logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Prawo i Sprawiedliwość zgarnia wszystko

Mateusz Zawiślak  PR 05.01.2017, przeczytano 609 razy
ilustracjastrzałka
Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w listopadzie 2016

Partia Jarosława Kaczyńskiego nie schodzi z pierwszych stron gazet. To o Prawie i Sprawiedliwości najchętniej rozpisują się media tradycyjne. O obozie rządzącym huczą też social media. Opozycyjni liderzy nie mają szans w starciu z Jarosławem Kaczyńskim, który wciąż króluje w rankingach i wcale nie zamierza odpuścić – wynika z listopadowego raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-prawo-i-sprawiedliwosc-zgarnia-wszystko,31016,artykul.html

Pod koniec roku spadła liczba przekazów medialnych dotyczących partii politycznych. Dotknęło to wszystkich ugrupowań. W dół poszybowało również Prawo i Sprawiedliwość (44,3 tys.) - w porównaniu do października partia odnotowała spadek o 7,4 tys. informacji. Mimo to skład na podium jest prawie bez zmian. Daleko za partią rządzącą, ale wciąż na drugim miejscu jest Platforma Obywatelska (13,5 tys.). Z kolei trzecia lokata tym razem należy do Polskiego Stronnictwa Ludowego (9,5 tys.).Oczko niżej wylądowała Nowoczesna (7,9 tys.).Podobnie jak w poprzednich miesiącach najmniejszym zainteresowaniem mediów cieszyły się Kukiz’15 (5,5 tys.) oraz Mniejszość Niemiecka (254). Najwięcej materiałów o ugrupowaniach pojawiło się w internecie i telewizji.

Bez trzęsienia ziemi obyło się również w rankingu liderów partii. Niekwestionowanym numerem jeden pozostaje Jarosław Kaczyński (8,5 tys.), a za nim trzy razy słabszy Grzegorz Schetyna (2,5 tys.). Na podium załapał się też Ryszard Petru, o którym media wspomniały prawie dwa tysiące razy. To znacznie lepszy wynik niż w październiku. Na czwartym miejscu znalazł się Władysław Kosiniak-Kamysz (1,3 tys.), a dalej Paweł Kukiz (828) i Ryszard Galla (20). Petru jest jedynym politykiem, o którym liczba publikacji wzrosła w listopadzie. Największy spadek zanotował Kaczyński – ponad 5 tys. materiałów mniej. O prezesie PIS najczęściej wspominano na portalach internetowych oraz w telewizji.

Liczb publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w listopadzie 2016

Ciekawie jest za to w rankingu social media. O pierwsze miejsce znów starli się Jarosław Kaczyński i Paweł Kukiz. Z tej walki zwycięsko wyszedł polityk ekipy rządzącej, który nie tylko zdeklasował muzyka, ale i zyskał o 100 tys. lepszy wynik niż rywal. W social media o Kaczyńskim wspomniano aż w 250 tys. wpisów, z kolei o liderze Kukiz’15 w 121,3 tys. Potem słupki wykresu znacznie nurkują: Ryszard Petru (44 tys.), Grzegorz Schetyna (20,4 tys.). Ostatnie dwie lokaty ponownie należą do Kosiniaka-Kamysza (6,3 tys.) i Ryszarda Galli (77).

Przekaz determinowały: TVN24, Polsat News i TVP Info.
Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media w listopadzie 2016

W rankingach „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” PiS wciąż pozostaje niezwyciężone. Nic, więc w tym dziwnego, że to właśnie ekwiwalent tej partii analitycy oceniają najwyżej. W listopadzie wyniósł prawie 539 mln zł. Jest on 3,5 razy wyższy niż dla lidera obozu rządzącego (152,6 mln zł). Nie zmienia to faktu, że Jarosław Kaczyński wciąż najczęściej pojawia się na pierwszych stronach gazet.

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Senatorowie USA wzywają Google przed Federalną Komisję Handlu
Dwaj amerykańscy senatorowie z Partii Demokratycznej wezwali amerykańską Federalną Komisję Handlu do śledztwa w sprawie funkcjonowania Google, a w szczególności sposobu, w jaki funkcja „Historia Lokalizacji” zbiera dane użytkowników na smartfonach z systemem Android. Po uzyskaniu zgody od użytkownika na gromadzenie takich informacji, funkcja włącza się na wszystkich zalogowanyc...
Bogusława Sławińska na czele Działu Sprzedaży Korporacyjnej w Multikino Media
Bogusława Sławińska awansowała na stanowisko Kierownika Działu Sprzedaży Korporacyjnej w Multikino Media. Zastąpiła Mariusza Galewskiego, który postanowił kontynuować karierę w innej firmie.
Facebook wprowadza kolejne zmiany w odpowiedzi na skandal Cambridge Analytica
Facebook zapowiada, że będzie dokładnie weryfikował reklamodawców i wyraźnie oznaczał reklamy problemowe dotyczące wyborów bądź tematów politycznych. Weryfikację będą przechodzić również administratorzy stron z dużą liczbą fanów, co ma utrudnić zarządzanie stronami za pomocą fałszywych kont. Zmiany są już w fazie testów, jeszcze wiosną mają zostać wprowadzone...
„Gabinet Cieni” to nowy program wideo Wirtualnej Polski. Jego prowadzącym będzie Adam Hofman, a gośćmi czołowi polscy politycy. Pierwszy odcinek już w maju na Stronie Głównej i w mediach społecznościowych WP.
Wprost i Do Rzeczy zwiększają zasięgi w sieci
Serwisy internetowe Grupy PMPG Polskie Media wprost.pl i dorzeczy.pl kontynuują spektakularne wzrosty.  W pierwszym kwartale 2018 roku średniomiesięczna liczba użytkowników serwisów grupy osiągnęła poziom 4,5 milionai była o 61% większa niż w pierwszym kwartale 2017 roku.  Jeszcze lepiej prezentują się wyniki związane z wygenerowanymi przez użytkowników w serwisach odsłonami. Średnia miesięczna ...
 
wtorek 22.05.2018, 81 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone