logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Marketing mobilny napędza walentynkowe zakupy

  PR 14.02.2018, przeczytano 915 razy

Walentynki to dla handlu ważna pozycja w przychodach w pierwszym kwartale roku. Jak podają Pracodawcy RP Polacy świętujący Walentynki zostawiają w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce ponad 1,5 mld złotych. Najczęściej kupują biżuterię, kosmetyki i artykuły erotyczne. Według badań ceneo.pl średnie wydatki na walentynkowe prezenty wynoszą około 300 złotych i są prawie 3 razy wyższe niż jeszcze dwa lata temu. Walkę sklepów o względy zakochanych i ich portfele pokazują statystki firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. Od początku lutego ruch SMS-ów ze specjalnymi ofertami kierowanymi bezpośrednio do klientów rośnie o około 20 procent.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-mobilny-napedza-walentynkowe-zakupy,35450,artykul.html

Według badań przeprowadzonych przez portal Ceneo.pl święto zakochanych obchodzi ponad połowa Polaków. W tej grupie prawie 60 procent kupuje dla swojego partnera jakiś upominek. Prezenty kupują zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Z danych portalu ceneo.pl wynika, że obroty e-sklepów rosną w lutym nawet o 20 procent. Pozwala to przedłużyć okres wzmożonych zakupów po świętach i zimowych wyprzedażach.

- Początek lutego to w handlu okres zdominowany przez Walentynki. Wiele firm przygotowuje dla zakochanych specjalne oferty, które kierują bezpośrednio do klientów wprost na wyświetlacze ich smartfonów. Najczęściej wiadomości zawierają kod rabatowy, który pozwala obniżyć koszty walentynkowych prezentów. Wystarczy przeanalizować, ile kodów zostało wykorzystanych, aby ustalić konwersję z działań z wykorzystaniem krótkich wiadomości tekstowych. Marketing SMS wspiera w równym stopniu sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że ruch wiadomości związanych z walentynkowymi kampaniami w lutym wzrasta o około 20 procent. Podobnie sytuacja wygląda również na innych rynkach, na których działa Infobip. Poza SMS-ami marketerzy mają do dyspozycji również inne narzędzia takie jak wiadomości email, boty na Facebooku czy wiadomości głosowe, wszystkimi działaniami mogą zarządzać z poziomu jednej platformy – tłumaczy Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip. 

Jak pokazuje wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie w ciągu ostatnich 3 lat łączna kwota walentynkowych wydatków wzrosła prawie o połowę.  Najwięcej na święto zakochanych wydają Amerykanie. Jak podaje National Retail Federation w ubiegłym roku przychody handlu detalicznego bezpośrednio związane z Walentynkami wyniosły 18,2 mld dolarów.

Coraz częściej zakochani spędzają 14 lutego poza domem. Dużą popularnością cieszą się walentynkowe wieczory w restauracjach. Według ekspertów Mastercard wydatki w tej kategorii na całym świecie od 2014 roku wzrosły o ponad 102 procent. W samej Europie zanotowano wzrost wydatków na takie kolacje o 67 procent. Na szaleństwie walentynkowych zakupów korzysta również branża turystyczna. Coraz częściej wybieranym pomysłem na wspólny prezent jest np. weekendowy wyjazd do SPA, w góry lub do jakiejś europejskiej stolicy.

Co ciekawe, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana na ostatnią chwilę, czyli 13 lutego. Z danych Mastercard wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
Onet z 4. edycją akcji Niech Żyje Planeta
Najnowsza edycja Niech Żyje Planeta jest podporządkowana czterem żywiołom - powietrzu, wodzie, ziemi i ogniowi. Każda z tych czterech kampanii tematycznych realizowanych w ramach akcji jest zaplanowana na 2 lub 3 miesiące i będzie zakończona raportem w formie online. Ważnym motywem Niech Żyje Planeta jest niezmiennie ekologia, czyli promocja dbania o środowisko przy równoczesnym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764