logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Poniedziałki z e-commerce

  PR 25.07.2017, przeczytano 737 razy
ilustracjastrzałka

86 proc. polskich internautów odwiedziło w czerwcu serwisy i aplikacje związane z e-handlem. Największym zainteresowaniem użytkowników sieci cieszyły się one w poniedziałki. Najpopularniejszymi serwisami e-commerce były Allegro.pl, Ceneo.pl i Aliexpress.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poniedzialki-z-e-commerce,33222,artykul.html

W ostatnim miesiącu największe oblężenie strony WWW i aplikacje związane z e-handlem przeżywały w środę 7 czerwca. Liczba użytkowników łączących się z nimi wyniosła wtedy 7,1 mln, czyli 26 proc. ogółu internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Najmniejsze zainteresowanie serwisy i aplikacje tego typu zanotowały w pierwszy dzień wakacji, czyli w sobotę 24 czerwca – 5,1 mln osób (19 proc.). Dane Gemiusa potwierdzają, że najwięcej internautów korzystało ze stron internetowych i aplikacji związanych z e-handlem w poniedziałki, najmniej w soboty.

Zakupy po pracy

Dom to miejsce, z którego odbywa się zdecydowana większość odwiedzin stron WWW związanych z e-commerce. Dla porównania: w ostatnim miesiącu aż 17,2 mln użytkowników surfowało po serwisach e-handlu, siedząc w domowych pieleszach, podczas gdy z pracy zaglądało tam tylko 3,8 mln osób. Niezależnie od tego, gdzie akurat znajdowali się użytkownicy, najchętniej odwiedzanymi przez nich serwisami były Allegro.pl i Ceneo.pl. Dla połączeń dokonywanych z pracy trzeci pod względem popularności był Empik.com, a wśród najchętniej odwiedzanych z domu trzecie miejsce zajął Aliexpress.com.

Komputery wygrywają z urządzeniami mobilnymi

Serwisy e-commerce nadal odwiedzane są częściej za pomocą komputerów stacjonarnych (18 mln użytkowników) niż urządzeń mobilnych (16 mln). W zestawieniu 10 najpopularniejszych stron WWW i aplikacji e-commerce warto zwrócić uwagę na Domodi.pl, która jako jedyna z top 10 zanotowała w czerwcu nieznacznie większą liczbę użytkowników łączących się z urządzeń mobilnych (1,7 mln) niż z komputerów stacjonarnych (1,5 mln).

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764