logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Newspoint sprawdza marki piwne

  PR 25.04.2015, przeczytano 2225 razy
ilustracjastrzałka

Według danych GUS spożycie piwa w Polsce od 2000 roku systematycznie wzrasta i obecnie wynosi około 100 litrów rocznie na osobę. Newspoint sprawdził, jak pisze się o piwach w internecie i mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newspoint-sprawdza-marki-piwne,24669,artykul.html

W wyniku analizy danych z całego 2014 roku analitycy Newspoint wybrali najpopularniejsze marki i przeanalizowali wypowiedzi na ich temat pod różnym kątem zestawiając marki: Ciechan, Dębowe, Harnaś, Heineken, Książęce, Okocim, Perła, Redd’s, Tyskie, Warka, Żubr, Żywiec oraz porównali roczną liczbę publikacji nt. każdej marki. Uzupełnieniem danych Newspoint są dane z narzędzia NapoleonCat (statystyki social media) oraz ABR Sesta (monitoring gazetek promocyjnych sieci handlowych). Analizę wzbogacono o wypowiedzi specjalistów branży marketingowej. 

Raport został opracowany metodą analizy ilościowej treści. Jako materiał badawczy posłużyły publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego około 8 tys. portali polskich i ponad 100 tys. zagranicznych. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014. Monitoring wykonano według słów kluczowych: Tyskie, Żubr, Dębowe, Redd's, Książęce, Żywiec, Warka, Heineken, Perła, Ciechan, Harnaś, Okocim we wszystkich możliwych odmianach. Przedstawione w raporcie wykresy pobrano z panelu Newspoint. Zarówno kolory, jak i szata graficzna czy dane odpowiadają tym, które dostępne są wszystkim użytkownikom narzędzia. 

W sumie o omawianych markach pojawiło się w 2014 roku 31 646 wzmianek. Popularność w przypadku większości miesięcy była raczej stała. Wyłączyć z tej tendencji należy tylko okres końca wakacji i początku jesieni. Właśnie wtedy marki zanotowały spadki, by ponownie zwiększyć liczbę wzmianek od października. Publikacje o markach piwnych skupiały się w ciągu roku głównie w mediach społecznościowych. Zasada ta dotyczyła zarówno marek, które tworzyły swoją oficjalną przestrzeń w serwisach społecznościowych, jak i tych, które jej nie miały.  Cztery z omawianych marek nie miały oficjalnego fanpejdża na Facebooku, a pięć kanału na YouTube. Łącznie na Facebooku analizowane marki piwne obserwuje około 2,5 mln osób, z czego około 1,2 mln fanów to przyrost w 2014 roku.

Pełny raport do pobrania na http://www.newspoint.pl/raport/piwo-w-internecie/ 

Wszelkie materiały udostępniamy na życzenie.

Źródło: Newspoint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery stawia na kanały nowej generacji
Przełomowy ruch TVN Warner Bros. Discovery – uruchomienie kanałów nowej generacji – okazał się strzałem w 10. oraz odpowiedzią na potrzeby zarówno użytkowników, jak i reklamodawców. Polski oddział koncernu nie zatrzymuje się i regularnie powiększa swoją ofertę o kolejne. Najnowszy – TVN Pora na show zadebiutuje na rynku już w sobotę...
Hotel Paradise 8: ponad pół miliona widzów finału w TVN7
Ósma edycja Hotelu Paradise dobiegła końca. Finałowy odcinek, wyemitowany we wtorek 14 maja, zgromadził przed telewizorami aż 503 tys. widzów! Reality show zapewnił tym samym stacji pozycję wicelidera pod względem oglądalności w grupie komercyjnej 16-49. Udział w rynku wśród widzów w wieku 20-54 wyniósł 7,8%.
Od 9 maja w środy o godzinie 10:00 i w czwartki o 22:00 zapraszamy Patronów i Słuchaczy do szczególnego przysłuchiwania się audycji „Próbny lot”, w której będziemy „próbować” nowych kandydatów. Zainteresowani, którzy sprawdzą się w roli „lotników” dołączą do redakcji muzycznej Radia Nowy...
Wystartowało RMF Maxx Tomaszów Mazowiecki
W poniedziałek 13 maja zaczęło emisję nowe radio lokalne – RMF MAXX Tomaszów Mazowiecki. Rozgłośnia nadaje na częstotliwości 88,4 FM i słychać ją w mieście oraz okolicach.
Dorota Kruk szefową komunikacji i PR spółki Wyborcza
Z początkiem maja Dorota Kruk została szefową nowo utworzonego obszaru komunikacji i PR spółki Wyborcza. Będzie odpowiadać za zbudowanie strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, relacje z mediami oraz działania public relations związane z działalnością spółki Wyborcza, w tym “Gazety Wyborczej”. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764