierowców nie była uzależniona od warunków pogodowych, natomiast malała wraz z nadejściem weekendu.

Druga grupa badanych była określona na podstawie korzystania z nawigacji w aplikacjach mobilnych zainstalowanych na telefonach lub tabletach użytkowników. Najbardziej popularna aplikacja z funkcją nawigacji to Google Maps – korzysta z niej ok. 56% wszystkich użytkowników grupy celowej. Na drugim miejscu jest dobrze znany – dedykowany wyłącznie podróżom samochodem – Yanosik (9%), następnie aplikacja MAPS.ME popularna wśród 2% aktywnych użytkowników. Na czwartym  - AutoMapa z 1% zasięgu w tej grupie celowej.

72% użytkowników uruchamia aplikacje z funkcją nawigacji jedynie 1-5 razy w miesiącu, 6% panelistów korzysta z nich 21-50 razy miesięcznie.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764