logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sponsoring w dobrej kondycji

  PR 24.06.2017, przeczytano 967 razy
ilustracja

W ciągu ostatniego roku wzrósł odsetek osób, które lepiej oceniają firmy zaangażowane w sponsoring niż te, które się w sponsoring nie angażują. Nieco więcej respondentów deklaruje też, że fakt sponsorowania przez daną firmę wydarzeń sportowych lub kulturalnych zachęciłby ich do zakupu produktów tej firmy lub skorzystania z jej usług. Firmą, która zyskała najwięcej na znajomości jako sponsor jest PZU – wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sponsoring-w-dobrej-kondycji,32917,artykul.html

Aż 82% Polaków uważa, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu, a 66%, że ma pozytywny wpływ na rozwój polskiej kultury. Jednocześnie firmy zaangażowane w sponsoring sportu czy kultury są lepiej oceniane od tych, które w sponsoring się nie angażują.

Czołówka najbardziej znanych sponsorów sportu pozostaje niezmienna i są w niej takie firmy jak Orlen, Adidas i Coca Cola. Najbardziej na znajomości jako sponsor sportu w ciągu ostatniego roku straciła firma Plus.

Miejsca bezpośrednio za podium z takim samym wynikiem – 12% – zajęły firmy: Lotos, Nike, Orange, Plus.

Wśród sponsorów kultury najbardziej znane są PZU, Orlen oraz Orange. Widoczny jest wyraźny wzrost rozpoznawalności jako sponsora kultury i sztuki firm: PZU (plus 4 punkty procentowe), Lotos (plus 3 punkty procentowe) oraz BZ WBK (plus 3 punkty procentowe).

Bezpośrednio za podium z takim samym wynikiem – 6% ­ znalazły się firmy: Lotos i PGE.

Nasze badanie pokazuje, że sponsoring czy to sportu czy kultury jest pozytywnie odbierany przez respondentów. Wprawdzie ich zdaniem fakt sponsorowania nie ma bezpośrednio dużego wpływu na ich decyzje zakupowe, jednak należy pamiętać, że sponsoring w dużym stopniu wpływa na budowanie reputacji marki, co już w istotny sposób przekłada się na zachowania zakupowe konsumentów. W obecnej edycji badania na uwagę zasługuje marka Lotos, która dwukrotnie zwiększyła wśród badanych świadomość, że angażuje się w sponsoring kultury. Marka Lotos swoje działania sponsoringowe w tym zakresie realizuje głównie regionach, w których prowadzi swoją działalność – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

arc.com.pl

Dodatkowe informacje:

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W pierwszej fali Sponsoring Monitora 2017 przeprowadzono N=501 wywiadów CATI oraz N=1210 wywiadów CAWI. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pilot the future – PLL LOT z kampanią rekrutacyjną
12 kwietnia br. rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących dołączyć do załogi kokpitowej Polskich Linii Lotniczych LOT. W obliczu dynamicznego rozwoju branży lotniczej na świecie przewoźnik oferuje nie tylko niesamowitą możliwość rejsów na trasach międzynarodowych, ale także dynamiczną ścieżkę rozwoju oraz wyjątkowe perspektywy...
Mateusz Zając o Apple Vision Pro na konferencji 4Developers
Mateusz Zając, Software Engineering Manager w VML, na konferencji 4Developers poprowadzi wystąpienie na temat Apple Vision Pro oraz potencjału, jaki niesie ze sobą ta technologia. 
Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.
Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764