logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Serwisy turystyczne i użytkownicy mobilni

  PR 26.07.2016, przeczytano 1164 razy
ilustracjastrzałka

Zespół Spicy Mobile przeprowadził badanie Mobience, w którym poddano analizie ruch na serwisach turystycznych w 2015 i 2016 roku. W czerwcu 2016 roku zasięg tych stron internetowych wynosił 24%, czyli o 6% więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego. Użytkownicy zatem coraz częściej sięgają po telefony, gdy planują wakacje. Jakie strony najczęściej odwiedzają?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/serwisy-turystyczne-i-uzytkownicy-mobilni,29405,artykul.html

Planowanie

Takie strony jak rozklad-pkp.pl, e-podroznik.pl, skyscanner.pl pozwalają na szukanie środków transportu, czy sprawdzanie rozkładów jazdy. Witryny te są bardzo przydatne dla podróżnych, dlatego też ich popularność wzrasta z roku na rok. W czerwcu 2016 roku zasięg portalu rozklad-pkp.pl, sięgał 26%.

Bookowanie

Oprócz planowania podróży użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do rezerwowania noclegów. Od dwóch lat najpopularniejszą witryną jest booking.com. Na liście najpopularniejszych odwiedzanych turystycznych stron internetowych pojawiają się również takie domeny, jak nocowanie.pl, eholiday.pl. Na tych witrynach można z łatwością znaleźć nocleg, zarezerwować ofertę, a nawet za pośrednictwem tej strony zapłacić za pobyt. Jest to bardzo duże udogodnienie, szczególnie, jeśli pamiętamy o tym, że strony mają wersje mobilną i z łatwością można poruszać się po nich z poziomu telefonu czy tabletu.

Promocje

Nie można pominąć witryn oferujących promocyjne wyjazdy, noclegi, przejazdy i loty w niższych cenach. Travelist.pl i travelplanet.pl właśnie takie oferty gromadzą u siebie, dzięki czemu użytkownik ma możliwość zaplanowania wakacji w bardzo atrakcyjnych cenach. Co więcej strony reklamują też pożyczki, które można wziąć na wykup wakacji, oferują też ubezpieczenia wakacji, karty upominkowe, parkingi przy lotnisku i wiele innych usług około turystycznych. Nic dziwnego, zatem, że użytkownicy, którzy chcą być informowani o promocjach jak najszybciej, często sięgają po urządzenia mobilne.

Ocenianie

W dobie mediów społecznościowych ludzie uwielbiają oceniać i dawać recenzje. Nie boją się przy tym zwracać uwagi na napotkane niedogodności czy krytykować. Specjalnie dla miłośników podróżowania i recenzowania powstały portale, które umożliwiają wystawianie ocen w jednym miejscu. Najbardziej popularnym wśród panelistów okazał się tripadvisor.com. Na tej stronie można ocenić nie tylko hotele, ale również restauracje i proponowane atrakcje i wycieczki. Co więcej ten portal wydaje własną top listę na dany rok. Dzięki temu można poznać najmodniejsze cele podróżnicze w danym roku. Tego typu portale przestrzegają również przed nieudanymi wyjazdami, można z łatwością sprawdzić opinię innych klientów.

Analizując badanie Mobience widać, że większość odwiedzanych stron to domeny polskie. Polacy rezerwują wakacje, sprawdzają bilety i oceniają przy użyciu telefonu. Na wakacje częściej niż laptopa zabierają smartfon, co oczywiście skutkuje wzrostem ruchu na portalach turystycznych z poziomu telefonu. Mimo wakacji ludzie nie odcinają się od technologii. Zyskuje na tym branża, ale i sami turyści, którzy mogą w szybki sposób zaplanować swój wolny czas. Poczytność serwisów turystycznych z poziomu urządzeń mobilnych to przede wszystkim dobre informacje dla reklamodawców, którzy mogą podążać za swoimi potencjalnymi Klientami, w którymkolwiek miejscu by się nie znajdowali. 

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764