logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polskie firmy nie boją się nowych technologii

  PR 13.03.2017, przeczytano 722 razy

„Początkujący”, „świadomi” i „fachowcy” – tak można podzielić polskich przedsiębiorców z sektora MMŚP ze względu na ich stopień korzystania z nowych technologii. Podczas gdy ci pierwsi poprzestają na założeniu firmowej strony internetowej, dwie kolejne grupy inwestują w sprzęt komputerowy oraz udzielają się w mediach społecznościowych. I są zdecydowanie liczniejsze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-firmy-nie-boja-sie-nowych-technologii,31779,artykul.html

W jaki sposób polskie –mikro, –małe i średnie firmy wykorzystują nowe technologie w prowadzeniu swojego biznesu? Oto m.in. pytanie, na które próbowała odpowiedzieć firma home.pl, przeprowadzając w lutym 2017 roku badania „Polski przedsiębiorca. Portret własny” z okazji 20. urodzin.

- Analizując przesłane nam odpowiedzi, uznaliśmy, że polskich przedsiębiorców (w badaniu udział wzięło tysiąc osób) można podzielić na trzy grupy – mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. – Pierwsza z nich to „początkujący”, druga – „świadomi”, trzecia – „fachowcy”.

Kim są zatem „przedsiębiorcy początkujący”? To właściciele firm, którzy uważają, że prowadzony przez nich biznes nie wymaga tego, żeby w jakikolwiek sposób korzystać z nowych technologii. Dlatego też nie widzą sensu, żeby w nie w ogóle inwestować. Chyba, że chodzi o prowadzenie własnej strony internetowej. To rzecz absolutnie podstawowa, nawet dla tych „początkujących”. Zdarza się też, że posiadają kilka adresów internetowych związanych z branżą, w której działają, ale ich nie wykorzystują. Rocznie wydają na to do 1 tys. zł.  Stanowią oni ok. 20 proc. ankietowanych.

Druga grupa, zdecydowanie najliczniejsza (67 proc.), to „przedsiębiorcy świadomi”. Komunikują się ze swoimi klientami za pomocą firmowej poczty, inwestują w swój sprzęt komputerowy i nowoczesne oprogramowanie, zazwyczaj wystawiają e-faktury, posiadają konto przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych, często korzystają ze specjalistycznego oprogramowania (graficznego, zabezpieczającego dane, analitycznego). Zdarza się, że posiadają firmowe sklepy internetowe. Rocznie na nowe technologie wydają od 1 do 10 tys. zł.

Ostatnia grupa, wyodrębniona dzięki badaniu „Polski przedsiębiorca. Portret własny”, to „fachowcy”. Oprócz działań wymienionych przez „świadomych”, zdecydowali się na zatrudnienie zespołu informatyków, np. programistów PHP lub user expierience. Są oni m.in. odpowiedzialni za rozwój aplikacji i serwisów internetowych, projektów e-commerce, programowanie logiki biznesowej serwisów. Ponadto swoje dane firmowe lokują w chmurze technologicznej. Na nowe technologie wydają rocznie co najmniej 10 tys. zł. „Fachowcy” stanowią 13 proc. badanych przedsiębiorców.

- Przed „początkującymi” stoi teraz duże wyzwanie – uważa Marta Puczyńska. – Muszą się przekonać do nowych technologii, ponieważ to właśnie za ich pomocą mogą rozwinąć swój biznes. Z kolei „świadomi” muszą być czujni i na bieżąco śledzić technologiczne trendy. Bo te zmieniają się nad wyraz szybko. Jeśli „świadomi” nie będą mieli ręki na pulsie, mogą pozostać w tyle za konkurencją. A co można powiedzieć o „fachowcach”? Już teraz potrafią skutecznie konkurować z dużymi międzynarodowymi graczami. m.in. dzięki inwestycjom w nowe technologie.

Źródło: home.pl

www.home.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764