logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Społeczny odbiór mediów publicznych w wybranych krajach

   22.05.2016, przeczytano 1317 razy
ilustracjastrzałka

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji publikuje raport Sposoby badania społecznego odbioru oferty programowej mediów publicznych w wybranych krajach europejskich. Analiza dotyczy rozpoznania narzędzi i sposobów, za pomocą których dokonuje się oceny oferty programowej mediów publicznych z perspektywy użytkownika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spoleczny-odbior-mediow-publicznych-w-wybranych-krajach,28648,artykul.html

Badanie dotyczy mediów publicznych w Belgii (Region Flamandzki), Bułgarii, Danii, Estonii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, na Łotwie, Słowacji i we Włoszech. Raport powstał w oparciu o dostępne źródła pochodzące z tych krajów: regulacje prawne, informacje prasowe, strategie, raporty, opracowania naukowe, informacje uzyskane przez autora w wyniku kontaktu z ekspertami do spraw mediów publicznych i polityki medialnej.

Zmieniający się rynek audiowizualny, konwergencja mediów, rozwój nowych technologii oraz zmiany w sposobie korzystania z nich przez użytkowników wpływają na funkcjonowanie tradycyjnego radia i telewizji. Dotyczy to między innymi włączenia publiczności w tworzenie i dystrybucję zawartości, upodmiotowienie obywateli w procesach decyzyjnych (np. konsultacje społeczne w zakresie polityki medialnej), a także oceny efektywności wizerunku firmy i działalności mediów publicznych z perspektywy użytkownika.

Dostosowanie się do nowych warunków jest szczególnie ważne z perspektywy mediów publicznych ze względu na misję i zobowiązania programowe względem obywateli – promowanie kultury, treści edukacyjnych, uczestnictwa w życiu publicznym i różnorodności. Analizy prowadzone współcześnie w wielu krajach na świecie podkreślają konieczność ewolucji modelu mediów publicznych i stworzenia nowego dyskursu/narracji w celu przekonania społeczeństwa, że w warunkach rosnącej konkurencji i roli mediów prywatnych media publiczne są niezbędne.

Autorem raportu Sposoby badania społecznego odbioru oferty programowej mediów publicznych w wybranych krajach europejskich jest dr Michał Głowacki z Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
 

Źródło: KRRiT

www.krrit.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764