logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Które marki samochodowe mogłyby już dziś zniknąć z rynku?

Mateusz Zawiślak  PR 12.07.2018, przeczytano 102 razy

Badanie Meaningful Brands jest pomiarem siły marki opartym o metodologię sieci Havas i do tej pory na świecie zostało zrealizowane 8 razy. Wnioski z badania jednoznacznie pokazują, że marki z kategorii Motoryzacyjnej cieszą się jednym z najwyższych poziomów przywiązania konsumentów, a wymarzonym samochodem Polaków jest Mercedes.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-ktore-marki-samochodowe-moglyby-juz-dzis-zniknac-z-rynku,37213,artykul.html

Meaningful Brands opiera się na założeniu, że to konsument powinien zawsze być punktem wyjścia i odniesienia, nie zaś marka jako taka. Dlatego też metodologia oparta jest o pomiar tego, czy i co marki wnoszą w życie konsumentów. Wizerunek marki, intencja zakupowa czy chęć polecenia nie są w tym podejściu kluczowe, jako pochodne realnych korzyści, które marki wnoszą w życie konsumentów. Można się zastanawiać dlaczego warto mówić o sile marki przez pryzmat korzyści dla konsumenta, kiedy jest tak wiele innych, już tradycyjnych perspektyw i podejść do wyboru? Jednak okazuje się, że bycie marką, która oferuje konsumentom realne korzyści jest po prostu biznesowo opłacalne.

– Z naszych danych wynika, że obecnie konsumenci troszczą się tylko o 5% marek, z którymi mają kontakt, których używają czy które kupują. Pozostałe 95% mogłoby zniknąć i nikt by tego nie zauważył, przerzucając się na marki konkurencyjne bez przysłowiowego mrugnięcia okiem. Większość marek jest więc w sytuacji, w której np. wycofanie się z wojny cenowej czy walki na promocje, oznacza spadek sprzedaży. Marek, które są dla konsumentów „meaningful” to nie dotyczy. To marki, które my jako konsumenci, nie tylko wybieramy częściej, ale jesteśmy także gotowi więcej za nie zapłacić – mówi Anna Kuropatwa, Strategy & Insights Director w Havas Media Group.

Kategoria motoryzacyjna: Mercedes, BMW i Audi

Kategoria motoryzacyjna pod kątem wartości wskaźnika MBI znajduje się zaraz za uzyskującą najwyższe wskaźniki FMCG. Jest także liderem wszystkich kategorii jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb konsumentów. Nic więc dziwnego, że marki z tej kategorii cieszą się bardzo wysokim stopniem przywiązania ludzi, którzy dodatkowo są w stanie zapłacić za produkt dużo więcej, tylko po to aby zostać właścicielem preferowanej marki.

W kategorii motoryzacyjnej kluczowe są benefity funkcjonalne oraz osobiste, choć co ciekawe, benefity społeczne także są dosyć istotne, co nie jest sytuacją typową dla polskiego rynku. Warto zauważyć, że satysfakcja związana z oferowanymi konsumentom korzyściami jest wyższa dla marek motoryzacyjnych premium niż dla marek masowych. Popularnym markom trudno jest odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów w zakresie korzyści osobistych, zaś marki premium radzą sobie w tym obszarze całkiem dobrze.

Jeśli chodzi o benefity funkcjonalne to dla całej kategorii najważniejsze jest z jednej strony „Oferowanie produktów dobrej jakości”, z drugiej zaś „Bycie liderem rynku”, co podkreśla jak ważny w przypadku marek samochodów jest zjawisko społecznego dowodu słuszności.

W obszarze benefitów osobistych, kluczową korzyścią jest ta związana z możliwością „Pokazania się innym”. Niezmiernie ważne są także korzyści emocjonalne takie jak „Satysfakcja z życia” oraz „Poczucie szczęścia”.

Benefity społeczne, które są kluczowe dla kategorii motoryzacyjnej to te związane z tworzeniem miejsc pracy przez koncerny samochodowe i co za tym idzie „Pozytywny wpływ branży na polską gospodarkę”.

Spośród badanych marek najwyższy wskaźnik MBI mają Mercedes, BMW i Audi, pomimo, że najwyższy wskaźnik Brand Equity ma VW. Z kolei BMW jest marką, za którą badani zapłaciliby więcej niż za inne, najchętniej. I choć marką, którą Polacy chcieliby mieć najbardziej jest Mercedes, to VW i Skoda są markami, które z największym prawdopodobieństwem kupią ponownie.

Źródło: Havas Media Group

www.havasmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Integart: 200 osobowe przedsiębiorstwo gotowe na kolejne wyzwania
Dekadę istnienia technologii HP Latex na rynku Integart chce w szczególny sposób podkreślić a na kolejne lata planuje wprowadzić nowe programy i być jeszcze bliżej swoich Klientów. Mamy świadomość, że dobra technologia to nie wszystko. Dobra technologia wymaga równie dobrego procesu wsparcia posprzedażowego oraz serwisu czyli zaplecza,...
Just Run App i Spicy Mobile: 400 tysięcy pobrań aplikacji w 6 miesięcy
Just Run App – nowy podmiot należący do agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, skierowany do szybko rozwijającej się branży m-commerce – pomaga firmom w pozyskaniu efektywnej instalacji aplikacji w modelu CPD (Cost Per Download). W ciągu pierwszego półrocza zrealizowano kampanie skutkujące 400 tysiącami pobrań aplikacji.
Kampania Sharp w sieci przychodni Lux-Med i Medicover
W lipcu w prywatnych przychodniach medycznych grupy Lux-Med oraz grupy Medicover rozpoczęła się kampania edukacyjna marki Sharp. Misją projektu jest edukacja Polaków z zakresu wpływu urządzeń gospodarstwa domowego na ich zdrowie i bezpieczeństwo.
„4Aktywni” - kampania contentowo-edukacyjna marki 4Flex
Nowa kampania contentowo-edukacyjna marki 4flex, realizowana pod hasłem „4aktywni”, wystartowała w połowie marca. Akcja to przedsięwzięcie edukacyjne, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na konieczność systematycznego uzupełniania kolagenu, który zanika w naszym organizmie po 30 roku życia. Kampania szczególny nacisk kładzie...
Summer Digital Signage: Konferencja pod patronatem Signs.pl
Zewnętrzna reklama cyfrowa to jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do osób prowadzących aktywny tryb życia. Digital OOH z roku na rok rozwija się coraz bardziej i coraz szybciej, jednak co czeka ją w przyszłości? Jakie są możliwości Digital Signage oraz najnowsze technologie? O tym i wiele więcej podczas konferencji organizowanej w Warszawie przez firmę Floweffect.
 
czwartek 19.07.2018, 165 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone