logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Nowa rola marketingu

  PR 28.11.2016, przeczytano 1235 razy
ilustracjastrzałka

Do grona rzeczy pewnych, oprócz śmierci i podatków, dołączyła zmiana, która jest dzisiaj czymś stałym. Można odnieść wrażenie, że marketerzy biorą udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym muszą nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Stąd tegoroczna edycja badania dotyczy nowej roli marketingu, a zwłaszcza sprawdzenia poziomu cyfryzacji polskich marketerów i tempa przyswajania przez nich innowacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-rola-marketingu,30662,artykul.html

Wydawać by się mogło, że zdobywanie wiedzy dotyczącej nowych trendów jest dziś prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mnóstwo darmowej wiedzy znajduje się w internecie. Ilość treści dotyczących nowych trendów jest astronomiczna, a przeróżne spotkania branżowe propagują coraz to nowsze narzędzia marketingowe. Jesteśmy wprost atakowani informacjami o trendach.

- Nadmiar informacji o nowościach staje się jednak coraz bardziej przytłaczający i na pierwszy rzut oka trudno odróżnić buzzword od narzędzia, które może przynieść wzrost organizacji. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę - mówi Marta Górazda, Strategic Planner w Mind Progress Group, koordynatorka badania. - Wzięliśmy w tym roku na warsztat kilkanaście narzędzi marketingowych, które w ostatnim czasie przeżywały swoisty boom. W branżowych mediach i na konferencjach były odmieniane przez wszystkie przypadki i można było odnieść wrażenie, że znajdowały się na ustach wszystkich. Szczególną uwagę poświęciliśmy ich wykorzystaniu przez małe, średnie i duże polskie przedsiębiorstwa - zaznacza Górazda.

Jak te nowe narzędzia traktują polscy marketerzy? Wyniki badania pokazują, że do wielu z nich podchodzą z ostrożnością. Niektóre z nowych narzędzi nie są im nawet znane lub w ogóle ich nie interesują.  - W obszarze stosowanych narzędzi komunikacji digital marketingu wciąż na czele znajduje się własna strona internetowa – jej posiadanie zadeklarowało ponad 93% respondentów - wskazuje Jacek Kotarbiński. - Kolejnymi działaniami cyfrowymi wskazywanymi w tym zakresie są: e-mail marketing (56%), social media (48,8%) czy SEO+SEM (45,5%). Marketerzy najlepiej znają pojęcia e-mail marketingu, social mediów czy wideo marketingu, natomiast o wiele trudniej z pojęciami, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat: growth hacking, proximity marketing, programmatic czy gamifikacji (grywalizacji) w internecie – dodaje Kotarbiński.

Raport stanowi także odpowiedź na to, jaki jest portret nowoczesnego marketera – jakie kompetencje musi rozwijać, by nadążyć za zmianami. W badaniu poznaliśmy również opinie respondentów na temat tego, które trendy będą miały znaczący wpływ na rozwój marketingu w niedalekiej przyszłości. Uczestnicy badania także podchodzą do nich z dystansem i obserwują, jak z ich wdrożeniem radzą sobie inni. Upewniają się, czy warto w nie inwestować. Dojrzałymi trendami są dziś content marketing i wideo marketing, tych dopiero wchodzących jest o wiele więcej. Według Roberta Hibnera, Dyrektora departamentu Kanałów Elektronicznych w mBank S.A. obecny stan rzeczy zmieni się dopiero wtedy, gdy w branży zacznie pojawiać się coraz większa liczba specjalistów młodego pokolenia, która wyrosła w trakcie lub po rewolucji internetowej i mobilnej. - Ludzie ci mają zupełnie inne spojrzenie na świat i więcej zrozumienia dla nowych technologii, dlatego ich decyzje i działania na pewno będą odważniejsze - zaznacza Hibner.

Raport: Nowa rola marketingu jest efektem badań opracowanych wspólnie przez agencję Mind Progress Group i Instytut badawczy IPC. Pierwszą część publikacji poświęcono na analizę zgromadzonych danych, przedstawienie statystyk związanych z różnymi zagadnieniami skupionymi wokół marketingu oraz komentarze zaproszonych specjalistów. Druga część raportu stanowi zbiór merytorycznych opracowań dotyczących różnych zagadnień z obszaru komunikacji marketingowej, odnoszących się do motywu przewodniego publikacji. Wśród autorów ponad 20 tekstów poświęconych nowej roli marketingu znaleźli się tacy specjaliści jak: Paweł Tkaczyk, Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Tomasz Sulewski (3M), Marek Gonsior (Agata S.A), Robert Hibner (mBank) czy Michał Bonarowski i Anna Iller (Allegro.pl).

Źródło: Mind Progress Group

www.mindprogress.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764