logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Medialne królowe polskiej polityki

  PR 14.08.2015, przeczytano 958 razy

Polską scenę polityczną po raz pierwszy zdominowały kobiety – Ewa Kopacz i Beata Szydło. Obie stały się faworytkami mediów. Na ich temat od początku lipca opublikowano w prasie, internecie i RTV 44 tys. materiałów, a w social media 298 tys. wzmianek - wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/medialne-krolowe-polskiej-polityki,25685,artykul.html

Przez ostatnie lata media nakręcał konflikt Donalda Tuska z Jarosławem Kaczyńskim. Panowie odeszli jednak w cień, a prym zaczęły wieść dwie kobiety – Ewa Kopacz i Beata Szydło. Wynik pojedynku pomiędzy nimi zaważy na losach polskiej polityki na lata.

Ewa Kopacz od dłuższego czasu jest liderem mediów, choćby ze względu na pełnioną funkcję. Tymczasem Beata Szydło wyłoniła się dopiero podczas wyborów prezydenckich i praktycznie z dnia na dzień stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Polsce i bohaterką pierwszych stron gazet.

Porównanie liczby materiałów z prasy, internetu i RTV opublikowanych na temat obu liderek politycznych w dniach 1 lipca – 9 sierpnia wskazuje na blisko trzykrotnie większe zainteresowanie medialne premier RP – 31,9 tys. do 12,3 tys. Największy udział w przekazie na temat Ewy Kopacz miały internet (63 proc.), a następnie telewizja (17 proc.). Prasa i radio informowały o działaniach polityka w równym stopniu – po 10 proc. Informacje na temat premier osiągnęły dużo wyższy ekwiwalent reklamowy – AVE na poziomie 284 mln złotych. Zdecydowana większość przekazu na temat Kopacz należała do mediów ogólnopolskich – 74 proc.

Rozkład doniesień medialnych podobnie wygląda w przypadku Beaty Szydło. Najchętniej pisali o niej redaktorzy portali internetowych (58 proc.), a następnie telewizyjni (22 proc.). 11 proc. przekazu należało do prasy, a 9 proc. do radia. Ekwiwalent reklamowy publikacji oszacowano na blisko 145 mln złotych. O reprezentantce PiS również zdecydowanie częściej informowano w mediach ogólnopolskich – 78 proc. 

Na Facebooku popularniejsza Ewa Kopacz

W trakcie analizowanego okresu internauci zdecydowanie częściej pisali na Facebooku o premier RP. Średnio dziennie liczba wpisów i komentarzy na jej temat wyniosła 4,7 tys., a łącznie odnotowano aż 181,8 tys. materiałów! Największa aktywność przypadła na 29 lipca i dotyczyła afery meblowej. Z kolei o Beacie Szydło pisano średnio dziennie ok. 1,6 tys. wzmianek. Pik na jej temat odnotowano 5 sierpnia i wyniósł on 5 tys. publikacji – tylko tego dnia użytkownicy portalu Marka Zuckerberga częściej pisali o przedstawicielce Prawa i Sprawiedliwości niż o Ewie Kopacz. 

Dynamicznie na Twitterze

Znacznie większe skoki aktywności dotyczyły Twittera. W przypadku Ewy Kopacz różnica w dziennej liczbie publikacji waha się nawet o 1400 wzmianek. Największy pik tak jak w przypadku Facebooka odnosił się do afery meblowej. Z kolei na temat Beaty Szydło ukazało się o połowę mniej twittów – 16 tys. Tylko na początku lipca zaobserwowano dużą aktywność względem polityka, w połowie miesiąca nastąpiła stagnacja. 

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764