logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Portret internauty

Mateusz Zawiślak  PR 12.07.2017, przeczytano 460 razy
ilustracjastrzałka

Polscy internauci w sieci najchętniej przeglądają strony, piszą maile i korzystają z portali społecznościowych. 82% osób korzysta z internetu w domu, najczęściej za pomocą komputera. Chociaż większość osób kontaktuje się online z przyjaciółmi, krewnymi lub kolegami, co siódmy Polak przyznaje, że rozmawia też z nieznajomymi – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Europ Assistance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-portret-internauty,33096,artykul.html

W marcu 2017 r. na zlecenie grupy Europ Assistance zostało przeprowadzone badanie „Internauci w cyberprzestrzeni”, dotyczące działań podejmowanych online, obaw związanych z korzystaniem z internetu i bezpieczeństwa w sieci. W badaniu udział wzięli internauci z sześciu europejskich krajów: Francji, Hiszpanii, Włoch, Belgii, Niemiec i Polski.

Social media ciągle na topie

Europejczycy są bardzo interaktywni. Z  badania wynika, że podczas korzystania z internetu najczęściej przeglądają strony internetowe (84%), wysyłają maile (83%) i korzystają z portali społecznościowych (69%).

Użytkownicy social media aktywnie nawiązują kontakt z innymi osobami, wysyłając wiadomości i wystawiając komentarze (59%). Zamieszczanie postów znalazło się na drugim miejscu w zestawieniu (48%), a na trzeciej pozycji jest szukanie przyjaciół i znajomych (42%). Warto zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do krajów śródziemnomorskich (Włochy, Francja Hiszpania) w krajach północnych bardzo popularne (druga najpopularniejsza odpowiedź) jest czytanie jedynie treści, które pojawiają się na portalach społecznościowych (Polska – 44%, Belgia – 45%, Niemcy – 48%). Zamieszczanie swoich zdjęć lub swojej rodziny zadeklarowało 35% internautów.

Popularnych komunikatorów używa 56% internautów – przy czym we Włoszech (83%) i Hiszpanii (91%) odsetek ten jest znacznie wyższy w porównaniu z Francją (28%) i Polską (32%). Użytkownicy czatów i komunikatorów w większości kontaktują się z przyjaciółmi i krewnymi lub kolegami (98%), tylko 14% osób przyznaje, że rozmawia z nieznajomymi, w celu nawiązania nowych relacji – najwięcej we Włoszech (17%).

Zakupy i finanse w sieci

Europejczycy nieco rzadziej używają internetu do bankowości elektronicznej (24%). Co ciekawe Polacy (26%) są na drugim miejscu, zaraz po Hiszpanach (32%), jeżeli chodzi o korzystanie z bankowości elektronicznej. Do czego zatem internauci wykorzystują bankowość internetową? Okazuje się, że we wszystkich badanych krajach najpopularniejsze jest robienie przelewów krajowych (82%) i sprawdzanie stanu konta (82%). We Włoszech (44%) i Polsce (35%) popularne jest również doładowywanie komórki, a międzynarodowy przelew bankowy najczęściej realizują Belgowie (35%) i Niemcy (26%).

Jak pokazują wyniki badania, na ostatniej pozycji aktywności internetowych znalazły się zakupy online – tylko 11% internautów przyznaje, że kupuje w internecie. Najwięcej we Włoszech (16%) i Niemczech (13%), najmniej w Polsce (9%) i Belgii (7%). Europejczycy w internecie najczęściej kupują odzież, obuwie i akcesoria (72%), urządzenia technologiczne (57%), wakacje i bilety lotnicze (51%) i bilety na koncerty lub przedstawienia (45%). Najrzadziej w wirtualnym koszyku znajdują się produkty spożywcze (24%) i produkty finansowe/ubezpieczeniowe (16%).

Jeżeli chodzi o formę płatności za zakupy online, to w Europie najpopularniejszy jest system PayPal (62%) i karta kredytowa (49%). Przelew bankowy najpopularniejszy jest w Polsce, gdzie znalazł się na pierwszym miejscu (74%), w Niemczech (64%) i Belgii (46%). W Hiszpanii popularna jest również karta debetowa (46%), a we Włoszech karta przedpłacona (45%).

Surfujemy na kanapie

Ponad 3/4 Europejczyków łączy się z internetem w zaciszu własnego domu (78%). Niezależnie od miejsca z sieci korzysta 17% osób, a w pracy online jest 14% internautów. Najmniej osób korzysta z internetu w miejscach publicznych tj. restauracje, kawiarnie (6%) lub będąc na dworze, czy w korzystając z komunikacji miejskiej (5%). Nieliczni korzystają z sieci w szkole lub na uczelni (2%). W Polsce, z siecią w domu łączy się aż 82% osób – to więcej niż średnia europejska. Pomimo iż z roku na rok rośnie popularność urządzeń mobilnych, polscy internauci najczęściej korzystają z komputera 84% (średnia w Europie to 79%). Za jego pomocą najchętniej kupują onlinę, korzystają z bankowości elektronicznej i surfują po internecie. Przez smartfona z siecią łączy się 36% Polaków (średnia w Europie to 41%) i najczęściej używają go do korzystania z social media, surfowania po internecie i komunikatorów. Z tabletów Polacy korzystają najmniej, tylko 13% przyznaje, że surfuje po internecie za pomocą tego urządzenia (średnia w Europie to 20%). Jeżeli już to robią, to chcą skorzystać z portali społecznościowych i przeglądać strony internetowe.

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2017 roku przez firmę badawczą Lexis Research na zlecenie grupy Europ Assistance. Reprezentatywna próba badawcza wyniosła 4822 osób (800 ankiet w każdym kraju), które udzieliły swoich odpowiedzi w ramach ankiety internetowej.

Źródło: Europ Assistance Polska

www.europ-assistance.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Jak duże jest zainteresowanie Mundialem? [INFOGRAFIKA]
W maju ponad 28 mln razy użytkownicy pytali Google o Mundial. Prognozuje się, że w czerwcu padnie blisko 1 197 mln podobnych zapytań. Jakie hasła są najczęściej wyszukiwane i co najbardziej interesuje użytkowników w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej? Dowiecie się z infografiki firmy Semtec.
Yieldriser otwiera oddział w Brazylii
YieldRiser – międzynarodowy ekspert w dziedzinie optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie – rozpoczął ekspansję zagraniczną. Firma otworzyła pierwszy oddział w Brazylii.
Publico24: Polski start-up chce zrewolucjonizować dystrybucję prasy
Publico24 stworzyło model cyfrowej dystrybucji prasy, oparty na subskrypcji na wzór Netflixa. Dzięki niewielkim nadajnikom rozmieszczonym w miejscach publicznych czytelnik za pomocą aplikacji może bez ograniczeń czytać na telefonie lub tablecie wybraną gazetę czy pojedynczy artykuł. Nie płaci nic, bo koszt pokrywa abonament opłacany przez przedsiębiorcę lub właściciela lokalu,...
Nowy Dyrektor Sprzedaży Bezpośredniej w Netsprint Group
Katarzyna Dudzińska-Sroga objęła stanowisko Dyrektora Sprzedaży Bezpośredniej w Netsprint Group. Będzie ona zarządzać zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż do klientów regionalnych i bezpośrednich.
Value Media najbardziej dynamicznie rozwijającym się  domem mediowym
Dom mediowy Value Media, należący do Group One, największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce, został niekwestionowanym liderem rankingu polskich agencji mediowych według najnowszego raportu RECMA 2017, notując najwyższą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 3 lat (+ 292%).
 
środa 20.06.2018, 73 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone