logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Newspoint sprawdza marki piwne

  PR 25.04.2015, przeczytano 1382 razy
ilustracjastrzałka

Według danych GUS spożycie piwa w Polsce od 2000 roku systematycznie wzrasta i obecnie wynosi około 100 litrów rocznie na osobę. Newspoint sprawdził, jak pisze się o piwach w internecie i mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newspoint-sprawdza-marki-piwne,24669,artykul.html

W wyniku analizy danych z całego 2014 roku analitycy Newspoint wybrali najpopularniejsze marki i przeanalizowali wypowiedzi na ich temat pod różnym kątem zestawiając marki: Ciechan, Dębowe, Harnaś, Heineken, Książęce, Okocim, Perła, Redd’s, Tyskie, Warka, Żubr, Żywiec oraz porównali roczną liczbę publikacji nt. każdej marki. Uzupełnieniem danych Newspoint są dane z narzędzia NapoleonCat (statystyki social media) oraz ABR Sesta (monitoring gazetek promocyjnych sieci handlowych). Analizę wzbogacono o wypowiedzi specjalistów branży marketingowej. 

Raport został opracowany metodą analizy ilościowej treści. Jako materiał badawczy posłużyły publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego około 8 tys. portali polskich i ponad 100 tys. zagranicznych. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014. Monitoring wykonano według słów kluczowych: Tyskie, Żubr, Dębowe, Redd's, Książęce, Żywiec, Warka, Heineken, Perła, Ciechan, Harnaś, Okocim we wszystkich możliwych odmianach. Przedstawione w raporcie wykresy pobrano z panelu Newspoint. Zarówno kolory, jak i szata graficzna czy dane odpowiadają tym, które dostępne są wszystkim użytkownikom narzędzia. 

W sumie o omawianych markach pojawiło się w 2014 roku 31 646 wzmianek. Popularność w przypadku większości miesięcy była raczej stała. Wyłączyć z tej tendencji należy tylko okres końca wakacji i początku jesieni. Właśnie wtedy marki zanotowały spadki, by ponownie zwiększyć liczbę wzmianek od października. Publikacje o markach piwnych skupiały się w ciągu roku głównie w mediach społecznościowych. Zasada ta dotyczyła zarówno marek, które tworzyły swoją oficjalną przestrzeń w serwisach społecznościowych, jak i tych, które jej nie miały.  Cztery z omawianych marek nie miały oficjalnego fanpejdża na Facebooku, a pięć kanału na YouTube. Łącznie na Facebooku analizowane marki piwne obserwuje około 2,5 mln osób, z czego około 1,2 mln fanów to przyrost w 2014 roku.

Pełny raport do pobrania na http://www.newspoint.pl/raport/piwo-w-internecie/ 

Wszelkie materiały udostępniamy na życzenie.

Źródło: Newspoint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek z roku na rok zaskakuje innowacjami technologicznymi w urządzeniach mobilnych, które nierzadko już mają lepsze parametry niż komputery. Mimo to, wciąż wielu użytkowników nie wyobraża sobie przelewania pieniędzy czy robienia zakupów przez aplikację mobilną.  Wydawać by się mogło, że nic nie jest w stanie zdominować desktopu… i tu mamy niespodziankę! Grupa...
Firma Meetrics opublikowała swój kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Polska z wynikiem Viewability na poziomie 58 proc. wzmocniła swoją pozycję na tle innych rynków europejskich. Meetrics w raporcie za II kwartał br. po raz pierwszy zaprezentował szczegółowe dane pokazujące dla...
Wyszukanie hasła w Google pochłania tyle dwutlenku węgla, co zagotowanie wody
Transmisja i oglądanie filmów online generuje 300 mln ton dwutlenku węgla rocznie. Wysyłanie dziesiątek wiadomości e-mail dziennie, szybkie dzwonienie na WhatsApp, przesyłanie zdjęć do chmury, oglądanie krótkiego klipu na YouTube to tylko część codziennego cyfrowego życia. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że odbija się to na całym środowisku. O ile np....
Największe firmy technologiczne zapłacą w UE podatek cyfrowy
– Giganci technologiczni, który działają w oparciu o cyfrowe modele biznesowe, monopolizują rynek. Prowadzą działalność, która wyklucza skutecznie pojawianie się innowacyjnych rozwiązań – podkreśla Katarzyna Królak-Wyszyńska, prezes Innovatika. Tylko w 2018 roku aż 60 firm z listy Fortune 500 nie płaciło podatków w USA. Raje podatkowe istnieją także w Unii...
W pierwszej połowie br. wydawcy prasowi, we współpracy z Kolporterem, zorganizowali ponad 570 różnego rodzaju akcji promocyjnych. Promowano zarówno nowe tytuły, jak i te będące już w sprzedaży.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764