logo
WIADOMOŚCI

Badanie: kulinarne preferencje polskich internautów [INFOGRAFIKA]

Mateusz Zawiślak  PR 08.02.2018, przeczytano 423 razy
ilustracjastrzałka

Najczęściej wykorzystywanymi źródłami inspiracji w domowej kuchni są: przepisy odziedziczone od babci lub mamy, znalezione za pomocą wyszukiwarki internetowej oraz te zasłyszane od znajomych i przyjaciół – wynika z badania opracowanego przez Mindshare Polska. W raporcie „Nawyki i preferencje związane z gotowaniem” dom mediowy prezentuje nasze zwyczaje kulinarne oraz ich wpływ na działania reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-kulinarne-preferencje-polskich-internautow-infografika,35372,artykul.html

Wyniki badania dowodzą, że jesteśmy tradycjonalistami, jeśli chodzi o pomysły i inspiracje związane z kuchnią i gotowaniem – wciąż bardzo często czerpiemy je ze źródeł pozamediowych (takie źródła inspiracji wskazało 82% gotujących). Chętnie korzystamy z przepisów, które krążą w rodzinach od pokoleń (57%) czy wymieniamy się pomysłami podczas rozmów ze znajomymi (51%). Wciąż dużą rolę odgrywają tradycyjne książki kucharskie (41%) – to czwarte najczęściej wskazywane źródło.

Jeśli chodzi o kanały mediowe, najczęściej posiłkujemy się podpowiedziami, jakie oferuje nam przeglądarka internetowa (51%). Poza wyszukiwarką, ważnymi źródłami pomysłów są strony o tematyce kulinarnej prowadzone przez niezależnych autorów (33%) lub związane z markami (30%). Wyprzedzają one pod tym względem m.in. telewizyjne programy i talent shows o tematyce kulinarnej. Z kolei wideo i kanały na YouTube służą za inspirację przede wszystkim najmłodszym kucharzom, rzadziej sięgającym po tradycyjne źródła, takie jak książki kucharskie.

Ponad połowa gotujących (57%) deklaruje, że podczas przygotowywania posiłków zdarza im się wspomagać przepisem w formie drukowanej. Najczęściej jest to wydruk przepisu odnalezionego wcześniej w internecie. Co ważne, niemal równy odsetek gotujących (56%) ma przed sobą ekran urządzenia, zazwyczaj smartfonu lub laptopa, przynajmniej potencjalnie będąc cały czas online. To głównie młodsi kucharze w grupie między 18 a 29 lat.

Choć wśród gotujących wciąż przeważają kobiety (56% gotujących co najmniej raz w tygodniu), zwraca uwagę wysoki odsetek mężczyzn, którzy osobiście przygotowują potrawy w swoich domach. Trzech na czterech mężczyzn zadeklarowało, że gotuje przynajmniej raz na tydzień, a ¼ – że gotuje codziennie lub prawie codziennie.

– Zrealizowane badanie to znakomite źródło danych nt. preferencji osób gotujących w swoich domach, do których marketerzy chcieliby kierować komunikację w zakresie szeroko pojętych kategorii żywności czy małego AGD. Zgromadzone i przeanalizowane dane umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjny dobór kanałów komunikacji i efektywniejsze budowanie zasięgu w grupie celowej osób odpowiedzialnych za zakupy spożywcze i przygotowanie posiłków. Uzyskane dane potwierdzają także niewątpliwy potencjał komunikacji planowanej na urządzenia mobilne, z których duża część gotujących internautów korzysta na bieżąco przygotowując posiłki. To niezmiernie ważne w dobie działań komunikacyjnych mających dotrzeć do konsumenta w najbardziej odpowiednim dla niego momencie i kontekście – podsumowuje Michał Machnikowski, Business Planning, Mindshare Polska.

Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2017 r. metodą CAWI, tj. ankiet realizowanych na panelu internetowym. Próba badawcza to 1051 internautów w wieku 18+.

Źródło: Mindshare Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Już kilka miesięcy nadaje swój program w Internecie telewizja wPolsce.pl. Jest to kanał publicystyczno-informacyjny, którego właścicielem jest spółka Fratria, kierowana przez prezesa Romualda Orła. W ostatnich tygodniach kanał ten odniósł spory sukces. Dzienny zasięg streaming'u stacji (a więc relacji na żywo) w serwisie Youtube sięgnął 80 tysięcy unikalnych użyt...
Jakie przeglądarki internetowe są najpopularniejsze w Polsce?
W kwietniu 2018 roku połowa odsłon wykonanych przy użyciu komputerów osobistych i laptopów na polskich stronach WWW pochodziła z przeglądarki Google Chrome. Na drugim miejscu uplasował się Firefox, za pomocą którego wygenerowano ponad jedną trzecią wszystkich odsłon. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Opera.
Badanie: Ranking cytowań w kwietniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Rzeczpospolita (142), za nią: Fakt (106) oraz Gazeta Wyborcza (99). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wrocławska (14), na drugim – Gazeta Krakowska (12), a na trzecim – Polska The Times (9). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Gazetę...
Po aferze Cambridge Analytica, prezes Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił 21 marca, że ​​firma przeprowadzi audyt w celu zidentyfikowania podejrzanych aplikacji, które mogły wykorzystywać dane użytkowników w niewłaściwy sposób.
Czy conversational messaging przygotuje nas na wejście RCS w Polsce?
Nieokreślony termin wejścia RCS w Polsce studzi entuzjazm rynku i każe rozglądać się za innymi technologiami, które wzbogacą kontakt marek z klientami. Na uwagę zasługuje conversational messaging, który łączy kanały rich media - Messengera, RCS oraz czat w przeglądarce internetowej. Czy rozwiązania tego typu pomogą w szybszym wdrożeniu RCS-a na świecie?
 
sobota 26.05.2018, 116 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone