logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: TOP3 branże w wideo online

  PR 30.12.2016, przeczytano 835 razy

W listopadzie spoty reklamowe najczęściej były emitowane w serwisach Facebook i YouTube, a największy zasięg odnotowały kreacje dotyczące filmów, żywności oraz promujące sklepy – klasyczne i internetowe. Sprawdź, jakie branże i marki najmocniej promowały się z reklamami wideo w polskiej sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/top3-branze-w-wideo-online,30973,artykul.html

Netflix liderem

Największą skutecznością w docieraniu do użytkowników sieci za pomocą filmów reklamowych wykazała się branża oferująca filmy, multimedia, książki i płyty. Spoty o tej tematyce dotarły do niemal 16,2 mln realnych użytkowników, co oznacza 59,7 proc. wszystkich internautów (źródło: gemiusAdReal). Ponad połowa z nich natrafiła na spoty wideo Netflixa ─ z wynikiem 53,2 proc. uplasował się on na wyraźnym prowadzeniu przed innym dystrybutorem filmów, United International Pictures (30,1 proc.). Pomiędzy kolejnymi reklamodawcami różnice w udziale pod względem emisji nie były już tak duże: Warner Bros. Entertainment ─ 26,8 proc., TVN – 23,5 proc., a Player.pl – 21,8 proc. Wydawcą, który najczęściej emitował reklamy wideo dla tego sektora, był Facebook ─ w tym serwisie oglądało je 54,9 proc. z 16,2 mln realnych użytkowników, do których dotarły spoty z branży związanej z filmami, multimediami, książkami i płytami.

Kategoria produktów związanych z mediami, książkami, CD i DVD pierwszą pozycję zawdzięcza przede wszystkim wielkiej ofensywie Netfliksa, który od kilku miesięcy prowadzi bardzo intensywne działania online ─ tłumaczy Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. ─ Kampania Netfliksa, którą obserwujemy nie tylko na polskim rynku, to dopiero początek wielkiej bitwy w branży SVOD ─ wideo na żądanie w modelu subskrypcji. Dla dystrybutorów filmowych listopad to również czas premier – w ostatnim miesiącu mieliśmy okazję obserwować spoty promujące takie produkcje jak „Sprzymierzeni” czy „Nowy początek”. Wybór wideo online jako idealnej formy dotarcia do internautów nie powinien nikogo dziwić w przypadku tej grupy reklamodawców ─ dodaje Sułkiewicz.

YouTube służy producentom żywności

Reklamodawcy spotów promujących jedzenie wybierali serwis YouTube – za jego pośrednictwem dotarli do 42,8 proc. realnych użytkowników spośród 15,6 mln tych, którzy zobaczyli kreacje promujące żywność. Facebook znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 39 proc. Na kolejnych miejscach w rankingu serwisów wyświetlających te reklamy znalazły się portale Grupy Wirtualna Polska i Onetu z wynikami po mniej więcej 24 proc. oraz grupy TVN z rezultatem 15,6 proc. Najczęściej emitowane były kreacje firmy Łowicz, które odtworzyło niemal 31 proc. internautów oglądających reklamy spożywcze. Na drugim miejscu uplasowały się przysmaki dla… zwierząt. Spoty Puriny dotarły do 29,1 proc. osób oglądających w sieci kampanie reklamujące jedzenie.

Drugie miejsce branży związanej z żywnością wynika nie tyle z sezonowości, ile raczej ze zbiegu okoliczności. Kilku producentów w tym miesiącu wprowadziło na rynek swoje linie produktów, na przykład Łowicz – dżemy wspomagające odporność. Trzeba jednak przyznać, że sezon na czekoladowe mikołaje i kalendarzyki adwentowe miał wiele do powiedzenia ─ tłumaczy ekspertka Gemiusa.

Wideo nakręca handel

Reklamodawcom z branży handlowej udało się dotrzeć do 14,7 mln realnych użytkowników, którzy stanowią 54,1 proc. wszystkich internautów. Najwięcej z nich natrafiło na kreacje reklamowe na Facebooku (41,5 proc.) i w serwisie YouTube (37,5 proc.). Polskim internautom najczęściej wyświetlano spoty firmy Zalando – odtworzyło je 46,8 proc. użytkowników sieci, którzy oglądali reklamy o tematyce handlowej. Drugim wśród najbardziej aktywnych reklamodawców wideo okazał się serwis Motomi.pl (37,2 proc.). Postała trójka firm handlowych promujących się przez kreacje online odnotowała zbliżone wyniki: od niecałych 22 proc. (Lidl) przez 20 proc. (Ikea) do 19,3 proc. (Allegro.pl).

Na liście najbardziej aktywnych w wideo online reklamodawców z branży handlowej czołowe miejsca zajmują te marki, które reprezentują handel elektroniczny. Co ciekawe, do tej pory spoty wideo były domeną głównie sklepów tradycyjnych, a internetowe skupiały się przede wszystkim na performance’owym displayu. Od jakiegoś czasu obserwujemy inwestycje e-sklepów w wizerunkowe kampanie wideo online – Zalando po raz kolejny pojawia się w telewizji i wideo online przed świętami, podczas gdy Motomi.pl próbuje wejść w masową świadomość, żeby stać się realną konkurencją dla OTOMOTO ─ dodaje Sułkiewicz.

Eksperta Gemiusa podkreśla również, że wszystkie trzy branże ─ związana z mediami, żywnością i handlem – są bardzo aktywne w wideo online przez cały rok. Reklamodawcy z branży spożywczej i handlowej do budowania zasięgu najczęściej wykorzystują telewizję, a wideo online używają do dobudowywania zasięgu, podczas gdy dystrybutorzy filmów koncentrują się ostatnio bardziej na internecie.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764