logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Niekupujący w sieci – kim są i dlaczego nie ufają e-sklepom?

Mateusz Zawiślak  PR 13.07.2018, przeczytano 288 razy
ilustracjastrzałka

Z tegorocznego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online. Dlaczego wolą kupować w tradycyjnych sklepach i co mogłoby ich skłonić do zmiany zdania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-niekupujacy-w-sieci-–-kim-sa-i-dlaczego-nie-ufaja-e-sklepom,37244,artykul.html

Choć w stosunku do ubiegłego roku odsetek internautów, którzy nie kupują w sieci, zmalał z 46 proc. do 44 proc., to wciąż jest wiele osób, które nie decydują się na e-zakupy. Są to głównie osoby starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach i gorzej oceniające swoją sytuację finansową. Jako główny powód unikania zakupów internetowych wskazują one to, że nie mogą dotknąć produktu (45 proc.). Dużą rolę odgrywa także przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów (24 proc.). Natomiast osoby powyżej 50. roku życia częściej niż inne grupy wiekowe potrzebują rozmowy ze sprzedawcą (23 proc.).

Cena robi różnicę

Z raportu wynika, że niższe koszty dostawy mogłyby wpłynąć na zmianę zdania o e-zakupach wśród niekupujących w sieci – ten czynnik wskazało 35 proc. z nich. Atrakcyjniejsze ceny produktów w porównaniu z tymi, które są dostępne w sklepach stacjonarnych, według 33 proc. konsumentów również miałyby wpływ na zmianę ich decyzji. Niższe koszty dostawy byłyby szczególnie motywujące do zakupów online dla 46 proc. kobiet, ale również 25 proc. mężczyzn uważa ten fakt za istotny.

Co ciekawe, niemal jedna piąta osób niekupujących w sieci uważa, że żadne zachęty nie są w stanie wpłynąć na to, aby przekonali się oni do e-zakupów.

Gdybym kupował online, wybrałbym…

Niekupujący w sieci zapytani o produkty, które wybraliby w przypadku zmiany zdania, wskazywali najczęściej książki, płyty i filmy (34 proc.), następnie odzież (33 proc.) oraz sprzęt RTV/AGD (28 proc.). Wybór ten w dużej mierze pokrywa się z rzeczywistą popularnością produktów w sieci – internauci najchętniej kupują właśnie odzież (64 proc.) oraz książki i płyty (54 proc.).

  • Raport można pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Znamy najchętniej odwiedzane przez internautów strony serwisów premium z filmami na żądanie. Stawkę otwierają VOD.pl, CDA Premium oraz sekcja wideo portalu WP.
Zwieger sponsoruje kolejny sezon „Doradcy smaku”
Garnki, noże i patelnie marki Zwieger towarzyszą Robertowi Sowie podczas gotowania w najnowszym sezonie programu „Doradca smaku” w telewizji TVN. Sprzęt firmy pojawi się we wszystkich odcinkach serii, emitowanych w paśmie wieczornym tuż przed jednym z najpopularniejszych polskich seriali.
Wczoraj minęło dokładnie 115 dni od wejścia w życie RODO (ang. GDPR). Od tego czasu do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęło ponad 2 tys. skarg. Dla porównania, w całym 2017 roku było ich ok. 3 tys. Nawet obywatele krajów, które nie należą do Unii Europejskiej chętnie korzystają z możliwości, jakie daje nowe rozporządzenie. W Wielkiej Brytanii,...
Renault-Nissan-Mitsubishi i Google ogłosiły partnerstwo technologiczne, które ma na celu wykorzystanie systemu operacyjnego Android w pojazdach sprzedawanych przez największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe i przyjazne użytkownikom aplikacje trafią do wielu modeli pojazdów już od 2021 roku.
Yield Riser – międzynarodowy ekspert w dziedzinie optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie – zaprezentuje się na największych w Południowej Ameryce targach technologicznych Futurecom. Wydarzenie odbędzie się pomiędzy 15 a 18 października w brazylijskim Sao Paulo.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone