logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: OOH w I kw. 2017 - reklama zewnętrzna i tranzytowa w dół

   05.05.2017, przeczytano 1523 razy
ilustracja
fot. Troy Stoi/Freeimages.com

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w pierwszym kwartale 2017 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego Starlink (Starcom Mediavest Group).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ooh-w-i-kw.-2017---reklama-zewnetrzna-i-tranzytowa-w-dol,32356,artykul.html

Q1 OOH 2017. Estymowana wielkość sprzedaży zamknęła się kwotą w wysokości ponad 99,3 Mio PLN i była dla tej samej bazy firm niższa aniżeli w pierwszym kwartale 2016 roku o 1%.

  • Q1 OOH 2017 - 99,3 Mio PLN
  • Q1 OOH 2016 - 100,4 Mio PLN
  • OOH 2016 - 492,6 Mio PLN


Wygenerowane dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych i zajmujących się reklamą wielkoformatową wskazują niewielki spadek w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego (minus 10%). Biorąc pod uwagę te dane szacujemy wielkość sprzedaży całego rynku OOH w pierwszym kwartale roku 2017 na kwotę ponad 115,0 Mio PLN.

Utrzymanie w pierwszym kwartale wielkości sprzedaży na poziomie otwarcia ubiegłego roku pozwala na pozytywną ocenę wykorzystania obecnego potencjału OOH w Polsce. Nie jest ugruntowany i podlega ciągłym zmianom. Z jednej strony ze względu na ciągłe poszukiwania nowoczesnych rozwiązań, z drugiej zaś przez restrykcyjne i szkodliwe dla przedsiębiorców z branży reklamowej działania samorządów.

Przychody branży OOH niezmiennie opierają się na czterech sektorach: „media”, „handel” "telekomunikacja" oraz "żywność" (65 procent sprzedaży).

Q1 OOH 2017 SEKTOR
MEDIA - 20%
HANDEL - 18%
TELEKOMUNIKACKJA - 15%
ŻYWNOŚĆ - 12%
CZAS WOLNY - 8%
POZOSTAŁE SEKTORY - 27%

REKLAMA TRANZYTOWA

Głównymi graczami na polskim rynku pozostają w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS S.A. oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. Koniec ubiegłego roku przyniósł zmianę operatora reklamy w wagonach Metra Warszawskiego. W procesie przetargowym została nim spółka Ströer Polska. Tym samym stała się wyłącznym oferentem reklamy w warszawskiej kolejce podziemnej (jest tez operatorem reklam na peronach i stacjach metra).

Q1 2017 TRANZYT

W pierwszym kwartale 2017 roku wielkość sprzedaży wyniosła sumę w wysokości ponad 5,8 Mio PLN i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 12%. Słabszy wynik jest rezultatem zmiany operatora reklam w wagonach Metra Warszawskiego. Zmiana ta nastąpiła na przełomie roku i zgodnie z umową okres przystosowania kończy się w kwietniu (nowy operator ma zgodnie z umową cztery miesiące na uruchomienie sprzedaży reklam w wagonach metra).

Q1 2017 DOOH

Brak szczególnych zmian ilościowych i jakościowych w sieciach ekranów zewnętrznych. Zastosowanie nowych technologii następuje wolno ze względu na uwarunkowania zewnętrzne. Większą dynamikę rozwoju wykazują sieci ekranów wewnętrznych. Rynek odnotował w pierwszym kwartale 2017 spadek o jedną czwartą w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Spadek ten związany jest ze zmianami w strukturze dotychczasowych klientów (mniej reklamy „produktów” na rzecz reklamy wydarzeń, imprez itd.).

PROGNOZA

Umiarkowanie optymistyczna. Przewidujemy, że sprzedaż OOH w 2017 utrzyma się na poziomie roku ubiegłego ze wskazaniem na niewielki wzrost, uwarunkowany sytuacją gospodarczą Polski w drugim półroczu. Nadal pozostaje otwarte pytanie dotyczące badań rynku OOH w ramach IBO.

kwiecień 2017

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764