logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo

Mateusz Zawiślak  PR 12.06.2018, przeczytano 209 razy
ilustracjastrzałka

Za niespełna dwa dni ruszają Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Dzięki badaniu ECCO World Cup, które prezentuje aktywność piłkarzy w mediach społecznościowych w 32 krajach,  już dziś możemy poznać mistrza. Zwycięzcą rywalizacji jest Portugalia. Piłkarze obecnego mistrza Europy mają łącznie ponad 360 milionów obserwatorów na trzech głównych platformach: Facebook, Twitter i Instagram. Niekwestionowanym liderem wśród indywidualnych graczy jest Cristiano Ronaldo. Portugalska supergwiazda ma niesamowitą liczbę 320 milionów obserwujących (Facebook, Instagram, Twitter).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-portugalia-mistrzem-mediow-spolecznosciowych-dzieki-ronaldo,36852,artykul.html

Dzięki Ronaldo Portugalia zajęła pierwsze miejsce w rankingu. Za nią uplasowała się Brazylia oraz Hiszpania kolejno z 350 milionami i 333 milionami zwolenników. Polska drużyna ma łącznie 43miliony obserwujących, co plasuje ją na 14 miejscu rankingu, tuż za Chorwacją. Ostatnie miejsce zajęła Islandia.

Każdy zespół ma w mediach społecznościowych swoją gwiazdę. Liderem w polskiej drużynie jest Robert Lewandowski z 23 milionami kibiców, co zapewniło mu 20 miejsce w ogólnym rankingu indywidualnych graczy. Kolejne pozycje w polskiej drużynie zajęli: Wojciech Szczęsny (4,8 mln obserwujących), Jakub Błaszczykowski  (3,1 mln), Łukasz Piszczek (2,4 mln) i Arkadiusz Milik (2,1 mln).

- Najlepsi gracze są jednymi z najważniejszych wpływowych osób w świecie cyfrowym, a ich zasięg czyni z nich atrakcyjnych ambasadorów marki dla wielu firm. 89% wszystkich światowych graczy jest aktywnych w sieciach społecznościowych i ma w nich co najmniej jedno konto. Jak pokazało badanie ECCO World Cup platformą, na której piłkarze najszerzej docierają do obserwujących jest Instagram  - z udziałem 43%. Zanim znalazł się Facebook 33% oraz Twitter 24%. Na samym Instagramie gracze mają łącznie około 1,1 miliarda obserwujących – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor On Board Think Kong, firmy specjalizującej się w strategii PR i social media, odpowiedzialnej za realizację polskiej części badania.

Polscy piłkarze, którzy wystąpią w Mundialu mają blisko 21 mln obserwujących na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze. Trzech piłkarzy polskiej reprezentacji nie ma własnego konta w żadnym z tych kanałów.

Za realizację polskiej części badania ECCO World Cup odpowiadała agencja On Board Think Kong, która jest członkiem światowej sieci PR - ECCO. W ramach badania eksperci ECCO przeanalizowali obecność w mediach społecznościowych wszystkich 23 piłkarzy z 32 drużyn, które wystąpią w Pucharze Świata. W sumie agencje ECCO przeanalizowały profile 736 graczy na całym świecie. Do oceny dodano liczbę obserwujących i fanów na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.

  • Pełen ranking TUTAJ

Źródło: On Board Think Kong

www.onboard.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat
Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów.
#Jedziemywpolskę – akcja dziennikarzy WP
Od połowy lipca reporterzy Wirtualnej Polski są w trasie. Przez najbliższe dwa miesiące odwiedzą kilkanaście miejsc w Polsce. W ramach projektu #JedziemyWPolskę powstanie 10 reportaży. Dziennikarze napiszą je również z inicjatywy czytelników, którzy zgłoszą swoje pomysły w serwisie dziejesie.wp.pl.
Spółka Inwestorzy.tv S.A. przejęła większościowy pakiet akcji (97,75%) notowanej na rynku NewConnect spółki Inwestycje.pl S.A. Połączenie obu podmiotów nastąpi do końca 2019 roku. 25% akcji Inwestorzy.tv S.A. należą do Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media – wydawcy m.in. tygodników Wprostoraz Do Rzeczy.
Algorytmy rafinacji informacji uporządkują i przeanalizują dane ukryte w internecie
Internet to potężny zbiór informacji, z którego tylko ok. 10 proc. jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google. Do pozostałych starają się dotrzeć badacze z Centrum Rafinacji Informacji, którzy dzięki opracowanej technologii są w stanie zebrać, oczyścić i przeanalizować dane z wielu cyfrowych źródeł. Zebrane informacje pozwalają im nie tylko określić...
Telewizja z energią
Pierwsza w branży energetycznej, usługa sprzedaży prądu wraz z pakietem kanałów telewizyjnych została 1 sierpnia wprowadzona do katalogu Energi Obrót. Dzięki ofercie „Telewizja tam, gdzie Ty” klienci Energi będą mogli zabrać wraz ze swoim smartfonem i oglądać gdzie tylko zechcą 70 kanałów telewizyjnych dostępnych on-line na platformie WP Pilot.
 
czwartek 16.08.2018, 106 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone