logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bajka o niemarnowaniu żywności trafi do 14 000 placówek edukacyjnych w całej Polsce

  PR 30.09.2022, przeczytano 427 razy
ilustracjastrzałka

W poniedziałek, 26 września, odbyła się premiera bajki “Dobre rady na odpady”. Publikacja ta, powstała dzięki współpracy firmy Provident i Fundacji Zaczytani.org, ma na celu zachęcać najmłodszych do niemarnowania żywności i popularyzować ideę zero waste. Aby zminimalizować ilość odpadów powstałą przy produkcji oraz nie marnować papieru, książka dostępna jest tylko w formatach elektronicznych: ebook i audiobook. Autorem bajki jest Boguś Janiszewski, część merytoryczną stworzyła znana edukatorka ekologiczna Sylwia Majcher, zaś w nagraniach do audiobooka udział wzięła aktorka Katarzyna Pakosińska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bajka-o-niemarnowaniu-zywnosci-trafi-do-14-000-placowek-edukacyjnych-w-calej-polsce,397418,artykul.html

Książka “Dobre rady na odpady” składa się z trzech części: bajki, części bajkoterapeutycznej oraz części merytorycznej. Główni bohaterowie bajki to rodzeństwo króliczków - Grześ i Gabrysia. Poznając ich przygody dzieci uczą się, że w przypadku owoców i warzyw nie wygląd jest najważniejszy, lecz wnętrze, i jak najbardziej warto sięgnąć po banana w brązowe kropki czy lekko przywiędłą natkę pietruszki. Autorem opowieści jest Boguś Janiszewski - poczytny autor książek dla najmłodszych poruszających trudne, „dorosłe tematy” w przystępny dla dzieci sposób. Spod jego ręki wyszła cała seria “To, o czym dorośli Ci nie mówią”, w skład której wchodzą takie pozycje jak np. “Klimat”, “Śmieci” czy “Emocje”.

Druga część publikacji poświęcona jest bajkoterapii - jest to proces pracy z książką, który składa się z trzech etapów: czytania, omawiania oraz ćwiczeń do bajki. Dzięki bajkoterapii budujemy więź z dzieckiem, wspieramy jego rozwój psychiczny i pomagamy w rozwiązywaniu problemów. W książce znalazły się opis czym jest bajkoterapia, jakie są jej cele, jakie mechanizmy psychologiczne zachodzą dzięki bajkoterapii, załączone są też dwa różne scenariusze do jej przeprowadzenia: dla nauczycieli i dla rodziców. Tę część opracowały Agnieszka Machnicka i Paulina Godek z Fundacji Zaczytani.org.

Ostatnią część, która nosi tytuł “Bez wyrzutów!”, napisała Sylwia Majcher - edukatorka ekologiczna, dziennikarka, autorka bestsellera “Gotuję, nie marnuję. Kuchnia zero-waste po polsku”. Wyjaśnia w niej, jak marnowanie jedzenia wpływa na środowisko i daje konkretne rady, w jaki sposób rozsądnie gospodarować żywnością.

Publikacja “Dobre rady na odpady” dostępna jest do pobrania za darmo. Zostanie także rozesłana do ponad 14 000 placówek edukacyjnych w całej Polsce, w tym 13 000 szkół podstawowych, 350 specjalnych ośrodków wychowawczych, 100 młodzieżowych domów kultury i 90 placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ten sposób organizatorzy chcą zachęcić nauczycieli i edukatorów do poruszania z dziećmi tematyki niemarnowania żywności oraz przeprowadzania zajęć z bajkoterapii.

Warto dodać, że w nagraniach do audiobooka wzięli udział pracownicy firmy Provident Polska, którzy od lat współpracują z Fundacją Zaczytani. org w ramach programu wolontariackiego. Jego koordynatorką, jak również pomysłodawczynią bajki jest Agnieszka Krajnik - Ekspert ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji Wewnętrznej:

- W tym roku obchodzimy 25lecie firmy i chcieliśmy z tej okazji przekazać coś wyjątkowego i niespotykanego. Zdecydowaliśmy się na eko bajkę. Od lat współpracujemy z fundacją Zaczytani.org – nasi wolontariusze prowadzą bajkoterapię i biblioterapię, organizujemy zbiórkę książek w naszej firmie i otwieramy zaczytane biblioteki. Wspólnie otworzyliśmy ich już ponad 60. – mówi Agnieszka Krajnik, Ekspert ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji Wewnętrznej w Provident Polska. – Interesujemy się także obszarem ekologii i zero waste, w którym wspiera nas ekspertka Sylwia Majcher. Uważamy, że dbanie o planetę, to nie tylko kwestia biznesowa, ale także odpowiedzialność każdego z nas. Warto takie postawy ćwiczyć w sobie już od dziecka. – dodaje.

  • Publikacja “Dobre rady na odpady” dostępna jest do pobrania za darmo TUTAJ.

Źródło: Provident Polska SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764