logo
WIADOMOŚCI

Badanie: Smart (fonowe) relacje

Mateusz Zawiślak  PR 13.02.2018, przeczytano 305 razy
ilustracjastrzałka

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-smart-(fonowe)-relacje,35442,artykul.html

Smarfony to w tej chwili nieodłączny element naszej codzienności. Nosimy je przy sobie niemal non stop, zabieramy do kuchni, łazienki, nawet do łóżka. Druga odsłona badania Smart(fonowe) relacje dla Huawei pokazuje, że aż 67% badanych jest gotowych zrezygnować z telewizji, jeśli jej oglądanie miałoby oznaczać rozstanie ze smartfonem. Aż 72% zadeklarowało, że zrezygnuje z jedzenia słodyczy przez miesiąc, jeśli mieliby wybierać między nimi a telefonem.

Smartfon mniej ważny od ludzi

Okazuje się jednak, że kiedy zaczyna chodzić o podtrzymywanie prawdziwych relacji z ludźmi, stosunek do telefonów zmienia się – postrzegane są jako urządzenia, które mają nam te relacje ułatwiać, ale nie zastępować. 77% badanych stwierdziło, że wołałoby przestać korzystać ze smartfonu, niż zrezygnować z intymnych relacji z partnerem na pół roku. Badanie pokazuje też, że potrafimy przedłożyć relacje z przyjaciółmi i dziećmi nad telefon. Aż 81% zrezygnuje ze smartfonu dla wyjścia z przyjaciółmi, a 89% poświęci go dla zabawy z dzieckiem (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12).

Technologia w służbie relacji

- Niektórzy uważają, że korzystanie ze smartfona zabija relacje między ludźmi szybciej niż trwa wyjęcie go z kieszeni. Jednak urządzenia mobilne mogą mieć pozytywny wpływ na związki – pozwalają nam na częsty, nierzadko intymny kontakt z partnerem. Sondaż przeprowadzony na zlecenie Huawei pokazuje, że jesteśmy uzależnieni nie od urządzeń, ale od osób, z którymi możemy być blisko dzięki ich pośrednictwu – komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog.

- Narzekanie na to, że ludzie używają smartfonów, uważam za gnuśne i zbędne. Warto się zastanowić, dlaczego smartfony tak szybko przyjęły się pod niemalże każdą szerokością geograficzną. Moim zdaniem dlatego, że stworzyli je ludzie dla ludzi, i zrobili to po to, żeby ułatwić nam życie, pracę, wesprzeć relacje. Zadaniem dla socjologów i humanistów jest edukowanie ludzi, jak mądrze można korzystać z technologii. Jak robić to, żeby nie krzywdzić nikogo oraz nie zaburzać naturalnych procesów społecznych i komunikacyjnych – dodaje Sobierajski.

Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 roku, jest częścią kampanii #AddictedToYou, w której globalny producent smartfonów zachęca do refleksji nad naszym przywiązaniem do telefonów i nad ilością poświęcanego im czasu i uwagi. Kampanię promuje film reklamowy, w którym główne role zagrali w nim młody aktor Krzysztof Bagiński oraz modelka Cleo Ćwiek. Film pokazuje historię zakochanych ludzi, którym telefon pozwala być razem mimo dzielącej ich odległości. W tej historii przywiązanie do telefonu, potrzegane z zewnątrz jako uzależnienie, okazuje się służyć ważnym celom.


Źródło: Huawei Consumer Business Group

www.consumer.huawei.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Już kilka miesięcy nadaje swój program w Internecie telewizja wPolsce.pl. Jest to kanał publicystyczno-informacyjny, którego właścicielem jest spółka Fratria, kierowana przez prezesa Romualda Orła. W ostatnich tygodniach kanał ten odniósł spory sukces. Dzienny zasięg streaming'u stacji (a więc relacji na żywo) w serwisie Youtube sięgnął 80 tysięcy unikalnych użyt...
Jakie przeglądarki internetowe są najpopularniejsze w Polsce?
W kwietniu 2018 roku połowa odsłon wykonanych przy użyciu komputerów osobistych i laptopów na polskich stronach WWW pochodziła z przeglądarki Google Chrome. Na drugim miejscu uplasował się Firefox, za pomocą którego wygenerowano ponad jedną trzecią wszystkich odsłon. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Opera.
Badanie: Ranking cytowań w kwietniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Rzeczpospolita (142), za nią: Fakt (106) oraz Gazeta Wyborcza (99). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wrocławska (14), na drugim – Gazeta Krakowska (12), a na trzecim – Polska The Times (9). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Gazetę...
Po aferze Cambridge Analytica, prezes Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił 21 marca, że ​​firma przeprowadzi audyt w celu zidentyfikowania podejrzanych aplikacji, które mogły wykorzystywać dane użytkowników w niewłaściwy sposób.
Czy conversational messaging przygotuje nas na wejście RCS w Polsce?
Nieokreślony termin wejścia RCS w Polsce studzi entuzjazm rynku i każe rozglądać się za innymi technologiami, które wzbogacą kontakt marek z klientami. Na uwagę zasługuje conversational messaging, który łączy kanały rich media - Messengera, RCS oraz czat w przeglądarce internetowej. Czy rozwiązania tego typu pomogą w szybszym wdrożeniu RCS-a na świecie?
 
sobota 26.05.2018, 65 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone