logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bank BNP Paribas znów głośno mówi o ważnych sprawach

  PR 22.02.2021, przeczytano 132 razy

Wielkie zmiany zaczynają się od nas samych – będąc Bankiem zmieniającego się świata mocno w to wierzymy. Dlatego każdego dnia, od wielu lat ogromną wagę przywiązujemy do działań na rzecz otoczenia. Naszymi inicjatywami, wiedzą, doświadczeniem i zaangażowaniem w liczne projekty środowiskowe oraz społeczne wspieramy realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Teraz, poprzez nową kampanię, Bank podejmuje kolejne działania na rzecz budowy odpowiedzialnych postaw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bank-bnp-paribas-znow-glosno-mowi-o-waznych-sprawach,390301,artykul.html

Bank BNP Paribas od lat jest aktywny w działaniach na rzecz swojego otoczenia. Angażuje się w działania dla lokalnych społeczności oraz wspiera osoby z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, m.in. osoby starsze i z niepełnosprawnościami. W ramach przeciwdziałania zmianom klimatu, Bank ogranicza finansowanie sektorów wysoko emisyjnych, wspierając transformację energetyczną (oferta „zielonych” produktów i usług jak finansowanie inwestycji zwiększających dostęp do energii ze źródeł odnawialnych), minimalizując  negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko oraz promując eko-postawy wśród pracowników, Klientów i kontrahentów.

Drogowskazem w naszych działaniach jest Agenda 2030, zawierająca 17. Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals - SDGs). W 2015 r. przyjęły ją wszystkie państwa członkowskie ONZ. Do realizacji Agendy 2030, zwanej globalnym planem naprawy świata, konieczne jest powszechne zaangażowanie. To właśnie dlatego Cele Zrównoważonego Rozwoju stały się motywem przewodnim nowej kampanii banku. Ma ona zwrócić uwagę na największe współczesne problemy świata, ale też wskazać, w jaki sposób – posługując się wytycznymi ONZ –  uczynić nasz świat miejscem, w którym każdy czuje się dobrze i ma szansę na realizację swoich marzeń.

Muzycznym motywem kampanii jest znana piosenka zespołu Steppenwolf „Born to be wild” – bo w Banku BNP Paribas tak własnie patrzymy na świat i odważnie angażujemy się w ważne tematy.

- Działania na rzecz naszej planety, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność są wpisane w nasze DNA. Współczesny świat stoi przed wieloma wyzwaniami, które są najlepiej zdefiniowane przez ONZ w ramach SDGs (Sustainable Development Goals). Klucz do ich realizacji  każdy z nas trzyma w swoich rękach. Dziś startuje nasza nowa komunikacja parasolowa, która ma to uświadamiać i pokazywać obecnym oraz przyszłym Klientom banku, że również bankowanie musi być odpowiedzialne i przyczyniać się do pozytywnych zmian w naszym otoczeniu – tłumaczy Dariusz Maciołek, dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Nowa kampania pomoże odbiorcom lepiej uświadomić sobie najważniejsze globalne wyzwania, ale również zrozumieć, że są częścią wielkiej społeczności, od której decyzji zależy, w jaki sposób uda się stawić im czoła. Bank podejmuje konkretne działania, m.in. nieustannie dopasowuje ofertę do wyzwań świata i zmieniających się potrzeb klientów, angażuje się w przeciwdziałanie zmianom klimatu oraz wspiera grupy zagrożone wykluczeniem.  W 2020 r. wdrożył kolejne udogodnienia dla Klientów z niepełnosprawnościami, m.in. tłumacza języka migowego dostępnego w oddziałach i na infolinii.

Bank aktywnie działa na rzecz edukacji – m.in. uruchomił interdyscyplinarny program Misja Edukacja, który stanowi parasol dla działań i inicjatyw partnerskich z zakresu edukacji. W ramach partnerstwa strategicznego ze Szlachetną Paczką bank przekazał organizacji ponad 3 mln zł oraz po raz kolejny zorganizował akcję wolontariatu pracowniczego. W 2020 r. pracownicy banku zaangażowali się społecznie 3 509 razy, poświęcając na działanie 22 507 godzin.

Od 2019 r. ponad 3,5 tys. pracowników wzięło udział w dwóch edycjach kampanii edukacyjnej Bank Zielonych Zmian. By minimalizować negatywny wpływ działalności operacyjnej bank podpisał umowę z Respect Energy – od tego roku 100 proc. energii elektrycznej kupowanej bezpośrednio przez bank będzie pochodzić z odnawialnych źródeł, głównie elektrowni wodnych. Tylko w 2020 r. ponad 290 tys. dokumentów w organizacji podpisaliśmy bez użycia papieru (dzięki rozwiązaniom Autenti). W ostatnich latach wartość kredytów udzielonych w ramach „zielonego” finansowania przekroczyła 1,5 mld złotych (na koniec 3 Q 2020 r.).

Jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) i zrównoważonym rozwojem Banku BNP Paribas została wielokrotnie doceniona. W 2020 r. Bank drugi rok z rzędu, zajął 1. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 1. miejsce w kategorii bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy prestiżowego Rankingu Odpowiedzialnych Firm.

Bank BNP Paribas kieruje się przekonaniem, że niezbędne dla sukcesu Agendy 2030 jest osiągnięcie Celu 17. (Partnerstwa na rzecz celów), dlatego aktywnie podejmuje współpracę międzysektorową. Partnerami kampanii zostały organizacje działające na rzecz zrównoważonego rozwoju w Polsce: UN Global Compact, UNEP/GRID-Warszawa oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu i portal odpowiedzialnybiznes.pl, a także Kampania 17. Celów organizowana przez CSR Consulting.

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna była agencja Feeders, za produkcję Papaya Films, a za planowanie i zakup mediów Havas Media. Za przygotowanie strony internetowej odpowiadała firma Point of View.

Źródło: Bank BNP Paribas

www.bnpparibas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kolejni Top Dostawcy wystawcami wrześniowego Festiwalmarketingu.pl
12M, EXPEN, Yax interactive, L-Shop-Team POLSKA, Ivory Ceramics oraz BeJoy – kolejni TOP dostawcy potwierdzili swój udział we wrześniowym FestiwalMarketingu.pl. Wydarzenie odbędzie 15-16 września w EXPO XXI Warszawa. Równolegle na hali nr III odbędą się targi Packaging Innovations.
Konferencja MCCT – rynek spotkań w biznesie. Od reala do online
W dniach 23-25 marca 2021r. odbędzie się w formule online bezpłatna konferencja Meeting Communication Collaboration Trends. MCCT to nowa inicjatywa, obejmująca swoją tematyką szeroko pojęty rynek miejsc spotkań, komunikacji oraz pracy grupowej. Wydarzenie jest inicjatywą kierowaną do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu tworzenia eventów online i hybrydowych, pracy w...
Opus B z kolejną kampanią dla Banku BNP Paribas
Agencja przygotowała nową platformę komunikacji dla klientów biznesowych.
Startuje drugi sezon programu „To ma sens”
Ponad 15 mln wyświetleń na Facebooku i dotarcie do 5 mln osób – takie wyniki oglądalności osiągnął pierwszy sezonu naszego autorskiego programu „TO MA SENS”. Liczby mówią same za siebie i ułatwiły nam podjęcie decyzji o kontynuowaniu tego formatu w naszych mediach społecznościowych. Pomysłów na kolejne odcinki nie brakuje, dlatego już...
Jak realizować bezpieczne kampanie programmatic? Jaką rolę odgrywają dane w reklamie cyfrowej? Jak będzie wyglądać przyszłość w świecie bez plików 3rd party cookie? Co zrobić, żeby mobile skutecznie budował zasięg i świadomość marki? Czy programmatic outdoor to science fiction czy nieodległa przyszłość? Jakie są korzyści połączenia automatyzacji ze sprzedażą...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764