logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Bariery zrównoważonego rozwoju mediów wg Sony

  PR 13.09.2024, przeczytano 306 razy
ilustracja

Firma Sony zaprezentowała nowe badania dotyczące podejścia pracodawców do zrównoważonego rozwoju w branży medialnej i rozrywkowej w Europie. Zatytułowany "Środki i sposób myślenia: Stan zrównoważonego rozwoju w branży medialnej" raport obrazuje, jak poważne kroki podejmuje branża, by być bardziej świadomą ekologicznie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bariery-zrownowazonego-rozwoju-mediow-wg-sony,405636,artykul.html

Badanie, które zostało przeprowadzone przy użyciu własnej, europejskiej bazy danych kontaktowych Sony, miało na celu przedstawienie realistycznego spojrzenia na referencje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju, które obejmowały zarówno wprowadzone już pozytywne zmiany, jak i bariery dla dalszych, tych bardziej znaczących.

Pozytywną wiadomością jest to, że choć tylko 40% firm zależało na tym, by być postrzeganymi, jako bardziej zrównoważone, prawie trzy czwarte (73%) wdrożyło zmiany operacyjne w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Najczęściej podejmowanymi działaniami były - przegląd niezbędnych wymagań dotyczących podróży i liczby pracowników potrzebnych w miejscu pracy (odpowiednio 46% i 33%) oraz zmiany operacyjne na miejscu (45%).

Szczególnie interesujące było jednak to, że ponad połowa respondentów nie zgodziła się z twierdzeniem, że to klienci, użytkownicy końcowi lub widzowie byli siłą napędową zmian wprowadzanych przez organizacje medialne. Zamiast tego wskazali oni, że największy wpływ mieli na to pracownicy ich organizacji.

Środki i podejście

Wyniki pokazują, że firmy faktycznie troszczą się o to, by być postrzegane, jako bardziej przyjazne dla środowiska, jednak w rzeczywistości napotykane przeszkody są w dalszym ciągu poważne. Z tego powodu Sony postanowiło zapytać, jakie dokładnie bariery stoją na drodze.

Nie jest zaskoczeniem, że wymagana inwestycja finansowa do bycia bardziej zrównoważonym jako branża, jest największą barierą dla respondentów (46%). Wydatki zostały również zauważone przez nieco mniej niż 50% osób, jako powód, dla którego ich firma aktywnie nie zmniejsza swojego śladu środowiskowego.

I choć ponad połowa osób (52%) stwierdziła, że koszty są przynajmniej częściowo brane pod uwagę w istniejących procesach zamówień i zakupów, to 55% respondentów stwierdziło, że cena jest uważana za ważniejszą składową niż to, jak zrównoważony jest dany element wyposażenia.

Co być może bardziej zaskakujące, badanie Sony wykazało, że kultura i zachowanie w branży były drugą największą barierą zarówno dla szerszej branży (41%), jak i poszczególnych firm (46%), które stały się bardziej aktywne w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions Business w Sony Europe, skomentował: "Z badania jasno wynika, że aby branża mogła lepiej radzić sobie z wyzwaniami środowiskowymi, firmy muszą więcej inwestować we własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale poza aspektem finansowym stwierdziliśmy, że najbardziej potrzebna jest zmiana sposobu myślenia i żeby pracownicy czuli, że mają największy wpływ na wprowadzanie zmian operacyjnych. I właśnie z tego powodu zachęcamy firmy z całej branży do wykorzystania tego na swoją korzyść".

"Zrównoważony rozwój powinien być uważany za walutę wykorzystywaną do wdrażania zmian. Musimy upewnić się, że dostawcy, partnerzy i użytkownicy są "uczciwi" w ramach ruchu na rzecz zmian, a nie tylko wzruszać ramionami, ponieważ "zawsze tak to robiliśmy".

Kluczowe ustalenia:

  • 73% respondentów przyznało, że ich pracodawca wprowadził zmiany mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko.
  • 71% respondentów potwierdza, że ich pracodawca wdrożył wyraźne działania na rzeczy poprawy zrównoważonego rozwoju.
  • 43% respondenów twierdzi, że ich pracodawca aktywnie inwestuje w zrównoważony rozwój.

Bariery utrudniające adaptację bardziej zrównoważonych praktyk w całej branży

  • Wymagane inwestycje finansowe (46,7%)
  • Kultura i zachowania w branży (41,21%)
  • Dostępność zrównoważonych produktów lub usług (28,02%)
  • Brak wymogu bycia bardziej zrównoważonym (26,37%)
  • Brak istniejących polityk branżowych (24,45%)
  • Zaangażowanie poszczególnych firm w zrównoważony rozwój (24,18%)
  • 49% respondentów twierdzi, że koszty są istotną przeszkodą dla ich firmy w ograniczaniu wpływu na środowisko, a 46% powołuje się na kulturę i zachowania w branży.
  • 52% twierdzi, że zrównoważony rozwój jest przynajmniej czasami brany pod uwagę w procesie zakupowym, ale 55% przedkłada koszty nad zrównoważony rozwój.

Więcej informacji: https://pro.sony/pl_PL/solutions/sustainability?cmp=scl-f24-pse-9009

Źródło: Sony Corporation

Dodatkowe informacje:

Metodologia:
W pierwszym kwartale 2024r, firma Sony wykorzystała własną bazę danych do ankietowania osób pracujących w branży medialnej i rozrywkowej w celu oceny ich poglądów na temat podejścia ich organizacji i całej branży do zrównoważonego rozwoju.

385 respondentów z branży mediów i rozrywki z ośmiu krajów: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Francji, Włoch, Danii i Szwecji. Aby zapewnić obraz całej branży medialnej, w badaniu uwzględniono dziewięć obszarów pracy, w tym operacje, postprodukcję, sprzedaż, marketing i kierownictwo wyższego szczebla.

Aby upewnić się, że respondenci czują się wystarczająco komfortowo, aby szczerze odpowiadać na nasze pytania, celowo nie pytaliśmy o identyfikatory, takie jak imię i nazwisko lub organizacje, dla których pracowali.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w VFP Communications
Iwona Nawrocka-Kilinowska i Marcin Tyborowski z początkiem września dołączyli do zespołu VFP communications, obejmując zarządzanie działami komunikacji i marketingu oraz sprzedaży. To kolejna zmiana personalna w organizacji od dwóch lat zarządzanej przez Izabelę Sakowicz.
Jak biznes wspiera powodzian – dodatek do Pulsu Biznesu
W dzisiejszym papierowym wydaniu "Puls Biznesu" oraz na portalu pb.pl opublikowany został dodatek pt. "Jak biznes wspiera powodzian", poświęcony działaniom firm, które zaangażowały się w pomoc osobom dotkniętym powodzią.
31,1% odsłon mniej w największych serwisach z treściami redakcyjnymi

Pierwsze dni obowiązywania nowych przepisów o prawie autorskim, w internecie zaowocowały spadkiem ruchu z social mediów. Dane z badania Mediapanel PBI i Gemius pokazują, że 20 największych polskich serwisów z treściami redakcyjnymi w dniach 20-29 września br. zanotowało o 31,1% mniej odsłon pochodzących z social mediów niż w dniach 30 sierpnia-8 września. Procentowy udział...
Telewizja Polska z dużymi wzrostami oglądalności online
We wrześniu 2024 roku serwis streamingowy Telewizji Polskiej TVP VOD był drugim najbardziej angażującym widza serwisem tego typu w Polsce. Z kolei liczba użytkowników portalu tvp.info wzrosła o 22% rok do roku.
Marki z Grupy Agora z nominacjami do Effie Awards 2024
Radio ZET i NEXT FILM znalazły się wśród marek nominowanych w kategorii Entertainment tegorocznej edycji Effie Awards. To jedno z najważniejszych wyróżnień w branży marketingowej, przyznawane za efektywność kampanii promocyjnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764