WIADOMOŚCI

Badanie: stan branży PR w Polsce

Mateusz Zawiślak  PR 09.11.2017, przeczytano 364 razy
ilustracjastrzałka
Badanie: stan branży PR w Polsce

Branża public relations rozwija się, ale trudno mówić o istotnej dynamice wzrostu – to jeden z wniosków będących efektem badań przeprowadzonych wśród specjalistów i ekspertów zajmujących się kwestiami budowania wizerunku. Szczegółowe wyniki ukażą się niebawem na rynku w ramach raportu pt. „Analiza kondycji branży public relations”. Jego prezentacja odbędzie się 24 listopada br. na Uniwersytecie Warszawskim podczas seminarium dotyczącego obecnego stanu PR w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-stan-branzy-pr-w-polsce,34418,artykul.html

Badania wykazały, że wskaźnik kondycji branży public relations w Polsce wynosi 57% (w skali od 0 do 100%). Oznacza to, że specjaliści oceniają jakość PR w Polsce przeciętnie – jego kondycja jest stabilna, jednak istnieją sfery wymagające usprawnień.

ilustracjastrzałka

Eksperci i specjaliści definiowali kondycję PR w Polsce bazując na 10 składowych wymiarach, które można było ocenić w siedmiostopniowej skali, gdzie 1 to najniższa nota, a 7 – najwyższa. Wśród tych wymiarów znalazły się m.in. rozwój branży, wartość rynkowa branży, jakość usług agencji, etyczny wymiar działań w PR czy dostępność profesjonalnej kadry oraz poziom systemu kształcenia. To właśnie na bazie powyższych założeń wyliczono wskaźnik kondycji branży PR.

Najlepiej postrzeganymi wymiarami, które poddano analizie, były kwestie związane z rozwojem branży PR oraz zapotrzebowaniem biznesu na usługi PR. Jako jedyne uzyskały one średnią notę powyżej 5,00. Większość badanych ekspertów i specjalistów zauważa więc systematyczny rozwój PR w Polsce. Branża ulega profesjonalizacji, co przekłada się na większą świadomość przedsiębiorców, którzy wraz z rozwojem swoich firm coraz częściej dostrzegają zasadność korzystania z usług public relations. Stąd też względnie dobra ocena zapotrzebowania na usługi PR-owe w kręgach biznesu.

Wyniki badań uwidoczniły również aspekty wymagające usprawnienia. Najczęściej wskazywano na niedobory w systemie kształcenia. Zdaniem ekspertów nadal można zaobserwować problemy z przygotowaniem młodych ludzi do pracy w branży public relations. Zebrane dane wykazały także problem związany ze zbyt niską świadomością części klientów w zakresie działań public relations. Może to świadczyć o niepełnej wiedzy na temat obszarów działań i zakresu możliwości PR-u. Średnie noty tych wymiarów jako jedyne w zestawieniu nie przekroczyły wartości 4,00.

ilustracjastrzałka

Podział badanych ze względu na płeć, stanowisko, reprezentowany sektor czy też na pracowników agencji PR oraz pozostałych profesjonalistów z tego środowiska nie wykazał istotnej różnicy w poziomie na jakim oscyluje wskaźnik kondycji. Inaczej jest przy dywersyfikacji względem doświadczenia zawodowego. W grupie pracujących najkrócej (od roku do 3 lat) i w grupie osób z najdłuższym stażem (ponad 10 lat) poziom wskaźnika był zbliżony i oscylował na poziomie 55%. Natomiast osoby z doświadczeniem od 4 do 10 lat oceniły branżę relatywnie lepiej – 60%.

Celem autorów raportu było usystematyzowanie i ocena kondycji branży, sfer zadaniowych i skuteczności wykorzystywanych narzędzi komunikacyjnych. Aby to osiągnąć, przeprowadzono badania wśród osób zawodowo związanych z PR-em, którzy uczestniczyli w Kongresie Profesjonalistów Public Relations w kwietniu br. w Rzeszowie. Łącznie przebadano grupę 157 osób, w skład której weszli eksperci specjalizujący się w kształtowaniu stosunków organizacji z jej otoczeniem. Są to osoby zatrudnione zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym, zajmujący stanowiska zarządzające lub wykonawcze i posiadający zróżnicowany staż pracy w branży – od roku do ponad 15 lat.

Powyższe to tylko jeden z elementów przeprowadzonych analiz. Prezentacja całego raportu nastąpi 24 listopada br. o godz. 9:30 na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas seminarium naukowego pn. „Kondycja branży Public Relations w Polsce”. Udział w tym wydarzeniu jest bezpłatny, należy jednak wypełnić oraz wysłać w formie elektronicznej formularz zgłoszeniowy. Uczestnicy seminarium otrzymają bezpłatne egzemplarze raportów.

Partnerami merytorycznymi projektu są: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz Agencja PR Partner of Promotion. Za realizację badań odpowiadał Dział Badań i Analiz Strategicznych Exacto oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Projekt badawczy oraz publikacja realizowane były przy współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Newsline, które są również organizatorami seminarium „Kondycja branży Public Relations w Polsce”.

Źródło: Kongres Profesjonalistów Public Relations

Dodatkowe informacje:

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. przy współpracy agencji Alert Media Communications. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 18 lat organizuje spotkania branży PR.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Social Media London Style organizuje cykl spotkań dla branży
Agencja digital Social Media London Style, organizuje cykl bezpłatnych spotkań - śniadań networkingowych - dla osób związanych z branżą social mediową. Cykl ma objąć największe miasta w kraju, na początek zaplanowany jest Social Media Breakfast w Warszawie, w dwóch odsłonach, poświęconych innym aspektom mediów społecznościowych. Uczestnictwo w Social Media Breakfast jest bezpłatne....
Ponad 5000 osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec Ski Areny
Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 000 turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań dotyczących np. aktualnych warunków na stokach. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot, który pomógł już ...
Mediacom z czterema tytułami sieciowej agencji mediowej roku
Dom mediowy MediaCom zdobył właśnie prestiżowy tytuł Globalnej Agencji Mediowej Roku (Global Media Agency of the Year) magazynu branżowego „Adweek”. Tytuł ten dołączył do trzech pozostałych zwycięstw odniesionych już w tym roku przez MediaCom.
Vogue bije rekordy także w social mediach
Miesięcznik Vogue Polska pojawił się na naszym rynku 14 lutego i wzbudził mnóstwo kontrowersji. Na okładce, której podobno nie poddano retuszowi, wystąpiły Anja Rubik i Małgorzata Bela na tle Pałacu Kultury i Nauki, a towarzyszyła im legendarna czarna limuzyna marki Wołga.
Ranking cytowań w styczniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (152), za nią: Rzeczpospolita (120) oraz Fakt (79).  Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się  Dziennik Bałtycki (15), na drugim – Polski The Times (12), a na trzecim – Gazeta Wrocławska (7). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Do Rzeczy
 
piątek 23.02.2018, 95 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone