logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Widoczność reklam w internecie

  PR 08.08.2017, przeczytano 714 razy

Międzynarodowy raport „Viewability Benchmark Report“, przygotowywany cyklicznie przez firmę Meetrics, po raz pierwszy objął także rynek polski. Również po raz pierwszy twórcy raportu przyjrzeli się widoczności reklam wideo oraz różnicom w widoczności reklam kupowanych bezpośrednio i reklam kupowanych „automatycznie“ (programmatic buying).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/widocznosc-reklam-w-internecie,33350,artykul.html

Średnia widoczność reklam (viewability) typu display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosła 57 proc. i oznacza to wzrost kwartalny o 2 punkty procentowe (z 55 proc. w I kwartale). Średni czas kontaktu z reklamą dla wszystkich badanych rynków również wzrósł, do 25,5 sekundy (wobec 23,7 sekundy w ub. kwartale).

Najwyższy wskaźnik viewability odnotował rynek austriacki – 69 proc. (wzrost z 67 proc. w I kwartale), natomiast najniższy – rynek brytyjski – 51 proc. Dla rynku brytyjskiego oznacza to jednak i tak spory wzrost wobec rekordowo niskiego poziomu 47 proc., odnotowanego w poprzednim kwartale. Średni czas kontaktu z reklamą dla rynku austrackiego wyniósł aż 33,7 sekundy (30,8 s w I kwartale), a dla rynku brytyjskiego – 24 sekundy (wobec 20,7 s w poprzednim kwartale).

Polska, występująca w tym zestawieniu po raz pierwszy, odnotowała w II kwartale br. viewability na poziomie 57 proc., a więc równym średniej dla wszystkich badanych krajów. Nasz rynek charakteryzuje się natomiast sporo niższym wskaźnikiem czasu kontaktu z reklamą (17,4 sekundy).

Viewability, czyli widoczność reklam online, jest obecne ważnym tematem dyskusji na rynkach digital na całym świecie, jak i obszarem sporych obaw marketerów. W czerwcu br. organizacja IAB opublikowała projekt standardu viewability, w którym definiuje termin viewability i ustandaryzowane pomiary tego wskaźnika.

- Pomiar viewability przeprowadza się przy wykorzystaniu technologii pozwalającej na zmierzenie szansy na zobaczenie kreacji reklamowej online przez odbiorcę. Pomiar ten dostarcza zatem  marketerom kluczowej informacji na temat tego, czy ich reklama miała szansę być zobaczona (ang. opportunity to see), a w połączeniu z innymi danymi – informuje o skuteczności i oddziaływaniu kampanii - wyjaśnia Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics w Polsce.

Po raz pierwszy w swoim raporcie firma Meetrics przyjrzała się także widoczności reklam wideo na poszczególnych rynkach. Wskaźnik viewability wyniósł 69 proc., a czas kontaktu z reklamą 23,4 sekundy, co można uznać za wysokie poziomy.

- Rynek reklam wideo rośnie dynamicznie z roku na rok, zarówno w Polsce, jak i globalnie, tak więc jest to bardzo pozytywny znak, że w pierwszym badaniu wskaźniki viewability i viewtime okazują się być na tak dobrym poziomie. Ważne jest też to, że użytkownicy angażują się mocniej w reklamę wideo, ponieważ przeważnie zajmuje ona większą część ekranu i jest mniej otoczona innymi reklamami - mówi Tomasz Piątkowski.

Również po raz pierwszy Meetrics przyjrzał się różnicom we wskaźnikach viewability pomiędzy reklamą kupowaną bezpośrednio (direct purchased ads) i reklamami kupowanymi „automatycznie“ (programmatic buy). Reklamy kupowane bezpośrednio odnotowały znacząco wyższy poziom widoczności (59 proc. viewability) wobec tych kupowanych automatycznie (52 proc. viewability).

- Bezpośredni zakup reklam zazwyczaj jest droższy niż automatyczny, ale finalnie większy poziom widoczności tych pierwszych i większe bezpieczeństwo dla marki, związane z lepszą kontrolą „otoczenia“ w jakim pojawia się reklama, mogą sprawić, że warto ten wyższy startowy koszt ponieść – dodaje Tomasz Piątkowski.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

  • Pełna treść raportu TUTAJ[PDF]

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764