logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Bard, czyli czat AI w wyszukiwarce Google

  PR 27.02.2023, przeczytano 1166 razy

Od kilku miesięcy, szczególnie branża marketingowa żyje informacjami o aktualizacjach związanych z AI (Artificial Intelligence). Wszystko rozpoczęło się od Chatu GPT opracowanego przez OpenAI. Jak na to odpowiada Google?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bard%2C-czyli-czat-ai-w-wyszukiwarce-google,399105,artykul.html

Bard to innowacyjna usługa konwersacji oparta na sztucznej inteligencji, zaprezentowana przez Google’a. To czat, który ma zrewolucjonizować rynek wyszukiwarek internetowych. To również odpowiedź Google’a na świetnie przyjętą przez społeczność usługę Chat GPT od Open AI i zapowiedź jego integracji z wyszukiwarką Bing. Kiedy Bard będzie widoczny w wynikach wyszukiwania? Dokładna data nie jest znana, jednak zaufani testerzy już otrzymali dostęp do nowej usługi. Google deklaruje jego publiczne wdrożenie już w ciągu kilku tygodni.

Bard to system sztucznej inteligencji oparty na długo rozwijanej przez Google technologii LaMDA (Language Model for Dialogue Applications). Dodanie go widoku wyszukiwarki to innowacja, która z pewnością wpłynie na wiele aspektów naszego codziennego życia. Dla użytkowników to kolejny sposób na szybki i łatwy dostęp do wiedzy i odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Dla właścicieli serwisów internetowych to obawa, o ograniczony ruch z wyszukiwarek internetowych. Branża SEO szczególnie powinna śledzić poczynania Google’a  we wdrożeniu czatu AI do wyszukiwarek.

Bezpośrednie odpowiedzi opracowane przez sztuczną inteligencję wpłyną na liczbę wejść na stronę. Użytkownik spełni swoje potrzeby bezpośrednio w wyszukiwarce, przez co nie będzie skłonny do rozpoczęcia sesji w danym serwisie. Nowa usługa w szczególności ograniczy ruch na stronach blogowych i poradnikach. Mniejszego wpływu można spodziewać się dla serwisów e-commerce, jednak wnioski i efekty z wdrożenia Barda nie są jeszcze znane. Czy jesteśmy w stanie uchronić się przed działaniem Barda? Tworząc wartościowe treści, nadal mamy przewagę nad czatem opracowanym przez Google’a. Zaufanie do treści generowanej automatycznie jest wśród społeczeństwa ograniczone, a testy narzędzia Chat GPT pokazują, że narzędzie nie jest nieomylne.

- Bard ma zrewolucjonizować rynek wyszukiwarek internetowych i umożliwić użytkownikom szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji oraz odpowiedzi na ich pytania. Podejrzewam, że w znacznym stopniu wpłynie na ruch na stronach właścicieli serwisów internetowych. Szczególnie na początku, gdy spora rzesza użytkowników ruszy do testów narzędzia. Pamiętać trzeba jednak, że tworzenie wartościowych treści nadal daje przewagę nad generowanymi automatycznie przez narzędzie AI i na ten moment przewaga wciąż jest po stronie człowieka, nie robota. - Piotr Baran, Dyrektor Operacyjny w Harbingers

Źródło: Harbingers

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764