logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Badanie: Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo

  PR 12.06.2018, przeczytano 274 razy
ilustracjastrzałka

Za niespełna dwa dni ruszają Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Dzięki badaniu ECCO World Cup, które prezentuje aktywność piłkarzy w mediach społecznościowych w 32 krajach,  już dziś możemy poznać mistrza. Zwycięzcą rywalizacji jest Portugalia. Piłkarze obecnego mistrza Europy mają łącznie ponad 360 milionów obserwatorów na trzech głównych platformach: Facebook, Twitter i Instagram. Niekwestionowanym liderem wśród indywidualnych graczy jest Cristiano Ronaldo. Portugalska supergwiazda ma niesamowitą liczbę 320 milionów obserwujących (Facebook, Instagram, Twitter).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie%3A-portugalia-mistrzem-mediow-spolecznosciowych-dzieki-ronaldo,36852,artykul.html

Dzięki Ronaldo Portugalia zajęła pierwsze miejsce w rankingu. Za nią uplasowała się Brazylia oraz Hiszpania kolejno z 350 milionami i 333 milionami zwolenników. Polska drużyna ma łącznie 43miliony obserwujących, co plasuje ją na 14 miejscu rankingu, tuż za Chorwacją. Ostatnie miejsce zajęła Islandia.

Każdy zespół ma w mediach społecznościowych swoją gwiazdę. Liderem w polskiej drużynie jest Robert Lewandowski z 23 milionami kibiców, co zapewniło mu 20 miejsce w ogólnym rankingu indywidualnych graczy. Kolejne pozycje w polskiej drużynie zajęli: Wojciech Szczęsny (4,8 mln obserwujących), Jakub Błaszczykowski  (3,1 mln), Łukasz Piszczek (2,4 mln) i Arkadiusz Milik (2,1 mln).

- Najlepsi gracze są jednymi z najważniejszych wpływowych osób w świecie cyfrowym, a ich zasięg czyni z nich atrakcyjnych ambasadorów marki dla wielu firm. 89% wszystkich światowych graczy jest aktywnych w sieciach społecznościowych i ma w nich co najmniej jedno konto. Jak pokazało badanie ECCO World Cup platformą, na której piłkarze najszerzej docierają do obserwujących jest Instagram  - z udziałem 43%. Zanim znalazł się Facebook 33% oraz Twitter 24%. Na samym Instagramie gracze mają łącznie około 1,1 miliarda obserwujących – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor On Board Think Kong, firmy specjalizującej się w strategii PR i social media, odpowiedzialnej za realizację polskiej części badania.

Polscy piłkarze, którzy wystąpią w Mundialu mają blisko 21 mln obserwujących na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze. Trzech piłkarzy polskiej reprezentacji nie ma własnego konta w żadnym z tych kanałów.

Za realizację polskiej części badania ECCO World Cup odpowiadała agencja On Board Think Kong, która jest członkiem światowej sieci PR - ECCO. W ramach badania eksperci ECCO przeanalizowali obecność w mediach społecznościowych wszystkich 23 piłkarzy z 32 drużyn, które wystąpią w Pucharze Świata. W sumie agencje ECCO przeanalizowały profile 736 graczy na całym świecie. Do oceny dodano liczbę obserwujących i fanów na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.

  • Pełen ranking TUTAJ

Źródło: On Board Think Kong

www.onboard.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wirtualna Polska najczęściej cytowanym medium w grudniu 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM oraz portal Onet.pl. Wirtualna Polska pierwszą pozycję  zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z...
Youtube Ads Leaderboard 2018
YouTube publikuje listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło...
Ringier Axel Springer Polska wprowadziła na rynek cyfrową platformę wydawniczą. Ring Publishing oferuje rozwiązania zarówno dla redakcji jak i biznesu.
Grupa Polsat, największa polska grupa medialno-telekomunikacyjna zbudowana od podstaw i na bazie polskiego kapitału przez Zygmunta Solorza, niekwestionowany lider polskiej gospodarki, rozwija struktury nadzorcze i zarządcze. Zygmunt Solorz wraz z synami będzie sprawował nadzór właścicielski nad Grupą z poziomu rad nadzorczych.
Sieć kin Helios zmieniła strukturę dotychczasowego zespołu marketingu i reklamy, dzieląc go na cztery działy: marketingu, promocji i PR, projektów specjalnych, a także sprzedaży korporacyjnej. Pracę zespołu nadzoruje Magdalena Gorzelniak, łącząca od czerwca br. funkcję wiceprezesa zarządu i dyrektora sprzedaży sieci kin Helios.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone