logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Reklamodawcy z branży farmaceutycznej reagują na upały

Mateusz Zawiślak  PR 09.08.2018, przeczytano 687 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w lipcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją branża farmaceutyczna. Wszystkie branże odnotowały spadek wydatków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-reklamodawcy-z-branzy-farmaceutycznej-reaguja-na-upaly,37532,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

W lipcu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

ilustracjastrzałka

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Neonet oraz Biedronka.

ilustracjastrzałka

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (34 proc.) i dyskontów (26 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety.

ilustracjastrzałka

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu marka Litrosal Zdrovit wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – nieco ponad 6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z nieco mniejszymi wynikami znalazły się Steper, Perspiblock, Hepaslimin oraz Akustone.

ilustracjastrzałka

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Wśród bardzo szerokiego wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (17 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty wspomagające trawienie, związane z pielęgnacją i wspomagające wątrobę.

ilustracjastrzałka

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył ponad 8 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują Blik Polskiego Standardu Płatności, Raiffeisen Polbank, ING oraz Provident.

ilustracjastrzałka

Finanse: typy reklamowanych usług

W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (58 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, płatności mobilnych oraz kart płatniczych.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając Cyfrowy Polsat, T-Mobile, Play i Orange.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość lipcowych reklam dotyczyła oferty na kartę (27 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy sieci komórkowe, telewizję cyfrową, oferty na abonament i reklamy dostawców internetu.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na pierwszym miejscu znalazła się Skoda (ponad 7 mln zł), a tuż za nią Opel, Audi, Toyota oraz Nissan.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w lipcu 72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instyt Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat
Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów.
#Jedziemywpolskę – akcja dziennikarzy WP
Od połowy lipca reporterzy Wirtualnej Polski są w trasie. Przez najbliższe dwa miesiące odwiedzą kilkanaście miejsc w Polsce. W ramach projektu #JedziemyWPolskę powstanie 10 reportaży. Dziennikarze napiszą je również z inicjatywy czytelników, którzy zgłoszą swoje pomysły w serwisie dziejesie.wp.pl.
Spółka Inwestorzy.tv S.A. przejęła większościowy pakiet akcji (97,75%) notowanej na rynku NewConnect spółki Inwestycje.pl S.A. Połączenie obu podmiotów nastąpi do końca 2019 roku. 25% akcji Inwestorzy.tv S.A. należą do Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media – wydawcy m.in. tygodników Wprostoraz Do Rzeczy.
Algorytmy rafinacji informacji uporządkują i przeanalizują dane ukryte w internecie
Internet to potężny zbiór informacji, z którego tylko ok. 10 proc. jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google. Do pozostałych starają się dotrzeć badacze z Centrum Rafinacji Informacji, którzy dzięki opracowanej technologii są w stanie zebrać, oczyścić i przeanalizować dane z wielu cyfrowych źródeł. Zebrane informacje pozwalają im nie tylko określić...
Telewizja z energią
Pierwsza w branży energetycznej, usługa sprzedaży prądu wraz z pakietem kanałów telewizyjnych została 1 sierpnia wprowadzona do katalogu Energi Obrót. Dzięki ofercie „Telewizja tam, gdzie Ty” klienci Energi będą mogli zabrać wraz ze swoim smartfonem i oglądać gdzie tylko zechcą 70 kanałów telewizyjnych dostępnych on-line na platformie WP Pilot.
 
wtorek 14.08.2018, 121 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone