logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Polacy wydają coraz więcej na rozrywkę i wypoczynek

  PR 21.06.2018, przeczytano 1098 razy
ilustracjastrzałka

Według badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń, 26% Polaków przeznacza do 100 zł miesięcznie na rozrywkę, 42% do 300 zł, a 21% nawet do 500 zł. Polacy zarabiają coraz więcej i inwestują swój wolny czas nie tylko w pasywny wypoczynek, ale również w kreatywną i aktywną rozrywkę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-wydaja-coraz-wiecej-na-rozrywke-i-wypoczynek,36972,artykul.html

Rosnące w Polsce wynagrodzenia i poziom zamożności społeczeństwa oraz trend związany ze zdrowym trybem życia,  pozytywnie wpływa na większą aktywność ruchową i formy spędzania czasu wolnego. Mimo że w dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej, Polacy przeznaczają coraz większe budżety na rozrywkę i rekreację. Według szacunków rynek usług związanych z wypoczynkiem  i rozrywką jest obecnie w Polsce wart blisko 80 mld złotych i wciąż rośnie.

Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” pokazuje, że więcej niż połowa z nas jest zwolennikami aktywnej rozrywki. Co trzeci Polak preferuje rozrywkę dostarczającą relaksu, 22% optuje za kreatywnymi przyjemnościami, 17% szuka doznań z adrenaliną, a 11% stawia na sport.

W Polsce prężnie rozwija się rynek usług związanych z rozrywką i wypoczynkiem. Systematyczne bogacenie się Polaków i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i aktywne spędzanie czasu poza domem. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Z roku na rok, coraz więcej jesteśmy skłonni przeznaczyć na rozrywkę, co więcej ponad 40% z zapytanych deklaruje, że w przypadku realizacji nietypowej lub ciekawej rozrywki, jesteśmy gotowi aby z niej skorzystać poza miejscem zamieszkania. Największa grupa respondentów – 42% przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Tylko 11% z nas deklaruje, że może zaszaleć i wydać powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

Czas na rozrywkę, według badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%.  Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.

- Obserwujemy, że w Polsce następuje od kilku lat duża zmiana w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. Dlatego branża związana z aktywnym wypoczynkiem i kreatywną rozrywką ma duży potencjał rozwoju w naszym kraju i możliwości inwestycyjne. – mówi Grzegorz Rożalski.

Jak pokazują wyniki badania zmienia się nie tylko kwota, jaką inwestujemy w atrakcyjne spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Oprócz standardowych aktywności, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym pojawiają się coraz częściej sporty ekstremalne.

Dla 27% zapytanych Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów popularność sportów ekstremalnych to wyznacznik naszych czasów, a 17% panującej aktualnie mody. W opinii 15% respondentów to efekt dobrobytu i faktu, iż coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.com

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń w maju 2018 na próbie 1376 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764