logo
WIADOMOŚCI

Badanie: SMS-y popularne wśród seniorów w Polsce

Mateusz Zawiślak  PR 20.03.2017, przeczytano 320 razy

Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadzonego na konsumentach w wieku 50+ wynika, że 59,8% seniorów nie korzysta z Internetu, a 60,2% nie posiada komputera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-sms-y-popularne-wsrod-seniorow-w-polsce,31864,artykul.html

Osoby starsze najbardziej cenią sobie możliwość korzystania z telefonii komórkowej, gdzie dominującymi usługami są połączenia głosowe na numery komórkowe (71,6%) oraz SMS-y (47,9%). Z połączenia z Internetem za pomocą telefonu korzysta zaledwie 15,9 % seniorów. Oznacza to, że krótkie wiadomości tekstowe mogą być narzędziem, które zapewni skuteczne dotarcie do seniorów z ofertą określonego produktu lub usługi.

Dla zdecydowanej większości pokolenia X, czyli osób urodzonych w latach sześćdziesiątych nowe technologie wciąż pozostają nieodgadnioną zagadką. Jest to grupa, która najbardziej jest narażona na tzw. wykluczenie cyfrowe. O ile z jednej strony w Polsce wciąż poprawiają się wskaźniki dotyczące fizycznego dostępu do technologii cyfrowych, o tyle nasze społeczeństwo starzeje się w bardzo szybkim tempie. Według danych Komisji Europejskiej zawartych w “The 2015 Ageing Report”, Polska jest jednym z krajów w Europie, które najbardziej dotknie starzenie się społeczeństwa a prognozy Głównego Urzędu Statystycznego zakładają, że w 2035 roku w Polsce osoby powyżej 65 roku życia stanowiły będą 23% całego społeczeństwa.

- W przyszłości przepaść pomiędzy użytkownikami Internetu a osobami wykluczonymi cyfrowo może pogłębić się jeszcze bardziej. Coraz więcej firm oferuje swoje usługi poprzez sieć, a duża część seniorów, choć ma dostęp do technologii, to jednocześnie po prostu nie widzi potrzeby korzystania z nich. Badanie UKE pokazuje, że wiodącą usługą telekomunikacyjną wykorzystywaną przez osoby starsze jest telefonia komórkowa oraz SMS-y, które można wykorzystać do tego, aby zainteresować seniorów usługami medycznymi, finansowymi czy ofertami kulturalnymi. Poza tym powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w przypadku zagrożenia lub w sytuacji kryzysowej i są coraz chętniej wykorzystywane przez urzędy do komunikacji z mieszkańcami. Polskie społeczeństwo starzeje się coraz szybciej, więc grupa osób wykluczonych również będzie rosła. Wyniki badania UKE pokazują, że SMS-y mogą być najskuteczniejszą formą dotarcia do tych osób, a moim zdaniem oferowane za pomocą tego kanału usługi cyfrowe mogą sprzyjać zjawisku włączenia społecznego. – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika ponadto, że z Internetu korzysta 40,2% badanych, ale zaledwie 15,9% seniorów wykorzystuje do tego celu telefon. 60,4% osób starszych przyznaje, że nie potrafi obsługiwać komputera a 55,2% nie odczuwa potrzeby korzystania z niego. Sporą grupę tworzą osoby, które nie potrafią korzystać z Internetu (55,8%), a aż 49,6% badanych zadeklarowało, że Internet nie jest im do niczego potrzebny.

Dzięki rewolucji mobilnej oraz wprowadzeniu wielu zastosowań nowych technologii w naszym życiu codziennym, wielu z nas żyje się zdecydowanie łatwiej. Trzeba jednak pamiętać, że istnieje w naszym społeczeństwie wciąż powiększająca się grupa osób, dla których takie ułatwienia jedynie utrudniają życie, stawiając na drodze nowe, kolejne przeszkody. Bardzo często nie załatwimy już wielu spraw inaczej niż poprzez internet, a dla młodych tak prozaiczne rzeczy jak kupno biletu autobusowego przez internet, umówienie wizyty u lekarza, opłacenie rachunków z internetowego konta bankowego czy nawet skorzystanie z bankomatu, dla seniorów są prawdziwymi wyzwaniami.

Źródło: Infobip, UKE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Jak duże jest zainteresowanie Mundialem? [INFOGRAFIKA]
W maju ponad 28 mln razy użytkownicy pytali Google o Mundial. Prognozuje się, że w czerwcu padnie blisko 1 197 mln podobnych zapytań. Jakie hasła są najczęściej wyszukiwane i co najbardziej interesuje użytkowników w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej? Dowiecie się z infografiki firmy Semtec.
Yieldriser otwiera oddział w Brazylii
YieldRiser – międzynarodowy ekspert w dziedzinie optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie – rozpoczął ekspansję zagraniczną. Firma otworzyła pierwszy oddział w Brazylii.
Publico24: Polski start-up chce zrewolucjonizować dystrybucję prasy
Publico24 stworzyło model cyfrowej dystrybucji prasy, oparty na subskrypcji na wzór Netflixa. Dzięki niewielkim nadajnikom rozmieszczonym w miejscach publicznych czytelnik za pomocą aplikacji może bez ograniczeń czytać na telefonie lub tablecie wybraną gazetę czy pojedynczy artykuł. Nie płaci nic, bo koszt pokrywa abonament opłacany przez przedsiębiorcę lub właściciela lokalu,...
Nowy Dyrektor Sprzedaży Bezpośredniej w Netsprint Group
Katarzyna Dudzińska-Sroga objęła stanowisko Dyrektora Sprzedaży Bezpośredniej w Netsprint Group. Będzie ona zarządzać zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż do klientów regionalnych i bezpośrednich.
Value Media najbardziej dynamicznie rozwijającym się  domem mediowym
Dom mediowy Value Media, należący do Group One, największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce, został niekwestionowanym liderem rankingu polskich agencji mediowych według najnowszego raportu RECMA 2017, notując najwyższą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 3 lat (+ 292%).
 
środa 20.06.2018, 69 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone