logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online

  PR 20.06.2017, przeczytano 957 razy
ilustracjastrzałka

Polscy internauci częściej klikają w reklamy online i dokonują zakupów w internecie w dni powszednie, niż w weekendy – najchętniej we wtorki po godzinie 20.00. Jak pokazują analizy danych kampanii prowadzonych przez firmę RTB House na ponad 40 rynkach, podobne zachowania zakupowe charakteryzują internautów za granicą, gdzie najwięcej konwersji notuje się we wtorki i środy, a najmniej w soboty. Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane w godzinach wieczornych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wtorek-to-najpopularniejszy-dzien-na-zakupy-online,32855,artykul.html

Zakupy nie są już zajęciem weekendowym. Dzisiejsi konsumenci częściej decydują się na odwiedziny w sklepach Internetowych w dni powszednie, a zdecydowanie rzadziej w dni z reguły wolne od pracy. Według danych RTB House zagregowanych z kilkudziesięciu rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie, szczególnie popularnym dniem na zakupy wśród internautów jest wtorek, kiedy liczba kliknięć w reklamy wzrasta o 37 proc., a konwersji o 47 proc. w stosunku do soboty (najgorszego dnia zakupowego dla branży e-commerce). Największe szczyty sprzedażowe przypadają między godziną 14.00 a 16.00 oraz między godziną 20.00 a 23.00. Z kolei w soboty decyzje zakupowe (mierzone na podstawie liczby kliknięć w reklamy zakończonych konwersją) zapadają zdecydowanie rzadziej, osiągając jedynie 11 proc. wyników z całego tygodnia.

W Polsce sytuacja wygląda podobnie. Najpopularniejszym dniem zakupowym wśród internautów jest wtorek, kiedy to liczba konwersji wzrasta o 52 proc., a kliknięć o 27 proc. w stosunku do soboty. Najwięcej aktywności zakończonych finalizacją transakcji notuje się między godziną 20.00 a 22.00, co stanowi aż 22 proc. wszystkich konwersji z całego dnia.

– Jeszcze dekadę temu Internet nie był głównym kanałem zakupowym, a ludzie spędzali czas przy komputerach raczej rekreacyjnie. Dziś, dzięki powszechnemu dostępowi do sieci m.in. na smartfonach czy tabletach, możemy być online o dowolnej porze i w dowolnym miejscu, co znacząco wpływa na nasze zachowania zakupowe – tłumaczy Łukasz Abgarowicz, Business Development Director, RTB House Polska.

Wraz z rosnącą liczbą dostępnych danych o zakupowych przyzwyczajeniach oraz w związku ze zmieniającymi się trendami wynikającymi chociażby z rozwoju nowych technologii, marketerzy muszą wiedzieć o wiele więcej niż dotychczas na temat swoich grup docelowych. Posiadając dokładniejsze informacje mogą szybko i sprawnie reagować na sygnały rynkowe, dostarczając użytkownikom precyzyjne, spersonalizowane oferty w godzinach szczytu.

Jak podkreśla Łukasz Abgarowicz, to jest moment, kiedy do gry wkracza sztuczna inteligencja. - Samouczące się algorytmy wykorzystywane w retargetingu personalizowanym (bazującym na deep learningu) naśladują pracę neuronów w ludzkim mózgu. Wykorzystując pozyskane dane, potrafią analizować rynki 24 godziny na dobę i reagować na każdą, nawet najmniejszą zmianę. W efekcie pozwala to na dostosowywanie aktywności reklamowych do indywidulanych potrzeb klientów w ciągu dni, godzin a nawet minut, wykorzystując największy potencjał zakupowy w sposób, w jaki nie było to dotychczas możliwe.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

Dodatkowe informacje:

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano ponad 1 000 kampanii obsługiwanych przez spółkę.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764