logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: SMS-y popularne wśród seniorów w Polsce

  PR 20.03.2017, przeczytano 967 razy

Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadzonego na konsumentach w wieku 50+ wynika, że 59,8% seniorów nie korzysta z Internetu, a 60,2% nie posiada komputera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sms-y-popularne-wsrod-seniorow-w-polsce,31864,artykul.html

Osoby starsze najbardziej cenią sobie możliwość korzystania z telefonii komórkowej, gdzie dominującymi usługami są połączenia głosowe na numery komórkowe (71,6%) oraz SMS-y (47,9%). Z połączenia z Internetem za pomocą telefonu korzysta zaledwie 15,9 % seniorów. Oznacza to, że krótkie wiadomości tekstowe mogą być narzędziem, które zapewni skuteczne dotarcie do seniorów z ofertą określonego produktu lub usługi.

Dla zdecydowanej większości pokolenia X, czyli osób urodzonych w latach sześćdziesiątych nowe technologie wciąż pozostają nieodgadnioną zagadką. Jest to grupa, która najbardziej jest narażona na tzw. wykluczenie cyfrowe. O ile z jednej strony w Polsce wciąż poprawiają się wskaźniki dotyczące fizycznego dostępu do technologii cyfrowych, o tyle nasze społeczeństwo starzeje się w bardzo szybkim tempie. Według danych Komisji Europejskiej zawartych w “The 2015 Ageing Report”, Polska jest jednym z krajów w Europie, które najbardziej dotknie starzenie się społeczeństwa a prognozy Głównego Urzędu Statystycznego zakładają, że w 2035 roku w Polsce osoby powyżej 65 roku życia stanowiły będą 23% całego społeczeństwa.

- W przyszłości przepaść pomiędzy użytkownikami Internetu a osobami wykluczonymi cyfrowo może pogłębić się jeszcze bardziej. Coraz więcej firm oferuje swoje usługi poprzez sieć, a duża część seniorów, choć ma dostęp do technologii, to jednocześnie po prostu nie widzi potrzeby korzystania z nich. Badanie UKE pokazuje, że wiodącą usługą telekomunikacyjną wykorzystywaną przez osoby starsze jest telefonia komórkowa oraz SMS-y, które można wykorzystać do tego, aby zainteresować seniorów usługami medycznymi, finansowymi czy ofertami kulturalnymi. Poza tym powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w przypadku zagrożenia lub w sytuacji kryzysowej i są coraz chętniej wykorzystywane przez urzędy do komunikacji z mieszkańcami. Polskie społeczeństwo starzeje się coraz szybciej, więc grupa osób wykluczonych również będzie rosła. Wyniki badania UKE pokazują, że SMS-y mogą być najskuteczniejszą formą dotarcia do tych osób, a moim zdaniem oferowane za pomocą tego kanału usługi cyfrowe mogą sprzyjać zjawisku włączenia społecznego. – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika ponadto, że z Internetu korzysta 40,2% badanych, ale zaledwie 15,9% seniorów wykorzystuje do tego celu telefon. 60,4% osób starszych przyznaje, że nie potrafi obsługiwać komputera a 55,2% nie odczuwa potrzeby korzystania z niego. Sporą grupę tworzą osoby, które nie potrafią korzystać z Internetu (55,8%), a aż 49,6% badanych zadeklarowało, że Internet nie jest im do niczego potrzebny.

Dzięki rewolucji mobilnej oraz wprowadzeniu wielu zastosowań nowych technologii w naszym życiu codziennym, wielu z nas żyje się zdecydowanie łatwiej. Trzeba jednak pamiętać, że istnieje w naszym społeczeństwie wciąż powiększająca się grupa osób, dla których takie ułatwienia jedynie utrudniają życie, stawiając na drodze nowe, kolejne przeszkody. Bardzo często nie załatwimy już wielu spraw inaczej niż poprzez internet, a dla młodych tak prozaiczne rzeczy jak kupno biletu autobusowego przez internet, umówienie wizyty u lekarza, opłacenie rachunków z internetowego konta bankowego czy nawet skorzystanie z bankomatu, dla seniorów są prawdziwymi wyzwaniami.

Źródło: Infobip, UKE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764