logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kim są internauci w wybranych krajach w Europie?

  PR 27.12.2016, przeczytano 636 razy
ilustracjastrzałka

W Estonii użytkownicy sieci (PC) stanowią 86 proc. populacji, w Czechach 75 proc., a w Polsce 74 proc. Jak te statystyki wyglądają w innych krajach? Sprawdź i porównaj najnowsze dane Gemiusa dotyczące użytkowników sieci z różnych rynków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kim-sa-internauci-w-wybranych-krajach-w-europie,30952,artykul.html

Gemius sprawdził, kto korzysta z internetu w 12 krajach Europy. W zestawieniu znalazły się: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Łotwa, Mołdawia, Polska, Serbia, Słowacja, Rumunia, Ukraina oraz Węgry. Przeanalizowane dane zawierają informacje o tym, kim są i jaki procent populacji stanowią internauci w poszczególnych krajach.

Estończycy najbardziej zinternetyzowani

Według szacunków, krajem, w którym internauci stanowią największy odsetek populacji jest Estonia. 86 proc. Estończyków jest aktywnych w sieci (źródło: gemiusAudience). W czołówce znajdują się również Czesi i Polacy. Tylko co czwarty mieszkaniec tych państw wieku 15-69 lat nie korzysta z sieci. Z kolei krajem, który notuje najniższy odsetek internautów jest Rumunia – 58 proc.

Na Bałkanach więcej internautek

Kraje, w których możemy zaobserwować największe dysproporcje płci w strukturach internautów to Serbia, Chorwacja, Rumunia i Łotwa. Zarówno w Rumunii jak i na Łotwie mężczyźni stanowią 53 proc. internautów. Z kolei w Serbii i Chorwacji, kobiety deklasują mężczyzn o jeszcze więcej punktów procentowych. Serbki stanowią 56 proc. internautów w swoim kraju, natomiast Chorwatki 54 proc.

W mołdawskim internecie najwięcej młodzieży, w estońskim więcej 55+

Jak potwierdzają dane Gemiusa, to Mołdawia jest krajem gdzie osoby w wieku 15-24 lata stanowią największą grupę internautów – 29 proc. Z kolei na Ukrainie, najliczniejszą grupą wiekową są osoby w wieku 25-34 lata - 29 proc. Kim są użytkownicy sieci w innych krajach? Co czwarty Czech korzystający z internetu ma 35-44 lata, co piąty Łotysz 45-54 lata i co piąty Estończyk 55 lat i więcej.
Internauci najczęściej ze średnim wykształceniem

We wszystkich analizowanych państwach, największy udział w populacjach internautów mają osoby ze średnim wykształceniem. Prym wśród tych krajów wiodą Czechy, gdzie przedstawiciele tej grupy stanowią 67 proc. użytkowników sieci. Państwem o najwyższym udziale wśród internautów osób z wyższym wykształceniem jest Ukraina - 45 proc. Tymczasem krajem, który ma najmniejszy odsetek użytkowników sieci posiadających dyplom wyższej uczelni jest Słowacja – 21 proc.

W analizie uwzględniono ruch na komputerach osobistych (PC).

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764