logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

  PR 19.02.2017, przeczytano 1165 razy
ilustracjastrzałka

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwszy-rok-netfliksa-w-polsce,31507,artykul.html

Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis. W styczniu 2016 stronę WWW Reeda Hastingsa odwiedziło niemal 338 tys. internautów, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce (źródło: badanie Gemius/PBI).

Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do niecałych 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD. Mniejsza liczba internautów odwiedzających stronę WWW utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty–sierpień średnia wynosiła 113 tys.

Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci ─ dodaje Pawłowski.

Ulubiony serwis Mazowsza

Kim są odwiedzający Netfliksa? Dane z grudnia wskazują, że jest wśród nich nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.), 35-44 lata (22,5 proc.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2 proc.). Najchętniej odwiedzali serwis mieszkańcy z Mazowsza – pochodził stąd niemal co piąty internauta odwiedzający giganta VoD (19,3 proc.). Zdecydowanie najchętniej odwiedzali Netfliksa mieszkańcy dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2 proc.) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

Dodatkowe informacje:

Analiza uwzględnia ruch (PC) na stronie internetowej Netflix.com od stycznia do grudnia 2016 roku. W analizie nie uwzględniono danych mobilnych (tablet i smartfon), gdyż pomiar tych urządzeń rozpoczął się od kwietnia 2016 roku. Nie jest więc możliwe pokazanie pełnych danych dla mobile w analizowanym okresie. Usługa Netflix jest też dostępna na smart TV. Jednak aby uzyskać dane dotyczące jej popularności na telewizorach należy zwrócić się do wydawcy bądź producenta urządzeń.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764