logo
WIADOMOŚCI

Badanie: kulinarne preferencje polskich internautów [INFOGRAFIKA]

  PR 08.02.2018, przeczytano 689 razy
ilustracjastrzałka

Najczęściej wykorzystywanymi źródłami inspiracji w domowej kuchni są: przepisy odziedziczone od babci lub mamy, znalezione za pomocą wyszukiwarki internetowej oraz te zasłyszane od znajomych i przyjaciół – wynika z badania opracowanego przez Mindshare Polska. W raporcie „Nawyki i preferencje związane z gotowaniem” dom mediowy prezentuje nasze zwyczaje kulinarne oraz ich wpływ na działania reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-kulinarne-preferencje-polskich-internautow-infografika,35372,artykul.html

Wyniki badania dowodzą, że jesteśmy tradycjonalistami, jeśli chodzi o pomysły i inspiracje związane z kuchnią i gotowaniem – wciąż bardzo często czerpiemy je ze źródeł pozamediowych (takie źródła inspiracji wskazało 82% gotujących). Chętnie korzystamy z przepisów, które krążą w rodzinach od pokoleń (57%) czy wymieniamy się pomysłami podczas rozmów ze znajomymi (51%). Wciąż dużą rolę odgrywają tradycyjne książki kucharskie (41%) – to czwarte najczęściej wskazywane źródło.

Jeśli chodzi o kanały mediowe, najczęściej posiłkujemy się podpowiedziami, jakie oferuje nam przeglądarka internetowa (51%). Poza wyszukiwarką, ważnymi źródłami pomysłów są strony o tematyce kulinarnej prowadzone przez niezależnych autorów (33%) lub związane z markami (30%). Wyprzedzają one pod tym względem m.in. telewizyjne programy i talent shows o tematyce kulinarnej. Z kolei wideo i kanały na YouTube służą za inspirację przede wszystkim najmłodszym kucharzom, rzadziej sięgającym po tradycyjne źródła, takie jak książki kucharskie.

Ponad połowa gotujących (57%) deklaruje, że podczas przygotowywania posiłków zdarza im się wspomagać przepisem w formie drukowanej. Najczęściej jest to wydruk przepisu odnalezionego wcześniej w internecie. Co ważne, niemal równy odsetek gotujących (56%) ma przed sobą ekran urządzenia, zazwyczaj smartfonu lub laptopa, przynajmniej potencjalnie będąc cały czas online. To głównie młodsi kucharze w grupie między 18 a 29 lat.

Choć wśród gotujących wciąż przeważają kobiety (56% gotujących co najmniej raz w tygodniu), zwraca uwagę wysoki odsetek mężczyzn, którzy osobiście przygotowują potrawy w swoich domach. Trzech na czterech mężczyzn zadeklarowało, że gotuje przynajmniej raz na tydzień, a ¼ – że gotuje codziennie lub prawie codziennie.

– Zrealizowane badanie to znakomite źródło danych nt. preferencji osób gotujących w swoich domach, do których marketerzy chcieliby kierować komunikację w zakresie szeroko pojętych kategorii żywności czy małego AGD. Zgromadzone i przeanalizowane dane umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjny dobór kanałów komunikacji i efektywniejsze budowanie zasięgu w grupie celowej osób odpowiedzialnych za zakupy spożywcze i przygotowanie posiłków. Uzyskane dane potwierdzają także niewątpliwy potencjał komunikacji planowanej na urządzenia mobilne, z których duża część gotujących internautów korzysta na bieżąco przygotowując posiłki. To niezmiernie ważne w dobie działań komunikacyjnych mających dotrzeć do konsumenta w najbardziej odpowiednim dla niego momencie i kontekście – podsumowuje Michał Machnikowski, Business Planning, Mindshare Polska.

Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2017 r. metodą CAWI, tj. ankiet realizowanych na panelu internetowym. Próba badawcza to 1051 internautów w wieku 18+.

Źródło: Mindshare Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wydawcy prasy coraz chętniej organizują konkursy dla sprzedawców. Od początku września br., w punktach obsługiwanych przez Kolportera, przeznaczyli na ten cel już ponad 100 tys. zł.
Internet rzeczy rośnie w tempie 30 proc. rocznie
W kolejnych latach rynek internetu rzeczy będzie się rozwijał w 30-proc. tempie, a w 2021 r. do sieci będzie podłączonych już blisko 28 mld urządzeń, z czego ponad połowę będzie stanowić właśnie IoT. Ten segment dynamicznie rośnie też w Polsce, a liderem jest Orange, z 40-proc. udziałem w tym rynku. W sieci operatora działa już ponad milion kart SIM w technologii machine to...
Z początkiem października br. nastąpiły zmiany w Działach Programowym i Licencji spółki Kino Polska TV SA. Dyrektor Programową kanału Stopklatka TV została Jowita Buchman, na stanowisko Dyrektora Programowego kanału Kino Polska awansował Paweł Zająkała, a kanału Kino Polska Muzyka – Marzena Mikłaszewicz. Magdalena Błasiak-Bielińska awansowała na stanowisko...
„Nino o biznesie” w Wirtualnej Polsce
„Nino o biznesie” to nowy program wideo WP, przygotowany przez redakcję money.pl. Prowadząca Nino Dzhikiya zaprasza ludzi ze świata biznesu, motoryzacji i nowych technologii. Emisja w każdy poniedziałek.
Onet.pl najbardziej opiniotwórczym medium września 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów za wrzesień pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl,  wyprzedzając Wirtualną Polskę – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się dziennik „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Wysoką pozycję Onet.pl zawdzięcza m.in. szerokiemu...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone