logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bank BNP Paribas znów głośno mówi o ważnych sprawach

  PR 22.02.2021, przeczytano 354 razy

Wielkie zmiany zaczynają się od nas samych – będąc Bankiem zmieniającego się świata mocno w to wierzymy. Dlatego każdego dnia, od wielu lat ogromną wagę przywiązujemy do działań na rzecz otoczenia. Naszymi inicjatywami, wiedzą, doświadczeniem i zaangażowaniem w liczne projekty środowiskowe oraz społeczne wspieramy realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Teraz, poprzez nową kampanię, Bank podejmuje kolejne działania na rzecz budowy odpowiedzialnych postaw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bank-bnp-paribas-znow-glosno-mowi-o-waznych-sprawach,390301,artykul.html

Bank BNP Paribas od lat jest aktywny w działaniach na rzecz swojego otoczenia. Angażuje się w działania dla lokalnych społeczności oraz wspiera osoby z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, m.in. osoby starsze i z niepełnosprawnościami. W ramach przeciwdziałania zmianom klimatu, Bank ogranicza finansowanie sektorów wysoko emisyjnych, wspierając transformację energetyczną (oferta „zielonych” produktów i usług jak finansowanie inwestycji zwiększających dostęp do energii ze źródeł odnawialnych), minimalizując  negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko oraz promując eko-postawy wśród pracowników, Klientów i kontrahentów.

Drogowskazem w naszych działaniach jest Agenda 2030, zawierająca 17. Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals - SDGs). W 2015 r. przyjęły ją wszystkie państwa członkowskie ONZ. Do realizacji Agendy 2030, zwanej globalnym planem naprawy świata, konieczne jest powszechne zaangażowanie. To właśnie dlatego Cele Zrównoważonego Rozwoju stały się motywem przewodnim nowej kampanii banku. Ma ona zwrócić uwagę na największe współczesne problemy świata, ale też wskazać, w jaki sposób – posługując się wytycznymi ONZ –  uczynić nasz świat miejscem, w którym każdy czuje się dobrze i ma szansę na realizację swoich marzeń.

Muzycznym motywem kampanii jest znana piosenka zespołu Steppenwolf „Born to be wild” – bo w Banku BNP Paribas tak własnie patrzymy na świat i odważnie angażujemy się w ważne tematy.

- Działania na rzecz naszej planety, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność są wpisane w nasze DNA. Współczesny świat stoi przed wieloma wyzwaniami, które są najlepiej zdefiniowane przez ONZ w ramach SDGs (Sustainable Development Goals). Klucz do ich realizacji  każdy z nas trzyma w swoich rękach. Dziś startuje nasza nowa komunikacja parasolowa, która ma to uświadamiać i pokazywać obecnym oraz przyszłym Klientom banku, że również bankowanie musi być odpowiedzialne i przyczyniać się do pozytywnych zmian w naszym otoczeniu – tłumaczy Dariusz Maciołek, dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Nowa kampania pomoże odbiorcom lepiej uświadomić sobie najważniejsze globalne wyzwania, ale również zrozumieć, że są częścią wielkiej społeczności, od której decyzji zależy, w jaki sposób uda się stawić im czoła. Bank podejmuje konkretne działania, m.in. nieustannie dopasowuje ofertę do wyzwań świata i zmieniających się potrzeb klientów, angażuje się w przeciwdziałanie zmianom klimatu oraz wspiera grupy zagrożone wykluczeniem.  W 2020 r. wdrożył kolejne udogodnienia dla Klientów z niepełnosprawnościami, m.in. tłumacza języka migowego dostępnego w oddziałach i na infolinii.

Bank aktywnie działa na rzecz edukacji – m.in. uruchomił interdyscyplinarny program Misja Edukacja, który stanowi parasol dla działań i inicjatyw partnerskich z zakresu edukacji. W ramach partnerstwa strategicznego ze Szlachetną Paczką bank przekazał organizacji ponad 3 mln zł oraz po raz kolejny zorganizował akcję wolontariatu pracowniczego. W 2020 r. pracownicy banku zaangażowali się społecznie 3 509 razy, poświęcając na działanie 22 507 godzin.

Od 2019 r. ponad 3,5 tys. pracowników wzięło udział w dwóch edycjach kampanii edukacyjnej Bank Zielonych Zmian. By minimalizować negatywny wpływ działalności operacyjnej bank podpisał umowę z Respect Energy – od tego roku 100 proc. energii elektrycznej kupowanej bezpośrednio przez bank będzie pochodzić z odnawialnych źródeł, głównie elektrowni wodnych. Tylko w 2020 r. ponad 290 tys. dokumentów w organizacji podpisaliśmy bez użycia papieru (dzięki rozwiązaniom Autenti). W ostatnich latach wartość kredytów udzielonych w ramach „zielonego” finansowania przekroczyła 1,5 mld złotych (na koniec 3 Q 2020 r.).

Jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) i zrównoważonym rozwojem Banku BNP Paribas została wielokrotnie doceniona. W 2020 r. Bank drugi rok z rzędu, zajął 1. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 1. miejsce w kategorii bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy prestiżowego Rankingu Odpowiedzialnych Firm.

Bank BNP Paribas kieruje się przekonaniem, że niezbędne dla sukcesu Agendy 2030 jest osiągnięcie Celu 17. (Partnerstwa na rzecz celów), dlatego aktywnie podejmuje współpracę międzysektorową. Partnerami kampanii zostały organizacje działające na rzecz zrównoważonego rozwoju w Polsce: UN Global Compact, UNEP/GRID-Warszawa oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu i portal odpowiedzialnybiznes.pl, a także Kampania 17. Celów organizowana przez CSR Consulting.

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna była agencja Feeders, za produkcję Papaya Films, a za planowanie i zakup mediów Havas Media. Za przygotowanie strony internetowej odpowiadała firma Point of View.

Źródło: Bank BNP Paribas

www.bnpparibas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764