logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: W kwietniu kultura i rozrywka popularna online

  PR 18.05.2018, przeczytano 572 razy

Serwisy związane z kulturą i rozrywką cieszyły się popularnością wśród internautów nie tylko na przestrzeni tygodnia roboczego, ale przede wszystkim w soboty. Na stronach WWW o tej tematyce internauci spędzili w szósty dzień tygodnia więcej czasu niż w dni powszednie. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa o tym, jak Polacy korzystali z sieci w kwietniu 2018 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/w-kwietniu-kultura-i-rozrywka-popularna-online,36562,artykul.html

Okazuje się, że aktywność internautów korzystających z komputerów osobistych i laptopów w kwietniu 2018 roku wyraźnie zmalała w soboty, kiedy to spędzili oni przeciętnie znacznie mniej czasu w sieci niż w pozostałe dni miesiąca - średnio 1 godz. 54 min w soboty w porównaniu z 2 godz. 7 min w pozostałe dni. Tendencja ta nie dotyczy stron związanych z kulturą i rozrywką, ponieważ serwisy o tej tematyce cieszyły się znacznie większą popularnością właśnie w szósty dzień tygodnia. Warto zwrócić uwagę na to, że strony te były również popularne w poniedziałek 2 i 30 kwietnia, czyli w Poniedziałek Wielkanocny oraz tuż przed długim majowym weekendem.

ilustracjastrzałka

W soboty wygrywają urządzenia mobilne

Z danych wynika, że w soboty znacznie chętniej przeglądaliśmy strony WWW na urządzeniach mobilnych niż na ekranach komputerów osobistych i laptopów. Internauci surfujący po sieci w soboty za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali w ten dzień średnio o 4 odsłony mniej niż w dni powszednie (liczba odsłon wykonanych w soboty wyniosła średnio 36 na jednego użytkownika, a w pozostałe dni tygodnia było to średnio 40 odsłon). Natomiast w przypadku komputerów osobistych i laptopów na użytkownika przypadły średnio 73 wykonane odsłony, a w pozostałe 6 dni - średnio 89 odsłon.

ilustracjastrzałka

Okres poświąteczny z dala od internetu

Okazuje się, że pierwszego dnia świąt oraz w Poniedziałek Wielkanocny Polacy poświęcili na korzystanie z internetu średnio 1 godz. 43 min. Najdłużej surfowano po sieci w środę 23 kwietnia - 2 godz. 26 min. Natomiast w sobotę 28 kwietnia internauci przeznaczyli najmniej czasu na przeglądanie stron WWW, ponieważ zajęło im to 1 godz. 31 min.

ilustracjastrzałka

W kwietniu z internetu skorzystało 27,8 mln Polaków (13,6 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wygenerowali oni 54 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. 3 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był czwartek 26 kwietnia (23,1 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę 1 kwietnia (20,6 mln). Jeśli chodzi o urządzenia to za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 24,1 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało strony WWW przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Wydatki reklamowe branży handlowej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców
Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe...
Dziecięcy superbohaterowie walczą z hejtem
Wirtualna Polska wspólnie ze Szkołą Podstawową nr 69 w Gdańsku stworzyły mural, którego celem jest walka z hejtem. „Podwórko superbohaterów” powstało na ścianach sali gimnastycznej, a jego inspiracją były rysunki samych uczniów. Ich prace połączył znany gdański artysta, Maciek Salamon.
Po sukcesie pierwszej edycji programu „Big Brother” zarząd TVN Discovery  podjął decyzję o kontynuacji reality show w stacji TVN7. Druga edycja zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764