logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Niekupujący w sieci – kim są i dlaczego nie ufają e-sklepom?

  PR 13.07.2018, przeczytano 826 razy
ilustracjastrzałka

Z tegorocznego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online. Dlaczego wolą kupować w tradycyjnych sklepach i co mogłoby ich skłonić do zmiany zdania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niekupujacy-w-sieci-%E2%80%93-kim-sa-i-dlaczego-nie-ufaja-e-sklepom,37244,artykul.html

Choć w stosunku do ubiegłego roku odsetek internautów, którzy nie kupują w sieci, zmalał z 46 proc. do 44 proc., to wciąż jest wiele osób, które nie decydują się na e-zakupy. Są to głównie osoby starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach i gorzej oceniające swoją sytuację finansową. Jako główny powód unikania zakupów internetowych wskazują one to, że nie mogą dotknąć produktu (45 proc.). Dużą rolę odgrywa także przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów (24 proc.). Natomiast osoby powyżej 50. roku życia częściej niż inne grupy wiekowe potrzebują rozmowy ze sprzedawcą (23 proc.).

Cena robi różnicę

Z raportu wynika, że niższe koszty dostawy mogłyby wpłynąć na zmianę zdania o e-zakupach wśród niekupujących w sieci – ten czynnik wskazało 35 proc. z nich. Atrakcyjniejsze ceny produktów w porównaniu z tymi, które są dostępne w sklepach stacjonarnych, według 33 proc. konsumentów również miałyby wpływ na zmianę ich decyzji. Niższe koszty dostawy byłyby szczególnie motywujące do zakupów online dla 46 proc. kobiet, ale również 25 proc. mężczyzn uważa ten fakt za istotny.

Co ciekawe, niemal jedna piąta osób niekupujących w sieci uważa, że żadne zachęty nie są w stanie wpłynąć na to, aby przekonali się oni do e-zakupów.

Gdybym kupował online, wybrałbym…

Niekupujący w sieci zapytani o produkty, które wybraliby w przypadku zmiany zdania, wskazywali najczęściej książki, płyty i filmy (34 proc.), następnie odzież (33 proc.) oraz sprzęt RTV/AGD (28 proc.). Wybór ten w dużej mierze pokrywa się z rzeczywistą popularnością produktów w sieci – internauci najchętniej kupują właśnie odzież (64 proc.) oraz książki i płyty (54 proc.).

  • Raport można pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764