logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Medialna wojna Państwa Lewandowskich

  PR 23.06.2017, przeczytano 776 razy
ilustracja
Wykres 1. Rozkład informacji w analizowanym okresie w mediach tradycyjnych (prasa, radio Internet, TV)

Najsławniejszy ostatnio polski tata kontra najpopularniejsza w kraju mama, czyli medialne potyczki Anny i Roberta Lewandowskich. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili które z nich zawładnęło w maju środkami masowego przekazu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/medialna-wojna-panstwa-lewandowskich,32901,artykul.html

Robert i Anna Lewandowscy wiedzą jak skupić na sobie uwagę mediów. To bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawalnych i znaczących par w polskim show biznesie. Czy w maju Annie Lewandowskiej udało się  przejść do medialnej ofensywy?

Polskie Royal Baby przychodzi na Świat

Ciąża Anny Lewandowskiej wywołała w mediach niemałe poruszenie, jednak kiedy 4 maja urodziła się Klara, a Robert opublikował na Instagramie wspólne zdjęcie z córką, od informacji zawrzało. Tego dnia w prasie, radiu i TV oraz Internecie ukazało się łącznie aż 2 129 publikacji. Nie mogło się także obejść bez lawiny informacji w social media – na temat pary sportowców tylko 4  maja odnotowano ponad 50 tys. wpisów.

Anna Lewandowska – narodziny dziecka… i cisza

Media opisywały Annę Lewandowska głównie w kontekście narodzin jej córki. Celebrytka i trenerka postanowiła przy okazji podzielić się kilkoma wspomnieniami z okresu ciąży. Informacje ukazały się przy okazji premiery jej nowej książki  Healthy mama. Poradnik zdrowej mamy, która miała miejsce pod koniec miesiąca. Pomijając jednak te doniesienia żona Roberta Lewandowskiego pojawiała się w mediach tradycyjnych głównie w kontekście sukcesów zawodowych męża i potencjalnego wpływ macierzyństwa na kariery obojga rodziców. Inaczej sytuacja wyglądała w mediach społecznościowych, gdzie młoda mama cieszyła się większą popularnością od Roberta. 


Wykres 2. Rozkład w czasie i suma wzmianek w social media na przestrzeni analizowanego okresu

Robert Lewandowski – podsumowanie Bundesligi i przygotowania do meczu z Rumunią

Maj upłynął w mediach sportowych m.in. pod znakiem podsumowań Bundesligi. Robert Lewandowski miał wielkie szanse zostać w tym sezonie królem strzelców. Ostatecznie o jedno trafienie wyprzedził go Pierre'a-Emerick Aubameyanga z Borussii Dortmund. Polakowi udało się jednak skompletować 30 bramek w swoim drugim sezonie z rzędu, co ostatnio zdarzyło się w niemieckiej ekstraklasie 43 lata temu. Kolejny dobry sezon nie umknął uwadze komentatorów i kibiców - niemiecki magazyn piłkarski przyznał Polakowi drugą najwyższą notę w tegorocznej edycji swojego rankingu, a „Lewy” został wybrany piłkarzem zarówno miesiąca, jak i ostatniej kolejki Bundesligi. Sukcesy Roberta szeroko komentowano w głównych krajowych mediach sportowych.

Końcówkę miesiąca zdominowały natomiast materiały nt. przygotowań reprezentacji do meczu eliminacyjnego Mistrzostw Świata. Ze względu na kontuzje Błaszczykowskiego i Teodorczyka, trener Nawałka podkreślał, że podczas meczu z Rumunią, będzie liczył głównie na Roberta. Do mediów trafiły więc informacje, że Lewandowski dostał kilka dni „wolnego”, by pobyć z żoną i córką, a na zgrupowaniu pojawił się dopiero w czerwcu.


Wykres 3. Porównanie szacunkowej wartości AVE

PSMM porównało także wyniki dotyczące ekwiwalentu reklamowego dla obojga Państwa Lewandowskich. Robert okazał się być niepokonany i uzyskał AVE na poziomie prawie 38 mln zł, Informacje o Annie otrzymały natomiast ekwiwalent reklamowy mniejszy o ponad połowę.  Majowa, medialna wojna Państwa Lewandowskich zakończyła się zwycięstwem piłkarza.


​Rys 1. Zestawienie: Suma informacji, dotarcie i kwota AVE

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Dodatkowe informacje:

Przeprowadzone badanie dotyczy obecności medialnej piłkarza Roberta Lewandowskiego i jego żony Anny Lewandowskiej w maju 2017 r. Raport powstał na podstawie analizy materiałów i treści redakcyjnych pochodzących z monitoringu prasy, internetu, mediów społecznościowych oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Metoda: ilościowa analiza danych

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764