logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rośnie internetowa niechęć wobec uchodźców

  PR 20.07.2015, przeczytano 1010 razy

Internetowe komentarze Polaków na temat planów przyjęcia emigrantów z Afryki zdominował zdecydowany sprzeciw i duża niechęć - wynika z monitoringu social mediów w Instytucie Monitorowania Mediów. Ze wszystkich 7 tysięcy wpisów, jakie w internecie pojawiły się na ten temat, ponad 2 tysiące to komentarze bardzo krytyczne, a czasami również niezwykle agresywne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rosnie-internetowa-niechec-wobec-uchodzcow,25459,artykul.html

Wypowiedzi osób próbujących podjąć rzeczową dyskusję, zagłuszane są przez język pełen przemocy i nienawiści. Jak wynika z badania internetowych wypowiedzi, Polacy w związku z planami rządu i Unii Europejskiej najbardziej obawiają się problemów ekonomicznych, a także wzrostu przestępczości i terroryzmu.

Jak ogłosił na początku lipca wiceszef MSW Piotr Stachańczyk, Polska jest gotowa przyjąć 2 tysiące osób w ramach unijnych planów przesiedlania i relokacji uchodźców. Chodzi o projekt, w ramach którego kraje UE zobowiązały się do pomocy 20 tysiącom uciekinierów z Syrii, którzy znajdują się w obozach dla uchodźców, a także 40 tysiącom imigrantów, którzy przebywają obecnie w Grecji i we Włoszech. Social media zareagowały od razu. Dziennie w polskojęzycznej sieci pojawia się nawet tysiąc komentarzy na ten temat. Najwięcej - na Facebooku i Twitterze oraz pod artykułami w dużych portalach.

„Nie mam poglądów rasistowskich ale...”

Spośród 7 tysięcy wypowiedzi aż 30% ma negatywny wydźwięk wobec uchodźców. Najbardziej niechętni do przyjęcia emigrantów są użytkownicy Facebooka. Na 5 tys. zamieszczonych tam wpisów, negatywne zabarwienie ma ponad 1800 publikacji. Pozostałe wpisy z tego serwisu społecznościowego są neutralne (mają charakter informacyjny, czyli np. tylko informują o planach rządu) bądź wyrażają pozytywne nastawienie wobec przyjęcia emigrantów, którzy musieli opuścić swój kraj ze względu na panujące tam zagrożenie (tylko 126 wypowiedzi).

W 14% wszystkich komentarzy negatywnych w social mediach Polacy użyli określeń rasistowskich i dyskryminujących bądź agresywnych i wulgarnych. Niektóre z publikacji są szokujące: w kontekście rozmów o uchodźcach, zdarzały się wpisy wyrażające poparcie dla terrorysty Andersa Breivika czy nawołujące do odebrania praw publicznych osobom o innym niż biały kolorze skóry.

Źródło: IMM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764