logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: m-commerce goni e-commerce

  PR 21.09.2016, przeczytano 421 razy
ilustracjastrzałka

Wraz z rozwojem nowych technologii, polscy e-konsumenci zaczynają przenosić się z zakupami internetowymi na ekrany urządzeń mobilnych. Do celów zakupowych 41 proc. internautów wybiera smartfona, 24 proc. tablet, a 2 proc. czytnik e-booków. Sprawdź szczegóły w raporcie o polskim rynku e-commerce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-m-commerce-goni-e-commerce,29989,artykul.html

M-commerce rośnie w siłę

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie zakupy przez telefon deklaruje 41 proc. e-konsumentów (o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem). Popularność zakupów przez tablet i czytnik e-booków pozostała na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (odpowiednio 24 i 3 proc. wskazań), podczas gdy komputery stacjonarne wybiera 57 proc. kupujących w sieci. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do robienia zakupów online pozostaje laptop ─ do tego celu wykorzystuje go 81 proc. polskich internautów.

Wiele stron wciąż bez wersji mobilnej

Mimo rosnącej popularności m-commerce i chęci korzystania z tego typu rozwiązań, konsumenci napotykają szereg trudności podczas zakupów w sieci. Najczęściej wskazywane przeszkody są związane interfejsem stron. Ponad połowa kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych skarży się na niewygodne formularze (58 proc.) oraz niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.).To jednak problemy, które wymienia mniej internautów niż w 2015 roku ─ wówczas było to odpowiednio 61 proc. i 56 proc. Internauci częściej wskazują również na problemy z płatnościami za e-zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych (napotkało je 40 proc. respondentów w 2016 roku, w porównaniu do 26 proc. w roku 2015).

Zakupy wielokanałowe

Z raportu wynika, że już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie i finalizowało je na innych urządzeniach – komputerze lub tablecie.

Wiele wskazuje na to, że te wartości będą wzrastać. Zarówno liczba osób kupujących przez urządzenia mobilne, jak i liczba osób rozpoczynających zakupy na smartfonach – twierdzi Marek Molicki, ekspert od e-commerce z Gemiusa. – Trudno dziś jednak jednoznacznie stwierdzić kiedy zakupy mobilne staną się popularniejsze od zakupów dokonywanych przez laptopy. Niewykluczone jednak, że stanie się to szybciej niż przypuszczamy. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday w USA aż 49 proc. odwiedzin w sklepach internetowych oraz 28 proc. transakcji dokonano za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponieważ udział ruchu z urządzeń mobilnych rośnie, możemy się spodziewać, że Polacy coraz chętniej będą kupowali przez smartfony i tablety.

Z kolei Patrycja Sass–Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę na rosnącą rolę smartfona. – W tegorocznej edycji badania 41 proc. kupujących deklaruje korzystanie z tego urządzenia w procesie zakupowym. To skok o 4 pp. w porównaniu do ubiegłego roku, gdy na wykorzystanie smartfonów podczas zakupów internetowych wskazało 37 proc. To pokazuje, jak bardzo współczesny klient ceni sobie możliwość zajrzenia w dowolnym czasie do zasobów internetu, w tym social mediów czy ulubionych aplikacji, oferujących zniżki czy kupony na wybrane produkty w ulubionych miejscach. Co więcej, wyniki pokrywają się z badaniem e-Izby: „Kupuje mobilnie”, w którym dodatkowo wskazujemy, że smartfon inspiruje do zakupów – mówi Sass-Staniszewska.

Źródło: Gemius Polska

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Szczecin 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Szczecin 2018

Prezentujemy kolejny odcinek przeglądu stanu prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski. Przed przystąpieniem do prac nad uchwałą w Szczecinie przeprowadzono szczegółową inwentaryzację, która pokazała, że jedynie 19% reklam w mieście zostało ustawionych legalnie.
Badanie: Codzienne Polaków zakupy – dane z badania Gemius/PBI
Robienie codziennych zakupów deklaruje 15 394 063 polskich internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. Porównując tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okazuje się, że stanowią oni ponad 40% dorosłych Polaków. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polakach na zakupach? Dzięki nowym zmiennym, wprowadzonym do badania, możemy znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących...
Selectivv to firma zajmująca się pozyskiwaniem i analizą danych ze smartfonów i tabletów, które służą do prowadzenia projektów badawczych oraz realizacji kampanii mobile marketingowych. Selectivv specjalizuje się w analizie danych o lokalizacji oraz big data, które są wykorzystywane m.in. w takich obszarach jak turystyka, transport czy handel. Wykorzystując posiadane narzędzia i...
Badanie: Czego Polacy szukają w internecie przed Wielkanocą?
Wielkanoc to jedne z najważniejszych świąt w kalendarzu. Spędzamy je zazwyczaj w rodzinnym gronie, więc spotkanie poprzedza wiele przygotowań – gotowanie i przygotowywanie ozdób świątecznych czy kartek z życzeniami. Inspiracji szukamy oczywiście w internecie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości – zwracamy się do wyszukiwarki Google.
Rekordowo wysoka kwartalna liczba niewypłacalności polskich firm
W I kwartale 2019 opublikowano informację o 285 niewypłacalnych przedsiębiorstwach wobec 260 w I kwartale 2018 roku – wzrost o 10% w porównaniu r/r, dynamika z ub. roku nie zmniejsza się. Jest to aktualnie czwarty rok z rzędu wzrostu liczby niewypłacalności polskich firm, a tym samym kwartał z najwyższa liczbą niewypłacalności w ciągu dekady.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764