logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Niezależność motywuje, wysokie podatki – demotywują

  PR 27.02.2017, przeczytano 667 razy

Dlaczego Polacy chcą zakładać swoje firmy? Bo chcą być niezależni i mieć elastyczny czas pracy. Jednak rzeczywistość nie jest już taka różowa. Właścicieli firm zniechęcają wysokie podatki i biurokracja – wynika z badania „Polski przedsiębiorca. Portret własny”, przeprowadzonego przez home.pl z okazji 20. rocznicy powstania firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niezaleznosc-motywuje%2C-wysokie-podatki-%E2%80%93-demotywuja,31608,artykul.html

Spora część klientów jest z nami od początku, czyli od 1997 roku. Byliśmy ciekawi ich opinii na temat tego, dlaczego zdecydowali się założyć swój biznes, jak im się obecnie wiedzie, co w swojej pracy cenią, czy wykorzystują nowe technologie, jakie bariery przeszkadzają im w prowadzeniu firmy – wyjaśnia Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl.

Dlaczego więc Polacy decydują się na zmiany w swoim życiu zawodowym i stawiają na własne przedsiębiorstwo? Okazuje się, że najbardziej kusi ich bycie niezależnym. Odpowiedziało tak aż 67 proc. respondentów. Zachęca ich także wizja elastycznego czasu pracy (56 proc.). Dla prawie połowy przedsiębiorców ważne jest to, żeby ich przyszłe zajęcie było związane z pasjami i zainteresowaniami (45 proc.). Rzadziej wskazywano na możliwość samorozwoju, zabezpieczenie swojej przyszłości. Odpowiedziało tak odpowiednio 37 i 26 proc. ankietowanych przez home.pl przedsiębiorców z sektora MMŚP. Co ciekawe, dla bardzo małej grupy przedsiębiorców motywacją do tego, żeby założyć swój biznes były wysokie zarobki. Wskazało na nie tylko 13 proc. respondentów.

Polski przedsiębiorca lubi być niezależny. Bardzo ceni swój czas – komentuje Marta Puczyńska. – I co ważne, zna się na tym, co robi. Przekłada się to na jakość dóbr i usług dostarczanych konsumentom oraz wysoki poziom obsługi klienta. Każdy z nas lubi, gdy ma do czynienia z człowiekiem kompetentnym i obeznanym w branży, w której działa.

Wiadomo jednak, że prowadzenie biznesu nie jest zajęciem łatwym. Dlaczego? Ponieważ istnieją liczne bariery utrudniające rozwój polskim firmom. Jakie? Przedsiębiorcy ankietowani przez home.pl najczęściej wskazywali, że zniechęcają ich wysokie składki ZUS i podatki. Odpowiedziało tak aż 77 proc. respondentów. Właściciele firm narzekają także na biurokrację (58 proc.), wysokie koszty stałe, m.in. opłaty za czynsz czy media (30 proc.), trudności w pozyskiwaniu klientów (27 proc.) i brak czasu (22 proc.). Ten ostatni często poświęcają bieżącym działaniom operacyjnym, niestety odbywa się to kosztem prac nad rozwojem firmy. Prowadzących biznesy zniechęca także rosnąca konkurencja (19 proc.) i brak wykwalifikowanych pracowników (17 proc.).

Nie sprawia to jednak, że liczba -mikro, -małych i średnich w Polsce maleje – mówi Puczyńska. – Wręcz przeciwnie. Pomimo różnych barier, które utrudniają prowadzenie biznesu, polscy przedsiębiorcy są zdeterminowani do tego, żeby odnieść sukces.

Źródło: home.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie „Polski przedsiębiorca. Portret własny”, zostało przeprowadzone w lutym 2017 roku. Wzięło w nim udział tysiąc klientów firmy home.pl, zaliczających się do sektora MMŚP (-mikro, -małe i średnie firmy).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764