logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Portret internauty

  PR 12.07.2017, przeczytano 1207 razy
ilustracjastrzałka

Polscy internauci w sieci najchętniej przeglądają strony, piszą maile i korzystają z portali społecznościowych. 82% osób korzysta z internetu w domu, najczęściej za pomocą komputera. Chociaż większość osób kontaktuje się online z przyjaciółmi, krewnymi lub kolegami, co siódmy Polak przyznaje, że rozmawia też z nieznajomymi – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Europ Assistance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portret-internauty,33096,artykul.html

W marcu 2017 r. na zlecenie grupy Europ Assistance zostało przeprowadzone badanie „Internauci w cyberprzestrzeni”, dotyczące działań podejmowanych online, obaw związanych z korzystaniem z internetu i bezpieczeństwa w sieci. W badaniu udział wzięli internauci z sześciu europejskich krajów: Francji, Hiszpanii, Włoch, Belgii, Niemiec i Polski.

Social media ciągle na topie

Europejczycy są bardzo interaktywni. Z  badania wynika, że podczas korzystania z internetu najczęściej przeglądają strony internetowe (84%), wysyłają maile (83%) i korzystają z portali społecznościowych (69%).

Użytkownicy social media aktywnie nawiązują kontakt z innymi osobami, wysyłając wiadomości i wystawiając komentarze (59%). Zamieszczanie postów znalazło się na drugim miejscu w zestawieniu (48%), a na trzeciej pozycji jest szukanie przyjaciół i znajomych (42%). Warto zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do krajów śródziemnomorskich (Włochy, Francja Hiszpania) w krajach północnych bardzo popularne (druga najpopularniejsza odpowiedź) jest czytanie jedynie treści, które pojawiają się na portalach społecznościowych (Polska – 44%, Belgia – 45%, Niemcy – 48%). Zamieszczanie swoich zdjęć lub swojej rodziny zadeklarowało 35% internautów.

Popularnych komunikatorów używa 56% internautów – przy czym we Włoszech (83%) i Hiszpanii (91%) odsetek ten jest znacznie wyższy w porównaniu z Francją (28%) i Polską (32%). Użytkownicy czatów i komunikatorów w większości kontaktują się z przyjaciółmi i krewnymi lub kolegami (98%), tylko 14% osób przyznaje, że rozmawia z nieznajomymi, w celu nawiązania nowych relacji – najwięcej we Włoszech (17%).

Zakupy i finanse w sieci

Europejczycy nieco rzadziej używają internetu do bankowości elektronicznej (24%). Co ciekawe Polacy (26%) są na drugim miejscu, zaraz po Hiszpanach (32%), jeżeli chodzi o korzystanie z bankowości elektronicznej. Do czego zatem internauci wykorzystują bankowość internetową? Okazuje się, że we wszystkich badanych krajach najpopularniejsze jest robienie przelewów krajowych (82%) i sprawdzanie stanu konta (82%). We Włoszech (44%) i Polsce (35%) popularne jest również doładowywanie komórki, a międzynarodowy przelew bankowy najczęściej realizują Belgowie (35%) i Niemcy (26%).

Jak pokazują wyniki badania, na ostatniej pozycji aktywności internetowych znalazły się zakupy online – tylko 11% internautów przyznaje, że kupuje w internecie. Najwięcej we Włoszech (16%) i Niemczech (13%), najmniej w Polsce (9%) i Belgii (7%). Europejczycy w internecie najczęściej kupują odzież, obuwie i akcesoria (72%), urządzenia technologiczne (57%), wakacje i bilety lotnicze (51%) i bilety na koncerty lub przedstawienia (45%). Najrzadziej w wirtualnym koszyku znajdują się produkty spożywcze (24%) i produkty finansowe/ubezpieczeniowe (16%).

Jeżeli chodzi o formę płatności za zakupy online, to w Europie najpopularniejszy jest system PayPal (62%) i karta kredytowa (49%). Przelew bankowy najpopularniejszy jest w Polsce, gdzie znalazł się na pierwszym miejscu (74%), w Niemczech (64%) i Belgii (46%). W Hiszpanii popularna jest również karta debetowa (46%), a we Włoszech karta przedpłacona (45%).

Surfujemy na kanapie

Ponad 3/4 Europejczyków łączy się z internetem w zaciszu własnego domu (78%). Niezależnie od miejsca z sieci korzysta 17% osób, a w pracy online jest 14% internautów. Najmniej osób korzysta z internetu w miejscach publicznych tj. restauracje, kawiarnie (6%) lub będąc na dworze, czy w korzystając z komunikacji miejskiej (5%). Nieliczni korzystają z sieci w szkole lub na uczelni (2%). W Polsce, z siecią w domu łączy się aż 82% osób – to więcej niż średnia europejska. Pomimo iż z roku na rok rośnie popularność urządzeń mobilnych, polscy internauci najczęściej korzystają z komputera 84% (średnia w Europie to 79%). Za jego pomocą najchętniej kupują onlinę, korzystają z bankowości elektronicznej i surfują po internecie. Przez smartfona z siecią łączy się 36% Polaków (średnia w Europie to 41%) i najczęściej używają go do korzystania z social media, surfowania po internecie i komunikatorów. Z tabletów Polacy korzystają najmniej, tylko 13% przyznaje, że surfuje po internecie za pomocą tego urządzenia (średnia w Europie to 20%). Jeżeli już to robią, to chcą skorzystać z portali społecznościowych i przeglądać strony internetowe.

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2017 roku przez firmę badawczą Lexis Research na zlecenie grupy Europ Assistance. Reprezentatywna próba badawcza wyniosła 4822 osób (800 ankiet w każdym kraju), które udzieliły swoich odpowiedzi w ramach ankiety internetowej.

Źródło: Europ Assistance Polska

www.europ-assistance.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764