logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bank Credit Agricole i Onet uruchamiają nową odsłonę serwisu mniejplastiku.onet.pl

  PR 26.09.2022, przeczytano 202 razy

W przeciągu ostatnich 10 lat wyprodukowano więcej plastiku niż przez całe poprzednie stulecie. Wraz ze wzmożoną produkcją rośnie też problem z utylizacją odpadów z tworzyw sztucznych. Zamiast je przetwarzać, po prostu wyrzucamy. Głównie do wody – według danych ONZ, co minutę do mórz i oceanów na całym świecie trafia ponad 20 ton plastikowych śmieci. Nadmiar plastiku jest jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Dotyczy to nie tylko Polski czy Europy. Jest to problem globalny i obejmuje całą naszą planetę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bank-credit-agricole-i-onet-uruchamiaja-nowa-odslone-serwisu-mniejplastiku.onet.pl,397353,artykul.html

- Człowiek jest największym zagrożeniem dla środowiska. Antropopresja nieodwracalnie zmieniła nasz świat. Biolodzy twierdzą, że ekspansja rolnictwa i przemysłu jest przyczyną szóstego masowego wymierania gatunków. Wyginęło już około 13 proc. spośród wszystkich dwóch milionów znanych gatunków roślin i zwierząt. Jeśli nic nie zrobimy, to wkrótce wyginie wszystko co żyje, łącznie z nami samymi – mówi w wywiadzie dla Onet ekolog Dominik Dobrowolski.

A więc co każdy z nas może zrobić, by ograniczyć zużycie zbędnego plastiku? Wystarczy zacząć od kilku prostych zasad: kupować tylko to, czego naprawdę potrzebujemy i rezygnować ze zbędnych opakowań. Zamiast jednorazówek lepiej używać przedmiotów wielokrotnego użytku i naprawiać je, gdy się zepsują. Warto też przykładać się do porządnego segregowania śmieci, bo dzięki temu można odzyskiwać i ponownie przetwarzać wiele przydatnych surowców.

- Plastik to nie jest zło. To jest super wynalazek. Podobnie jak dynamit czy energia jądrowa. Ale pytanie: jak tego używamy? Tu leży problem - mówi fotograf Daniel Petryczkiewicz w filmie „Masz wpływ” zrealizowanym przez dom produkcyjny Kuźniar Media, który można obejrzeć na mniejplastiku.onet.pl.

W serwisie Credit Agricole i Onetu można dowiedzieć się więcej o tym, jak zmniejszać ilość wytwarzanych śmieci i walczyć z zanieczyszczeniem wody plastikiem. Można posłuchać podcastów #mniejplastiku i obejrzeć artystyczne zdjęcia plastikowych śmieci Daniela Petryczkiewicza i Dobromiła Noska, a także rozwiązać quiz wiedzy o plastiku.

- Mimo że plastiku używamy na co dzień, to praktycznie nic o nim nie wiemy. Warto zajrzeć na stronę mniejplastiku.onet.pl, by dowiedzieć się więcej – zachęca Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

www.credit-agricole.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dan Cake daje czas na spokojne przygotowanie się do Świąt
Trwa świąteczna kampania Dan Cake, w ramach której marka zachęca do tego, by nie poddawać się stresującej, świątecznej gonitwie i zamiast tego spędzać czas tak, jak się lubi.
Platige Image wykonało korekcję koloru w świątecznej reklamie World of Tanks
Święta to wyjątkowy okres także dla twórców z branży reklamowej. Czas, gdy można wyjść poza narzucone z góry ramy czasowe i puścić wodze fantazji. Kluczem do stworzenia opowieści, która podbije serca widzów jest oczywiście fabuła, czy jak mówią fachowcy storytelling. Napisanie scenariusza, dzięki któremu reklama pozostanie długo w naszej pamięci to dopiero połowa...
Remington: Bądź #Hairpositive
Siwe, cienkie, napuszone, rzadkie, z „łysymi” plackami - wszystkie włosy zasługują na akceptację, a te idealne po prostu nie istnieją. Startuje akcja „Bądź#Hairpostive z Remington”, w ramach której marka zachęca do dzielenia się swoimi włosowymi historiami oraz wspiera Polskie Stowarzyszenie Alopecji. W kampanię zaangażowani są influencerzy, m.in....
„Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich” – wystartowała nowa kampania Škody
Wystartowała nowa kampania ŠKODY zwracająca uwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje, że jest to dla niej priorytetem. ŠKODA nieustannie rozwija się i szuka nowych, innowacyjnych rozwiązań, aby podnosić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
Inflacja i niestabilność gospodarcza na szczycie kryzysowych obaw na 2023 rok
Managerowie ds. komunikacji oraz rzecznicy największych polskich firm i instytucji z pesymizmem patrzą na nadchodzący 2023 rok, szacując prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysów wizerunkowych w swoich organizacjach na 57%. To najnowszy odczyt wskaźnika „Kryzysometr”, corocznie tworzonego przez agencję Alert Media Communications. Na czele listy spodziewanych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764