logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Najbardziej opiniotwórcze media w grudniu

  PR 12.01.2018, przeczytano 694 razy
ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów za grudzień 2017 r. Drugie miejsce zajmuje TV Trwam, a trzecie należy do RMF FM. Na kolejnych pozycjach znajdują się Radio ZET i Fakt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-najbardziej-opiniotworcze-media-w-grudniu,35098,artykul.html

Gorącym tematem grudnia była zmiana premiera na Mateusza Morawieckiego. W tym miesiącu kontynuowano także temat afery reprywatyzacyjnej oraz reformy sądownictwa w Polsce.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Pierwszą pozycję w zestawieniu Rzeczpospolita zawdzięcza wypowiedzi marszałka senatu Stanisława Karczewskiego dotyczącej rekonstrukcji rządu.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych w grudniu na pierwszym miejscu znalazła się TV Trwam, wyprzedzając TVN24 oraz TVPinfo. TV Trwam zawdzięcza swoją pozycję wywiadowi z premierem Mateuszem Morawieckim.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało RMF FM. Za nim uplasowało się Radio ZET. Trzecie miejsce przypadło PR1. RMF FM swoją pozycję zawdzięcza rozmowie z Zofią Romaszewską na temat podpisania ustawy o KRS i SN.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem została Wirtualna Polska, która zawdzięcza swoją pozycję najnowszemu sondażowi na temat zaufania do Donalda Tuska. Kolejne miejsca przypadły portalom Onet.pl oraz wPolityce.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając „Forbes” oraz „Puls Biznesu”.

Tygodniki

Najczęściej cytowanym tygodnikiem grudnia były „Sieci Prawdy” dzięki nowym informacjom na temat podejrzeń sfałszowania dokumentów przejęcia przez rodzinę Waltzów kamienicy przy Noakowskiego 16.  Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Polska”, a trzecie miejsce zajęło „Do Rzeczy”.

 „Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najbardziej wpływowych ludzi sportu. Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Pani” dzięki wywiadowi z Michałem Szpakiem na temat jego wizerunku.  Na trzecim miejscu uplasował się „Playboy”. 

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się Radio Plus. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat ustawy, która ma zakładać przyspieszenie zmian w PKW. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 998 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 031 razy (2 844 razy w prasie, 2 414 w telewizji i 773 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia zawsze pod ręką. Aż 95 proc. właścicieli smartfonów nie rozstaje się z nim, wychodząc z domu. Czy jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od telefonu komórkowego?
T1 powiększa zespół i przedstawia nową ofertę produktową
T1, dział reklamy cyfrowej Turner International, powiększa zespół i wprowadza nowy pakiet produktów dostępnych na całym świecie. Fiona McKinnon awansowała na stanowisko General Managera. Wspierać ją będzie Krane Jeffery, Senior Commercial Director, odpowiedzialny za działania sprzedażowe i współpracę z markami.
Nowe kanały telewizyjne w ofercie Netii
W Telewizji Osobistej Netii dostępne są aż cztery nowe kanały, w tym Polsat Rodzina, który właśnie rozpoczął nadawanie. Ponadto do oferty weszły: Polsat Games, TV Okazje, wPolsce.pl. Łącznie w ofercie Netii jest 214 kanałów, w tym 119 w HD.
Spółki Knowledgehub na Web Summit 2018
Web Summit to największe i najważniejsze wydarzenie technologiczne na świecie. Uczestnikami imprezy są zarówno przedstawiciele gigantów, m.in. Microsoft czy Amazon, jak i właściciele startupów oraz małych firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku. Z każdym rokiem Web Summit skupia licznych wystawców i ekspertów z różnych...
Wyniki badania Gemius/PBI za wrzesień 2018
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone