Już po raz dziewiąty Polska Izba Druku przyznała najbardziej prestiżowe nagrody polskiej branży poligraficznej – Złote Gryfy. Wręczenie statuetek i dyplomów miało miejsce podczas 3. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanego 17 maja w warszawskim hotelu Sobieski.
W imprezie wzięło udział około 300 osób, reprezentujących firmy członkowskie PID, sponsorów i partnerów Izby oraz przedstawicieli mediów branżowych.
Najważniejszym wydarzeniem Balu była ceremonia wręczenia nagród Złotego Gryfa. Statuetki wręczali przedstawiciele sponsorów konkursu, w towarzystwie Grzegorza Bieleckiego, prezesa Polskiej Izby Druku, i Ryszarda Czekały, dyrektora biura PID.
W edycji A.D. 2007 konkursu Złotego Gryfa zwyciężyły następujące zakłady poligraficzne:
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za W kręgu arcydzieł. Zbiory sztuki w Polsce, 2. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 3. miejsce – Orthdruk Sp. z o.o.,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Leograf Group za Paryż – katalog. Warszawa Królikarnia, 2. miejsce – Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Pozkal, 3. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca za Czarny ogród, 2. miejsce – Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Pozkal, 3. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Poznańskie Zakłady Graficzne za książkę Harry Potter i insygnia śmierci, 2. miejsce – Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna Adam, 3. miejsca nie przyznano,
- w kategorii czasopismo wielobarwne: 1. miejsce – Zakłady Graficzne Taurus za magazyn Wino, 2. miejsce – Polskapresse Oddział Poligrafia Drukarnia Sosnowiec, 3. miejsce – Drukpol SA,
- w kategorii akcydens opakowaniowy: 1. miejsce – Cartondruck Polska Sp. z o.o. za opakowanie Smirnoff Black, 2. miejsce – Multipress Sp. z o.o., 3. miejsce – Cezar SA,
- w kategorii akcydens informacyjny: 1. miejsce – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych za Księgę znaczków, 2. miejsce – Leograf Group, 3. miejsce – Torro,
- w kategorii gazeta: 1. miejsce – Polskapresse Oddział Poligrafia Drukarnia Sosnowiec za dziennik Polska – Gazeta Opolska, 2. miejsce – Agora Poligrafia Sp. z o.o. i Polskapresse Oddział Poligrafia Drukarnia Sosnowiec, 3. miejsce – Warszawa Print
Specjalna nagroda w postaci Diamentowego Gryfa, przyznawana firmie będącej potrójnym laureatem w danej edycji, przypadła – podobnie jak przed rokiem – Olsztyńskim Zakładom Graficznym.
Na zakończenie gali Ryszard Czekała, dyrektor biura Polskiej Izby Druku, poinformował, że dzięki wspólnym staraniom PID i miesięcznika Poligrafika prace nagrodzone w sześciu kategoriach tegorocznej edycji Złotych Gryfów (poza czasopismem i gazetą) zostaną pokazane podczas specjalnej ekspozycji drupacube TOP 100 Award Exhibition, zorganizowanej w ramach targów drupa 2008, rozpoczynających się 29 maja w Düsseldorfie. Ekspozycja obejmuje 100 najlepszych produktów poligraficznych uhonorowanych w różnych konkursach branżowych, organizowanych na całym świecie. Mamy nadzieję, że będzie to znakomita okazja do wypromowania polskiej branży poligraficznej i pokazania, że nasze drukarnie pod względem jakości w niczym nie odbiegają od swoich zachodnich konkurentów – powiedział Ryszard Czekała.
Po części oficjalnej rozpoczęła się wspólna zabawa przy muzyce zespołu Yaka Band. Specjalną atrakcją wieczoru był występ Barbary Melzer, artystki Teatru Buffo, wraz z towarzyszącą jej grupą taneczną.
W czasie Balu przeprowadzono licytacje koszulek piłkarskich Legii Warszawa i reprezentacji Polski, z których dochód zostanie przekazany na rzecz zniszczonej przed kilkoma miesiącami wskutek pożaru szkoły dla niewidomych dzieci w Laskach k. Warszawy.
Źródło: Polska Izba Druku