Do prac nad opracowaniem nowej strategii komunikacji wizualnej województwa śląskiego, została zaproszona agencja brandingowa, Bakalie Studio Brandingowe. Wykorzystując autorskie narzędzia takie jak „QUAD“ i „GRAF“, agencja zaprezentowala nowe podejscie do strategii i wartości zawartych w marce.
Projekty przygotowane w ramach prezentacji oferty wstępnej, komunikują odbiorcy takie cechy i wartości marki „Śląskie“ jak dynamizm, nastawienie na rozwój i potencjał ludzi związanych z tym brandem. Ważnym motywem zaprezentowanym na plakatach wizerunkowych jest połączenie hasła „Włącz się“ z sylwetkami ludzi, którzy zachęcają do odwiedzenia regionu śląskiego.
Strategia komunikacyjna dla województwa śląskiego to projekt kompleksowy poruszający wiele dziedzin, z którymi powiązany jest aktualnie ten brand. Marka główna „Ślaskie“ posiada kilka submarek, podstawowy podział występujący w strategii to rozróżnienie turystyki na cztery grupy: aktywną, sakralną, industrialną i kulturalną. Nowa strategia komunikacji będzie obejmować swoim zakresem wszystkie te cztery elementy.
Podjęto także działania zmieniające charakter logo „Ślaskie- pozytywna energia“ na bardziej energetyczny oraz przedstawiający ten brand w szerszym kontekście. Zaprezentowano możliwości adaptowania logo na różnych elementach, nie tylko na materiałach promacyjnych ale także jako elementu przestrzeni życiowej.
Bakalie Studio Brandingowe to firma, specjalizująca się w tworzeniu wizerunku marek dziala na rynku od 2000 roku. Prestiżowy nowojorski miesięcznik „Print“, poświęcony kulturze wizualnej i designowi, wyróżnil Bakalie Studio Brandingowe jako jedna z najbardziej innowacyjnych europejskich firm w dziedzinie projektowania graficznego, mając na szczególnej uwadze projekty katalogu dla KTR i raportu CSR dla Danone. Studio ma na swoim koncie wiele przedsięwzięć komercyjnych oraz projektów artystycznych. Ponadto firma zajmuje się doradztwem w zakresie strategii komunikacji a także projektuje systemy identyfikacji wizualnej, oraz wszelkie materialy promocyjne.
Specjalnością Studia jest tworzenie wizerunku, w tym systemów identyfikacji dla organizacji spolecznych i instytucji rządowych. W obszernym portfolio znajdują się zrealizowane projekty z branży finansowej, farmaceutycznej, spozywczej, filmowej i FMCG. Bakalie Studio Brandingowe jest również laureatem Konkursu Projektowania Prasowego Chimera 2003 organizowanego przez KTR (Klub Twórców Reklamy).
Źródło: Bakalie Studio Brandingowe