logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bank BNP Paribas podpisał konsorcjalną umowę kredytową z Grupą Polsat Plus

  PR 29.05.2023, przeczytano 281 razy

Bank BNP Paribas pełni rolę globalnego współkoordynatora banków oraz jednego z koordynatorów ESG w ramach konsorcjum, które zawarło umowę kredytowania powiązanego ze zrównoważonym rozwojem (w formule Sustainability-Linked Loan) z Grupą Polsat Plus na łączną kwotę ok. 10,6 mld złotych. Finansowanie wiodącej grupy medialno-telekomunikacyjnej w Polsce wesprze realizację Strategii 2023+, która przewiduje budowę nowego segmentu działalności, tj. Czystej Energii. Jest to do tej pory największa transakcja w formule SLL zamknięta na polskim rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bank-bnp-paribas-podpisal-konsorcjalna-umowe-kredytowa-z-grupa-polsat-plus,400177,artykul.html

Finansowanie obejmuje złotowy kredyt terminowy do maksymalnej kwoty 7,255 mld zł, kredyt terminowy w euro do maksymalnej kwoty 506 mln euro oraz kredyt rewolwingowy do równowartości 1 mld zł. Przyznane finansowanie zostanie przeznaczone na projekty inwestycyjne, spłatę zadłużenia z poprzednich kredytów oraz ogólne potrzeby korporacyjne.

Zgodnie z zasadami kredytów powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, w formule Sustainability-Linked Loan (SLL), wysokość marży będzie obniżona pod warunkiem osiągnięcia uzgodnionych celów ESG, które Klient realizuje m.in. w ramach swojej Strategii 2023+, a także poprzez działania na rzecz środowiska oraz społeczeństwa. Cele zrównoważonego rozwoju Grupy powiązane z finansowaniem zostały ocenione przez międzynarodową agencję ESG Sustainalytics.

- To kolejna w tym roku transakcja powiązana z celami ESG, którą zawieramy z naszym wieloletnim Klientem. Na przełomie roku współorganizowaliśmy emisję obligacji powiązanych ze zrównoważonym rozwojem Cyfrowego Polsatu. Teraz w ramach kredytowania konsorcjalnego, udzielimy Grupie finansowania, które dodatkowo wesprze realizowane przez nią cele zrównoważonego rozwoju. To zaangażowanie zgodne także z naszą strategią GObeyond, w ramach której chcemy jeszcze aktywniej towarzyszyć naszym Klientom w transformacji – mówi André Boulanger, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar bankowości CIB.

Bank BNP Paribas od lat współpracuje z Grupą Polsat Plus na wielu płaszczyznach. W tym roku w styczniu zakończyła się emisja obligacji spółki powiązanych ze zrównoważonym rozwojem (Sustainability-Linked Bonds), w której bank pełnił funkcję współorganizatora i współprowadzącego księgę popytu. Bank BNP Paribas ma też bogate doświadczenie w transakcjach kredytów powiązanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2022 r. udzielił ich m.in. Velvet CARE sp. z o.o., spółce Wirtualna Polska Holding i FFiL Śnieżka SA i Śnieżka TOC Sp. z o. o.

Źródło: BNP Paribas

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764